Odermus

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Squawk

Odermus

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-05-06 14:10

Ik ben al een tijdje op zoek naar een hengst voor mijn merrie, met tot nu toe nog weinig succes
Is er iemand die mij wat meer kan vertellen over de hengst, over zijn gangen e.d. want dit kan ik niet vinden via google. Alle info is welkom

Odermus:
Afbeelding

Afbeelding

Mijn merrie:
Afbeelding

Afbeelding

Mijn merrie is dressuur gefokt maar springen kan ze ook wel, bedoeling met het veulen is dressuur en springen..zou Odermus dan een goede keus zijn?

hier het papier van mijn merrie:
http://www.paardenfokken.nl/pedigree.php?horseid=73143

Andjena

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-06 14:32

Odermus had achten op zijn basisgangen. Zijn afatammelingen rapport ws ook erg positief. Ik heb er zelf een hengst jaarling van uit een Purioso merrie die erg goed kan lopen. Ik denk dat het ook een aardig dressuur paardje kan woden. Hij is chique gebouwd en heeft een mooi voorbeengebruik en goed gebruik van het achterbeen. Karakter is goudeerlijk super speels en een tikkeltje brutaal. Voor foto's zie mijn profile (Ashmaan). Succes met je keuze

Jaike

Re: Odermus

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-06 12:25

Een vriendin van mij heeft de allereerste nakomeling van Odermus, Odermus was toen nog niet ggk, maar had al wel de merrie gedekt als "test". Haar ruin is inmiddels een 6 jarige van 1.82m, schimmel en M1 dressuur. Het paard is erg uit de kluiten gewassen maar heeft een super karakter! Erg braaf en werkwillig, maar hij laat niet met zich sollen. Qua karakter verdiend het dier een 10. Doordat dit paard zo groot is doet zij het heel kalm aan met hem, desalniettemin vliegt ze de klasses door, ze rijd hem 3 á 4 keer in de week en rijdt ook alle klasses uit. Het paard kan niet alleen geweldig sjouwen, het heeft ook veel potentie voor het springen.

Ik heb echter ook al gehoord van een Odermus van 1.61m

Squawk

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-05-06 12:29

ligt er ook aan hoe groot de merrie is he, hoe groot was de merrie waarmee het veulen gefokt is?
metall fokt meestal ook kleine paarden maar daar heb je ook een paar uitzonderingen op

Mijn merrie is zelf 1.70 dus verwacht dat het veulen ook ergens in de 1.70 wordt..

ik heb ook een pony (1.53) en die heeft ouders die allebei in de 1.40 zijn

RuizWish

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-06 14:52

Squawk

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-05-06 15:28

daar staat veel info over 'm..net wat ik zocht!! dank je voor de tip!

VDB

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-06 09:14

Mooie merrie heb je Moreno!! Ik zou ook gaan voor Odermus. Hij heeft gewoon een DROOMRAPPORT!!! Eveneens vind ik deze hengst ook een mooie uitstraling heeft en staat ie keurig op zijn hoeven! (hoge verzenen) Odermus is geen watje of sloompie onder het zadel maar heeft op stal wel een braaf karakter. Bel voor de gein de eigenaar van Odermus eens (Stal Roelofs 0546 671 741) en vraag gewoon naar het karakter van Odermus en vertel wat over jou merrie aan hun! Ze hebben ook Rash R staan. Als je een lekkere draf wil hebben in het veulen is Rash ook geen verkeerde..... Ook al heeft Rash zelf TIJDENS DE HENGSTENKEURING geen goede cijfers gekregen hiervoor... Zijn nakomelingen kunnen al op 3 jarige leeftijd een behoorlijk stukje van de grond komen!! (spreek uit ervaring)