Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

unamie schreef:lichamelijk kan het vanaf 3 jaar (2 jaar vind ik echt veel te jong)
maar geestelijk kunnen ze beter wat ouder zijn...
maar liever niet ouder dan 8 jaar en max 12 jaar
een jonge merrie die nog niet goed afgericht is en (nog ) angstig en onzeker kan zijn in bepaalde situatie's, lijkt me niet de ideale merrie om een veulen op te voeden..
ze gedraagd zelf nog als een veulen
een veulen is beter gebaad bij een merrie die bekend.. en dus makkelijk is ,bij de hoefsmid, trailer ,verkeer, kliniek etc.
het veulen kijkt toch naar het gedrag van de moeder en copieerd dat
Je wilt zeggen dat het veulen eerst moet kijken hoe mammie's ijzers ondergelegd worden, zodat hij zelf over misschien 10 jaar dit zonder problemen ook zou kunnen doen.
Cristina schreef:Sorry hoor, dit slaat negens op.Je wilt zeggen dat het veulen eerst moet kijken hoe mammie's ijzers ondergelegd worden, zodat hij zelf over misschien 10 jaar dit zonder problemen ook zou kunnen doen.
Als mamma mak is in de trailer moet het kind dus ook mak in de trailer zijn.
Als mamma naar je toe loopt in de wei , doet dat veulen het automatisch dus ook?? Als mamma niet zadelmak is als 3 jarige wordt het veulen het op 3 jarige leeftijd ook niet??![]()
![]()
Dit slaat natuurlijk nergens op
Sorry hoor, ik heb tientallen veulens gefokt uit 3 jarige dieren, Zelfs de allerdrukste merrie's, zonder ijzers , niet trailermak, enz enz. werden zelfs rustiger en braver. Zij die nooit in de trailer durfden (hun mamma's wel) gingen samen met hun veulentje netjes mee naar de hengst. No problem
Dus lekker dekken op 3jarige leeftijd hoor
alle 6 eigen die ik heb zadelmak gemaakt hebben nog nooit gebokt als ik erop ging
.. ideaal... weule schreef:jah, die van ons ookalle 6 eigen die ik heb zadelmak gemaakt hebben nog nooit gebokt als ik erop ging
.. ideaal...