Wie geeft mij advies? Keur merrie v Jet set D

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Marghe

Wie geeft mij advies? Keur merrie v Jet set D

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-05-06 21:01

Hallo iedereen,

Wie kan mij advies geven voor ons keurmerrie van Jetset D ? (zie voor volledige afstamming :http://www.paardenfokken.nl/pedigree.php?horseid=72362

De merrie heeft M2 gelopen maar wordt de laatste jaren alleen nog maar voor de fokkerij gebruikt. We hebben een jaarling merrie van Sandreo staan waar we erg blij mee zijn. Dit jaar is ze weer drachtig van Sandreo en het veulen wordt ieder moment verwacht.
Over de sandreo jaarling zijn we erg tevreden.
Hier enkele foto's :
Afbeelding

Afbeelding

Haar eerste veulen was van Rhodium ook daarvan enkele foto's :
Afbeelding

Haar tweede veulen was van Turbo Magic, die zeer goede bewegingen heeft alleen niet erg groot wordt. (helaas geen foto)

En nog een foto van de merrie zelf:
Afbeelding

Ik wil graag een dressuurpaard fokken. Kleur maakt niet uit en ik ben op zoek naar een hengst die massa doorfokt en hoogte.
We waren heel erg tevreden over het Sandreo veulen maar ik zou de achterhand nog wel iets sterker willen zien. Wij hebben in ons hoofd de hengsten UB40 en Rousseau...wat denken jullie van deze hengsten?
Hebben jullie nog andere ideeen? Alles is welkom! Graag met argumentatie!
Hoop op veel reactie! Groetjes, Margriet

tresunique

Re: Wie geeft mij advies? Keur merrie v Jet set D

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-06 08:24

Als ik tussen een van de twee genoemde hengsten moest kiezen, zou ik voor Rousseau gaan. Ik vind het veulen van Rhodium erg aansprekend en zou dus weer voor het Ferro-bloed kiezen. Ik heb zelf twee nakomelingen van Rousseau (een jaarling en een tweejarige) en zij spreken mij erg aan. Voor zover ik het nu kan zien zijn zij zeer goed ontwikkeld, correct op de benen en het karakter is echt super!! Zij zijn nieuwsgierig, niet bang, maar zeker ook niet overheersend. UB-40 spreekt mij persoonlijk ook erg aan. Vind het een mooie hengst, maar verwacht van Rousseau iets grootramiger paarden. En aangezien het mooie veulen van Rhodium, zou ik dus kiezen voor Rousseau.

Succes ermee!!

Marghe

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-05-06 15:59

Marghe

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-05-06 10:23

Niemand die hier een mening over heeft? Zijn er mensen die misschien Westpoint (Jazz X Michelangelo) gaan gebruiken...Op wat voor paarden denken jullie dat deze hengst goed zal passen....

Sammie

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-06 11:11

Ik zou de merrie eerst verder uitbrengen naar het Z2, dan heb je voor de fokkerij nog een belangrijk predikaat erbij, nl. sport

Marghe

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-05-06 11:26

ja daar heb je een punt. Het is jammer dat de merrie geen kans krijgt om de Z2 te halen maar ik heb op het moment geen tijd om de merrie uit te brengen (studie) daarom hebben we besloten om haar in te zetten als fokmerrie...wat denken jullie van de combi met westpoint?

TICKELS

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-06 12:18

Kijk maar eens in de mening van pukpaleis, daar ben ik het mee eens! Ik vind er persoonlijk niets aan, ik snap ook niet dat de hengst goedgekeurd is aangezien het kwpn vond dat michelangelo vergis was voor het kwpn??

Sammie

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-06 14:55

het kwpn is niet heilig, pukpaleis ook niet

Westpoint ken ik verder niet, maar het bloed lijkt natuurlijk verdacht veel op UB40 (olivi x Michelangelo). En van Ub40 zijn al veulens bekend, en hij komt uit een goede moederlijn. Dus alleen op basis daarvan zou ik (tussen die 2) eerder voor Ub40 kiezen. De moeder moet dan wel goede beenstanden hebben en bij voorkeur een lange(re) broekspier.

Waarom voer je de moederlijn niet verder in op paardenfokken?

Jan_VT

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-06 15:09

het lijkt een mooie merrie, maar heb je geen grotere foto's. Deze zijn klein