kan de veearts gelijk hebben ?

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

kiekiety

kan de veearts gelijk hebben ?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-05-06 13:03

ik was vanmorgen op stal
en was in gesprek met de boer over sissy
dat het toch wel vreemd is dat ze steeds pist in de buurt van de hengst
staart omhoog
terwijl ze nu zon 8 en halve maand drachtig zou moeten zijn
hij vertelde dat de veearts geweest was voor een ander paard
de boer had gevraagd om even naar sissy te kijken
hij zei nou volgens mij niet
maar toen hij de stal inliep zei hij ineens van wel ......................
toch raar ?
kan een veearts zo zien of ze idd drachtig is aan de buitenkant door te aaien ?
dat kan toch alleen door opvoelen of scan.......
hij zei het zal wel een kleintje worden
ik weet niet wat ik hier van moet denken jullie ?

_Spooky_

Re: kan de veearts gelijk hebben ?

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-06 13:05

Tja.... een goede dierensarts met veel ervaring zou je moeten kunnen vertrouwen op zijn oordeel, ik neem aan dat hij niet zomaar iets roept als hij het niet zeker weet...

Maar dat ze nog steeds piest bij een hengst is wel vaag...

_Karin

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-06 13:12

Bij mij zei de DA ook dat mijn shetje volgens hem wel drachtig is. Hij heeft grote handen dus kon hij haar niet opvoelen. Nu zijn er vorige week 2 paarden bij ons gescant op hengstigheid die vrouw had lange slanke handen en heeft mijn shet wel opgevoeld maar helaas ze kwam niets tegen dat op een veulen lijkt.

Wel hebben wij ook een kwpn merrie die vrijwel haar hele dracht hengstig is geweest.

Als je het zeker wilt weten zou je haar op moeten laten voelen.

succes.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-06 13:17

Mijn paard pieste tijdens haar eerste dracht ook over de omheining van de bak heen als daar een ruin naast stond. Bij haar 2e dracht deed ze dit niet. Heb ooit gelezen dat wanneer een merrie drachtig is van een merrieveulen ze dan meer vrouwelijke hormonen in haar lijf heeft die dit gedrag kunnen veroorzaken. Bij mijn merrie klopte het 1e veulen was idd een merrie en 2e veulen een hengst.

Wil je het echt zeker weten zul je haar moeten laten opvoelen.

charissiej

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-06 13:46

Nou mijn merrie was ook de gehele dracht hengstig maar kreeg toch een hengst hoor! haha ik denk dat dat dan ook fabeltjes zijn... en wat berteft je merrie... het is afwachten je weet maar nooit xx!

Cassidy

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-06 13:48

Aan de buitenkant kan een DA echt niet zien of een merrie drachtig is hoor...hij zal toch echt moeten opvoelen.

appaatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-06 15:33

ja dat dacht ik dus ook
vond het ook een raar verhaal van de boer

Anoniem

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-06 18:59

Sommige mensen kunnen het wel van de buitenkant zien, maar die zijn wel heel ervaren. Was een keer op een feest ponyritjes aan het doen met 2 shetjes van mijn manege. Er werd tot 3 keer toe gevraagd of Donna zwanger was door 3 verschillende boeren die ik ken (zij hadden de shet nog nooit gezien). Ik had het dus gezegd tegen de eigenaresse, vervolgens DA erbij en ja hoor: ze was zwanger

Marloes0508

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-06 19:02

Als dat dier al 8,5 maand drachtig is dan zal ze wel een aardig buikje hebben zo onderhand lijkt me. Ik zou maar op de DA vertrouwen als ik jou was, er is nu toch niks meer aan te doen als ze niet drachtig blijkt te zijn en die 2 weekjes kan je ook nog wel afwachten.

Bella

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-06 19:40

Er zijn ook merries die pissen vanwege nijdigheid tegenover een hengst. Weet niet hoe jou merrie dit doet....

Verder is het leuk bedacht van de buitenkant, maar het gaat er bij mij niet in. Hooguit op het eind van de dracht is er een kans op bepalen, maar ook hier staan paarden met een pure grasbuik die zo als drachtig aangetekend kunnen worden (sommigen lijken haast drachtiger dan de echt drachtige merrie)

Bobbie2

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-06 20:10

Sommige merries pissen ook als ze kwaad zijn....

Elinaa

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-06 11:10

va ziet dat niet aan de buitenkant, de ene merrie is de ander niet, en dat geld ook voor de dr8

biancaremijn

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-06 15:14

Nou de merrie van ons is een dezer dagen uitgerekent maar zo'n ontzettend dikke pens heeft ze niet hoor. Als we het niet zeker zouden weten dan zou je denken dat er niks inzit. Raar hè?

Elinaa

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-06 10:08

bij ons is gister ook een veulentje geboren, de merrie was enorm rond, ze is achtergebleven in groei, waardoor ze dus kleiner was dan de rest van haar familie dus ik was behoorlijk angstig dat er een megaveulen uit zou komen, liep me daar toch een ieniemienie veulie bij gister! buikomvang zegt dus echt helemaal niks

branka16

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-06 19:55

Ik vind het knap dat jullie DA dat kan!!
Onze vats dierenarts kan dat niet aan de buitenkant zien, hij kijkt altijd met de scam of er iets in zit:D dus wij weten het zeker.

Alikesflame

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-06 18:12

je kan t zelfs ruiken of een merrie drachtig is. moet je wel geoefend voor zijn, maar het kan zeker.

Amandake

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-06 18:48

ruiken ?????

Flore

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-06 00:41

Loezjuh schreef:
Als dat dier al 8,5 maand drachtig is dan zal ze wel een aardig buikje hebben zo onderhand lijkt me. Ik zou maar op de DA vertrouwen als ik jou was, er is nu toch niks meer aan te doen als ze niet drachtig blijkt te zijn en die 2 weekjes kan je ook nog wel afwachten.

Het duurt 11 maanden hoor, geen 9. Bij twijfel zou ik haar toch even op laten voelen. Het is wel fijn als je het zeker weet, dan kun je er rekening mee houden en mocht ze niet drachtig zijn, flink aan het werk om die buik eraf te trainen!

Sammy78

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-06 14:34

amandakè schreef:
ruiken ?????

Ja het kan idd maar het is wel heel moeilijk om het verschil te ruiken

krisjje

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-06 19:46

tjah,, moeilijk.. ruiken dan wel misschien