nakomelingen NEW-FOREST hengst KANTJES CARLANDO

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

D_Star

nakomelingen NEW-FOREST hengst KANTJES CARLANDO

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-05-06 21:11

ik heb een hele lieve new-forest merrie van de hengst Kantjes Carlando (v. Kantjes Ronaldo).
en ik zou graag willen weten hoe andere nakomelingen van Kantjes Carlando het doen in de sport.

sillo

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-06 09:13

Sologirl hier op bokt heeft er volgens mij eentje daarvan.. En die rijd Z2 dressuur en Z springen ..

Sizz

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-06 09:47

Ik ken een Kantjes Carlando x Kantjes Ronaldo.
I.d.d. een beetje een rare combinatie omdat Carlando ook een Kantjes Ronaldo is.
Die pony kan heel goed springen maar heeft een niet zo fijn karakter. Het is wel een écht Forester om te zien en je ziet zeker, vooral met springen, daar er behoorlijk wat Kantjes Ronaldo bloed in zit.

Ik heb zelf een Kantjes Ronaldo gehad. Was een mooie pony en kon heel goed springen. Daardoor oversprong hij zich behoorlijk vaak waardoor hij het vertrouwen snel kwijt was. Foto's staan in mijn profiel.

Nu hebben we nog een 3 jarige Marits Mistique x Kantjes Ronaldo op stal staan. Mooie pony die goed kan bewegen. We hebben hem nog nooit laten springen.

Anne_

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-06 21:58

hoezo inteelt of zie ik dat verkeerd.. opa is aan beide kanten dezelfde..

Sizz

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-06 22:09

Onide schreef:
hoezo inteelt of zie ik dat verkeerd.. opa is aan beide kanten dezelfde..

Ja klopt.
Ik zei daarom al dat het een beetje een rare combinatie is.

D_Star

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-05-06 10:38

appart dat die pony niet zo'n fijn karakter heeft.. mijn pony is nu net 4 jaar en ik heb er nu 3 wedstrijden mee gesprongen wat ze echt super doet en op stal is ze hartstikke braaf en ik kan echt alles met dr doen..

D_Star

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-05-06 15:13

verder niemand meer?

marlijnt

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-06 21:01

ik ken een meisje die ook een Kantje's Carlando heeft heb er een paar keer opgezeten echt een schatje maar minder met het manentreken dan wordt je enigzins tegen de muur geplet Maar voor de rest echt een super schatje..

D_Star

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-05-06 21:04

Goh.. diel lijkt veel op mijn pony die is precies hetzelfde heel toevallig zal wel familie zijn

Caroline_M

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-06 12:01

Heumstede's Splash van Sjoerd frankevyle is een Carlando. Hij heeft er mee in het sgw kader gezeten en rijdt er nu mee in het Z sgw en Z springen. Hele goede pony.

leannetje

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-06 12:34

heee zo'n pony ken ik volgens mij ook Marlijnt en Juszt_dianne.. misschien zijn we wel een super grote familie op het spoor

Charles

Re: nakomelingen NEW-FOREST hengst KANTJES CARLANDO

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-06 10:41

Volgens mij zijn bijna alle kantjes pony's goed of ligt dat aan mij:role: Als je naar spring wedstrijden van pony's gaat kijken is misschien 1/4 van de pony's een Kantjes( carlando, ronaldo maakt niet uit)

jaggie

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-06 10:48

Ik heb vorig jaar ook een Kantjes Carlando gereden (heb zo 1,2,3 ff geen foto), dat was een pittig diertje, met een heel klein hartje. Met zadelmak maken was hij best bang en heeft het best lang geduurd (t.o.v. andere pony's die ik zadelmak heb gemaakt) voordat ik echt aan de longe kon rijden, maar toen hij het snapte, echt een top diertje, schrok wel eens, maar was absoluut niet gemeen! Liep daarna ook vrij snel heel fijn. Daarna is hij, samen met een andere pony verkocht en als het goed is gaan ze een 2-span vormen.

D_Star

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-05-06 18:41

Leannetje niet zo bijdehand jaah

dankje voor jullie reacties:)

snoetie

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-06 19:15

ik heb zelf geen kantjes carlando, maar ik vind het wel een prachtig beestje om te zien!

naomi_s

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-06 20:06

Sizz schreef:
Ik ken een Kantjes Carlando x Kantjes Ronaldo.
I.d.d. een beetje een rare combinatie omdat Carlando ook een Kantjes Ronaldo is.
Die pony kan heel goed springen maar heeft een niet zo fijn karakter. Het is wel een écht Forester om te zien en je ziet zeker, vooral met springen, daar er behoorlijk wat Kantjes Ronaldo bloed in zit.

Ik heb zelf een Kantjes Ronaldo gehad. Was een mooie pony en kon heel goed springen. Daardoor oversprong hij zich behoorlijk vaak waardoor hij het vertrouwen snel kwijt was. Foto's staan in mijn profiel.

Nu hebben we nog een 3 jarige Marits Mistique x Kantjes Ronaldo op stal staan. Mooie pony die goed kan bewegen. We hebben hem nog nooit laten springen.

hoe heet jouw Mistique? en uit welke moeder is ie??

D_Star

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-05-06 21:18

niemand meer??

moi_gitte

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-06 23:02

marlijnt schreef:
ik ken een meisje die ook een Kantje's Carlando heeft heb er een paar keer opgezeten echt een schatje maar minder met het manentreken dan wordt je enigzins tegen de muur geplet Tong uitsteken Maar voor de rest echt een super schatje.. Vingers aflikken

haha z'n pony heb ik ook gereden, namelijk Schuurgraafs Anna! Dat is wel een nakomeling van kantje's michigan maar die is van Fivelingo's Robijn Knipoog ->> http://www.newforest.be/hengst.php?taal=&paardnaam=Kantje's%20Michigan

krackertje

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-06 02:31

Even een andere vraag nl. wie heeft de hengsten Kantjes Carlando en Kantjes Ronaldo gefokt?

Ik ken nl. een bekende fokker van het New Forrest-bloed en heb zo´n ideen dat hij ergens de fokker is van deze hengsten of anders de moeders ervan en dan zou ik meer kunnen zeggen over de karakters van de pony´s.

starlet

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-06 05:44

van der Rakt uit Nistelrode heeft beide hengsten gefokt.

D_Star

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-07-06 16:01

@ moi_gitte Marlijnt heeft het over mijn pony;) ze kwam een keer bij ons en ze vond dat Ries dr manen wel erg lang waren dus ging ze ze trekken maar dat was niet zo'n succes:P dus was meer als grapje bedoelt Clown maar hoezo bedoel je dat je ook z'n pony hebt gereden? die ook zo ontdeugend was?

moi_gitte

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-06 17:16

ook z'n pony die je aanvloog als je maar de manen kamde Gaaaap Egt verschrikkelijk, bijten, je tegen de stalmuur pletten, trappen. Alles wat hielp om je van de manen af te houden... Leuk hoor zn pony(A)

highligt

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-06 14:14

probeer eens bij orchid's paardenmelkerij die hebben veulens van veel forest hengsten deze vast ook wel.. misschien hebben zij info voor je over hoe ze zijn.. ze ziten in zeeland(plaatsje)