Hey lieve bokkers! Op onze fokkerij verwachten wij dit jaar weer 2 veulens; één merrie is uitgerekend eerste week van mei (maar staat nog steeds te druppelen) en de tweede eerste week van juni. Dit jaar hebben we de letters T, U en de V. Ik was benieuwd welke namen de veulens van 2006 krijgen, en welke dekhengst je gebruikt hebt! Ik zit zelf te denken aan Veerle (voor een merrie) en Vincent (voor een hengst). Maar Teun en Tyme vind ik ook errug leuk!
wij hebben een kruising friesxtinker, maar heb me gehouden aan de letters van de fries.. het is een hengstje dit jaar geworden en hij heet TARO vader is onze eigen tinkerhengst..
Mijn friese merrie Talina is bevallen van een merrie! helemaal te gek ze heet Vrouwke en het is een jonge tije, een volle zus van verleden jaar en zij heet Reekje.
Wij hebben dit jaar jammer genoeg de friesche veulens verloren, maar alle merrie's waren drachtig van Arjen 417 Ze zijn dit jaar allemaal weer geinsemineerd, iedereen weer Arjen 417 bijhalfe 1 en die is van Leffert 306