Hoi,
Als ik zo de reactie lees zou ik bij veel van jullie niet graag hengst zijn. Misschien omdat ik dit als jongen lees (ben nog niet gecastreerd

In reactie op:
Nee = Nee = Klap.
Strak houden
en nog wat andere kreten
Ik hoop niet dat jullie zo ook met het mannelijke menselijk geslacht omgaan, dan zou ik het niet prettig vinden om jullie vriend te zijn.
Ik heb als man ervaren dat vrouwen met mij ook op een andere manier om kunnen gaan. Door zaken te herhalen en te belonen als ik het goed doe en te motiveren (in plaats van straffen) als ik het probeer maar nog net niet slaag in het geen wat bedoeld werd.
Nu even alle gekheid op een stokkie.
Het bovenstaande werkt ook bij paarden, oja een hengst is ook maar gewoon paard, geen bijzonder ras of ander dier.
De aanpak die ik gebruik om paarden te trainen en dus ook hengsten werkt heel goed. De aanpak is totaal geweldloos, zonder rare hulpmiddelen, zonder trekken / snukken aan zijn hoofd, zonder schreewen / schelden.
De aanpak is gebaseerd op positieve bekrachtiging oftewel motiveren i.p.v. straffen.
Wil je meer informatie dan ben ik altijd bereid om jullie te helpen.
Groet
Conrad van Pruijssen
Oja, niets van het bovenstaande is bedoeld als persoonlijke aanval. Iedereen redeneert vanuit zijn eigen (gedachten) kader en opgedane ervaring. Probeer op te staan voor andere zaken en te leren zodanig dat de dieren op een nog vriendelijkere wijze worden getraind.