hormonen gieren?

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

LDRD

hormonen gieren?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-05-06 09:50

Mijn merrie is hoogdrachtig, sterker ze is vandaag uitgerekend .
De tekenen zijn er dat het toch niet al te lang op zich meer laat wachten.

Maar wat ik net zag verbaasde me toch en heb ik nog nooit gezien van een hoogdrachtige merrie.
Ze loopt samen met een jaarling o.a. Toen deze bij haar kwam begon ze haar te besnuffelen en blies zich op als een hengst en 'gromde' ook als een hengst om vervolgens serieus te proberen de jaarling te bespringen . Ineens vroeg ze zichzelf ook kennelijk af waar ze mee bezig was, want net zo snel als het gekomen was liet ze haar plannen ook weer varen. Tijdens het 'hengst spelen' werd de vulva ook zo groot dat het veulen wat mij betreft er spontaan uit had kunnen vallen.

Iemand dit gedrag ooit ook wel eens gezien?

Sammie

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-06 10:04

Zou er een hengstveulen in zitten

Geen idee verder hoe het komt, maar ik heb er ook wel eens van gehoord (nooit gezien) dat een merrie op een andere klom. Deze waren niet drachtig.

LDRD

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-05-06 10:06

Sammie schreef:
Zou er een hengstveulen in zitten

Zou dat het zijn?

peninna

Re: hormonen gieren?

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-06 12:04

Ik heb jaren geleden ook een merrie gehad die datzelfde gedrag vertoonde. Ze was ook drachtig, alleen niet zo ver in de dracht. Zij besprong daadwerkelijk andere paarden in de groep. Ik vond het toen erg vreemd en heb het nooit bij een van mijn andere merries gezien. Ze heeft het ook maar een paar keer gedaan, tenminste dat ik heb gezien. Echt hengsten gedrag incl in de nek bijten. (Ze kreeg overigens wel een hengstveulen , maar ik denk niet dat dat er iets mee te maken heeft )

LDRD

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-05-06 14:47

Hmmmm...ze is dus niet de enige. Ik heb haar dit nog nooit zien doen ook niet bij vorige drachten en ook niet als ze niet drachtig is, dus ik was erg benieuwd of meer mensen dit al eens gezien hebben.
Nou, misschien is het een voorbode van een veulengeboorte? Van mij mag het .

aisa

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-06 14:52

ja,lisa van ilindra toen ze nog van mijn kennis was.
Als ze tegen het eind aan liep kon ze zomaar spuuglink worden op haar baas,imponeren en gruwelijk smerig kijken en proberen je weg te jagen.
Wel niet helemaal hetzelfde als die van jou, maar ook wel totaal ander gedrag als dat je gewent bent(is verder een ontzettende lieve merrie die je nooit wat aan zou doen!).
Zestond dan denk ik inderdaad vol met hormonen en gevoelens ,die ze natuurlijk niet tegen een ander paard kwijt kon omdat ze doen destijds alleen stond

Brennie

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-06 17:33

In het wild staan de drachtige merries bovenaan in de rangorde en jouw merries 'oer'instincten kwamen denken even boven en daarom dat andere paard even op zijn plek zetten. Mijn merrie is ook heel dominant, en tijdens de dracht werd ze zelfs bloedlink! Maar een andere merrie bij mij op stal heeft tot 1 maand voor de bevalling nooit dominant gedrag vertoont.

LDRD

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-05-06 19:25

Het heeft schijnbaar toch met de naderende bevalling te maken gehad, kijk maar in de kraamstal bij Beaud'ore!

mbkaatje

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-06 19:33

Nou gefeliciteerd met je veulen. Vanmiddag was ik bij mijn hoogdrachtige merrie (ze moet nog een week) en die deed ook zo raar. Steeds moederlijk hinneken en naar andere paarden lopen. Ze leek echt zoekende. Dan ineens weer gillen naar diezelfde paarden. Toen dacht ik inderdaad ook dat het waarschijnlijk een overdosis hormonen is. Wie weet is het voor mijn paard ook een teken dat het veulen in aantocht is. We zullen zien.

LDRD

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-05-06 07:06

mbkaatje schreef:
Nou gefeliciteerd met je veulen. Vanmiddag was ik bij mijn hoogdrachtige merrie (ze moet nog een week) en die deed ook zo raar. Steeds moederlijk hinneken en naar andere paarden lopen. Ze leek echt zoekende. Dan ineens weer gillen naar diezelfde paarden. Toen dacht ik inderdaad ook dat het waarschijnlijk een overdosis hormonen is. Wie weet is het voor mijn paard ook een teken dat het veulen in aantocht is. We zullen zien.

Ik ben benieuwd , ik houd de kraamstal in de gaten!

mbkaatje

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-06 08:45

Vandaag in ieder geval nog niet hoor. Dat had ik gisteren ook niet verwacht. De uier was in ieder geval nog niet vol genoeg, maar soms weet je het niet. Maar ik heb nog niets gehoord.
Leuk veulen trouwens LDRD. Lekker ding hoor.