Siena weer naar Romantico!

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

September

Siena weer naar Romantico!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-05-06 08:41

Hoi hoi,
Vorig jaar had ik Siena (LancetXPretendent) naar Romantico gebracht, om haar te laten dekken. Dit was in juni. Zij heeft op 25 september '05 een miskraam gehad. Nu hebben we haar weer naar Romantico gebracht, waar ze weer gedekt gaat worden! Afgelopen dinsdag is ze gescand voor het ei, en hengstig gespoten. Woensdag heb ik haar zelf volgens opdracht van de DA ook nog een spuitje gegeven, en donderdag was ze heerlijk hengstig. We kwamen daar aan, Siena mocht in dezelfde box als de vorige keer, en die nieuwe dekhengst daar, Robajero (een super mooi beest, lange manen, dikke staart, super mooi en lief hoofd, heel veel hals en spier...) was helemaal verliefd! Ricardo wist al dat hij alleen maar als schouwhengst gebruikt zal gaan worden, dus schonk hij er niet veel aandacht aan, behalve hinniken en snuiven. Siena's buren zijn een jaarling hengst, volle broer van Robajero en een kleinere bruine gastmerrie die door Romantic Popcorn gedekt zou gaan worden. Siena zou als het goed is gisteren voor het eerst weer gedekt worden (ze is trouwens de eerste merrie voor Romantico dit seizoen!! ) Dus ben erg benieuwd, mis mijn schatje nu al!

Zijn er meer mensen die hun merrie laten dekken bij Petra Datema, met nakomelingen, veulens, ervaringen? Laat het mij maar weten!! Ik heb zelf (kon het niet laten) een virtueel papier gemaakt voor het veulen van siena en romantico op PaardenFokken.nl...
http://www.freewebs.com/juliasiena/Veulen.htm
Groetjes Julia!

Qimm

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-06 08:47

Een vriendin van mij heeft haar merrie ook laten dekken door Romantico en dit is het veulentje
Afbeelding
Brunotti

jennyk

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-06 13:01

Hé, ik was donderdag ook op de martini manege.
Ik kwam voor Ricardo, die mag zorgen voor een veulentje bij mijn merrie , als het goed is wordt zij rond 26 mei weer hengstig en dan moet het dus gebeuren . Ik heb daar natuurlijk ook de andere hengsten bewondert, zien d'r allemaal geweldig uit !

Chupa

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-06 15:39

Ik heb een Nucari x Romantico en een vriendin van me heeft een Romantico x nogwat. Zijn allebei superpony's en doen alles voor je, vind ze geweldig

Afbeelding
Ramses III (v. Romantico)

Afbeelding
Nacaro (Nucari x Romantico)

September

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-05-06 18:54

Aaaah wat een schattig veulentje!!
Ja jennyk, het zijn allemaal beautys... ik wou siena volgend jaar ook eens door Ricardo laten dekken, lijkt mij een spannende combi
@ Denim; zijn de moeders van beide pony's ook schimmel kleur?? Zijn wel leuke ponys!!
Groetjes Julia.

Mist

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-06 19:04

Leuk dat je Roberjaro zo mooi vind, ik heb een volle zus van hem (profiel staan wat oude foto's- ze is nu 2 jaar) Een cooler paard kun je niet treffen...ongeloofelijk gewoon. Pas een poging gedaan om in mijn eentje standfoto's te maken...maar mevrouw stond gewoon te suffen...dus ikke dacht slim te zijn een de oude "parapluie" truc te gebruiken. Had een prachtig exemplaar met allerlei felle kleuren....zie hier het resultaat ik had me de moeite kunnen besparen, dus de parapluie maar weggelegd.........
Afbeelding
Afbeelding

September

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-05-06 19:29

Lekkere kont en ze kijkt lui Die 2 sokjes heeft ze van Romantico, zie ik. Ik denk dat Petra het heel leuk vind als je wat foto's naar haar stuurt, dan zet ze ze denk ik op de site (www.romantico.nl)
En ook de jouwe vind ik erg mooi!
groetjes Julia.

Mist

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-06 19:32

Ik heb regelmatig contact met Petra hoor ! Zij vind haar precies op Romantico lijken.
Tja, het zijn geen mooie foto's weet ik ....valt ook niet mee met zo'n nergens-van-onder-de-indruk paard !

September

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-05-06 19:33

Trouwens nog eventjes een update: Siena is gisteren gedekt, en vandaag bijna niet meer hengstig meer, dus het is in een keer raak nog 18 dagen wachten.... dan wordt ze gescand...

September

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-05-06 19:34

Oh oke stoer! Ik vind het echt een leuk beessie. En die foto's zijn zo slecht nog niet hoor, ik vind ze lief
groetjes julia.

Mist

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-06 19:34

Ik duim voor je !

jennyk

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-06 08:18

ja, nu duimen dat het direct raak is.
Moet je haar daar nu 18 dagen laten staan? Dan ga d'r vast erg missen .
'T is bepaald niet naast de deur om even heen en weer te rijden!

September

Re: Siena weer naar Romantico!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-05-06 07:37

Nee, we gaan haar dadelijk ophalen. Tot nog toe was alles raak. 30 mei moet ze gescand worden.

Groetjes Julia.

jennyk

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-06 10:03

Succes en duimen dus!

September

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-05-06 19:43

Ja...

roompie

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-06 19:59

ik ben helemaal verliefd op romantico popcorn, ik hetb heeeeeel lang ziten denken om mijn merrie te laten dekken.
maar mijn merrie is door al dat denken;) onder tussen te oud voor haar eerste veulen..
helaas..
echt balen, maarja..

mallerije

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-06 21:49

Wij hebben ook een romantico merrie.Ze is een pony met echt een gouden karakter.Echt een hele lieve schat....

Ze lijkt erg veel op haar papa.

Ze heeft met m'n ene zusje Z1 dressuur gelopen en nu rijdt m'n andere zusje wederom M2 en heeft bijna wp voor 't Z.

Afbeelding

September

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-05-06 18:15

Wow mooi beesje zeg!! Ooh ik kan niet wachten tot volgend jaar april...

astrea

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-06 18:36

Heb een paar jaar geleden ook een nakomeling van Romantico gehad uit een New Forest merrie het was echt een super mooi veulen alleen kon ik wel janken toen het een hengst was.
Succes met het drachtig worden van je paard.

Mist

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-06 18:00

@mallerije: altijd als ik deze foto zie, is het net een blik in de toekomst (hopelijk !) heb je misschien meer foto's die je kunt plaatsen van deze merrie ?

Diva_Jenny

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-06 18:10

Wat leuk dat ze gedekt word door Romantico!! Hoop voor je dat ze drachtig is! Ik heb zelf een 3 jarige ruin van Romantico zelf gefokt uit mijn welsh merrie. Is een schat van een beest en leert heel snel!!! Hier twee foto's van hem!

Afbeelding

Afbeelding

Paintlinger

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-06 15:41

Wat leuk zeg!
Ik wil mijn merrie ook (over 1 of 2 jaar) laten dekken door Romantic Popcorn of Ricardo...ik zou heel graag een Valk veulen willen en volgens de berekeningen van de hengstenhouden is dat heel goed mogelijk met een bruine merrie....nu nog uitzoeken welke hengst ik dan het beste kan pakken..
Ricardo is beter als je naar het papier kijkt (voor mij dan) en Popcorn ...tja...die is gewoon supermooi!

Orchid

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-06 16:38

Mijn merrie is ook drachtig van romantico, duur nog tot begin augustus...Ze wou niet drachtig worden
Ben wel benieuwd naar die nieuwe hengst...

September

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-05-06 11:51

Ik zou persoonlijk voor Ricardo kiezen. Popcorn heeft vage vlekken op zijn neus (lichte vlekken, soort pigment verstoring ofzo) en is erg klein hoor. Ricardo is echt heel erg mooi en toont heel mooi... wil siena volgend jaar door ricardo laten dekken, aangezien ik ook wel een appart paardje wil fokken.

Groetjes Julia.

Orchid

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-06 17:22

Hehe ik vond ricardo van de foto af heel mooi, maar die wiel in het echt een beetje tegen, en andersom voor popcorn.
En popcorn is toch groter dan ricardo?