VDL Matterhorn verkocht naar de USA

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

kimberley12

VDL Matterhorn verkocht naar de USA

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-05-06 18:33

VDL Matterhorn verkocht naar de USA 12-05-2006

De KWPN-hengst VDL Matterhorn (Ahorn x G.Ramiro Z) is verkocht naar Amerika.

De bruine hengst was in Nederland actief als dekhengst en in de springsport. Hij geeft paarden met een mooi type en veel van zijn dochters hebben inmiddels een ster- of keurpredikaat. Met Mathijs van Asten en Mark Jespers was Matterhorn succesvol op nationaal niveau. Diepvriessperma is nog beschikbaar bij de VDL Stud.

(Persbericht VDL Stud)

<<<

kimberley12

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-05-06 18:34

Echt zonde dat hij verkocht is naar Amerika, vond het een gave hengst.

RoWi

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-06 18:36

kimberley12 schreef:
Echt zonde dat hij verkocht is naar Amerika, vond het een gave hengst.

Helemaal mee eens! Er zal ook wel heel veel geld voor zijn betaald

kimberley12

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-05-06 18:40

Ja, dat denk ik ook wel, VDL heeft ook zoveel hengsten, maar toch blijft het jammer. Ook voor de ruiters die hem reden.

Adriana

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-06 19:23

Dat is zonde, er gaan wel veel hengsten weg zeg! Orame en nu Matterhorn.

Bartvl

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-06 20:58

Komop zeg wat een reacties.

Mag toch hopen dat iedereen ziet dat die hengst gewoon NIETS gebracht heeft.
Kan ook niet anders aangezien hij zelf aan een 1.35-1.40m zijn broek vol had.

Door de fokkers weer enkel gekozen op de punten en zijn kleine koppie....

Marijkeeee

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-06 21:36

Hallo doe ff normaal, wij hebben een Matterhorn x Goodtimes merrie en ster, ze heeft super punten gehaalt, 70 extrieur en 75 vrijspringen. Dat is niet slecht toch voor een Matterhorn

Hij heeft dus wel wat gebracht, zijn jongen zijn zeker neit verkeert echt niet, kom maar eens langs en bekijk mijn merrie. Mooi hoofd, mooie hals, oké mijn merrie heeft bolle lenden, geerft van Goodtimes.

maar ik geeft eerlijk toe er word nog weinig van de hengst zijn nakomelinghen gezien op de wedstrijden maar het blijft een van mijn favorite hengsten

amen

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-06 22:11

Kon wel uitverkoop zijn bij de VDL STUD!!!!

Dees

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-06 08:27

Citaat uit het NRPS-nieuws van mei 2006, uit het interview met Wiepke van de Lageweg, het gaat over oa. selectie:

.. Die selectie gaat nog door nadat een hengst goedgekeurd is. Als de veulens tegenvallen of hij kan het zelf niet waarmaken in de sport, krijgt hij vanzelf weinig of geen merries meer aangeboden. Als wij zelf het vertrouwen in een hengst verliezen, zorgen we dat hij zo snel mogelijk van het toneel verdwijnt. ...

En:

Geld alléén maakt niet gelukkig!

Waarmee ik dus niet 1 en 1 bij elkaar optel en kan zeggen of de hengst Matterhorn is 'afgevoerd'.... maar de man verkoopt goede hengsten klaarblijkelijk niet voor geld.

Was verder een leuk stuk, in het NRPS nieuws.

Rox04

Re: VDL Matterhorn verkocht naar de USA

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-06 11:35

ja wat zou hiermee bedoeld worden??

Misschien dat hij nou gecastreerd wordt en in USA verder in de sport uitgebracht wordt. Of hij misschien komt hij wel in aanmerking voor de dekdienst in USA.

Ik vind het toch wel zonde dat hij Nederland verlaat maar goed VDL heeft ook wel erg veel hengsten, dat ze ook wel moeten selecteren op een gegeven moment.

Marijkeeee

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-06 15:38

Ik hoop niet dat ze hem casteren

heb vandaag ook weer een leuk jong van hem zien springen, in de L een 5 jarige, leuk beessie kan goed springen.

Loucky

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-06 16:39

Er loopt hier in de USA een hele goede Matterhorn merrie in de springsport: Torsinaa ( Matterhorn x Ariban xx x Sineada x Commandeur ) . Ze staat momenteel nationaal op de 4e plaats in de rubriek ( 1.30 m) voor 6- jarigen en wordt op het springconcours in Devon (PA) uitgebracht in de week van 25 mei - 3 juni 2006.

Marijkeeee

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-06 16:44

HIer in Nederland is er toch ook een goeie merrie, volgens mij een Matterhorn x Libro H, genaam Tin Tin weet ik neit zeker.

gait

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-06 18:40

hey bartvl..volges mij heb je eg geen verstand van paarden jij...je zit de hengsten van de VDL stud alleen ma af te kraken...als je er geen verstand van heb ...zeg dan liever nix

gait

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-06 18:44

owja...ga maaris een x wat concoursen bezoeken ofsow...lopen hele goede matterhorns tussen

amen

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-06 18:54

Nou zo overtuigend fokte Matterhorn nou ook weer niet.....

Ik vind het zelf een aansprekende hengst...kwa beweging en type echt een goed paard, maar ik vind hem in het springen nou ook niet echt een topper....en of ie zn karakter helemaal mee heeft vraag ik mij ook af......

en er zijn goede nakomelingen van hem...maar om nou te zeggen dat echt positief zijn stempel drukt....en wat die toppers betreft...., daar zitten vast hele goede bewezen sportstammen achter...

4 witte bandages hadden em ook goed gestaan !!! misschien hadden ze em meer als all rounder moeten inzetten en hem in de dressuur uit laten brengen...

Mijn merrie heeft ook een nakomeling van Matterhorn gehad............Nella Bijlsma reed em in het L springen en is nu naar de USA verkocht...

parouscha

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-06 20:31

Zonde!

Maar je hoorde hier zeer weinig van matterhorn vond ik, kwa nakomelingen en sportresultaten etc..
Maar ik hoop niet dat ze hem gaan ruinen

Marijkeeee

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-06 15:48

neeh niet ruinen dat zou ook stom zijn

parouscha: ben wel met je eens dat je niet veel van zijn jongen hoort, maar die ik heb gezien zijn niet verkeert. En van zijn eerste jaargang zijn veel merrie's ster en keur, die van mij is ook van zijn eerste jaar.

Showjumper

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-06 18:31

Jeetje volgens mij hebben ze echt uiterkoop bij VDL, Oramé, Maseratie, Matterhorn..wie volgt?

Heb van Matterhorn wel een aantal leuke nakomelingen gezien. Zelf heeft hij in de sport maar weinig gepresteerd. Matterhorn heeft maar weinig wedstrijden gelopen (1.30 / 1.35m niveau) en nooit echt een zware internationale proef. Misschien om de reden dat hij (in het parcours) niet zo eenvoudig te rijden was?

bouwens

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-06 11:23

vandaag geboren merrieveulen:

Matterhorn X Roemer x Farn.

Is straks dubbel exclusief.

Marijkeeee

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-06 11:33

leuk
heb je ookal foto's ?

suzieva

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-06 12:09

Showjumper schreef:
Misschien om de reden dat hij (in het parcours) niet zo eenvoudig te rijden was?

ik heb de hengst op het video van VDL gezien en ben da niet zo weg van... normal paard... hij heeft heel goede ruiters op zijn rug gehebt en niet meer dan 1,35m gelopen... ik denk dat heeft niks met het rijden te doen... ik denk dat hij niet goed genoeg is voor de hogere proeven... inmiddels is hij toch 12 en da zouden de goede paarden, moeilijk of niet, toch in de 1,40m tot 1,50m lopen... met een goede ruiter zou dit geen problem zijn...
vind hem self een leuk paard ook qua afstamming, maar niks bijzonders... sorry...
met een supermerrie kan ook een niet zo super hengst een goed veulen maken... niet vergeten!
heb wel een paar leuke merries (qua exterieur) van hem op fotos gezien...

en de echt goede hengsten blijven zeker bij VDL... denk niet dat ze Indoctro, Corland of Indorado verkopen... gaan toch heel veel merries naar de hengsten... denk niet dat Matterhorn zo veel gedekt heeft als Indoctro... Indoctro is toch de moneymaker...

bouwens

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-06 14:48

Excuseme

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-06 15:12

suzieva schreef:
Showjumper schreef:
Misschien om de reden dat hij (in het parcours) niet zo eenvoudig te rijden was?

ik heb de hengst op het video van VDL gezien en ben da niet zo weg van... normal paard... hij heeft heel goede ruiters op zijn rug gehebt en niet meer dan 1,35m gelopen... ik denk dat heeft niks met het rijden te doen... ik denk dat hij niet goed genoeg is voor de hogere proeven... inmiddels is hij toch 12 en da zouden de goede paarden, moeilijk of niet, toch in de 1,40m tot 1,50m lopen... met een goede ruiter zou dit geen problem zijn...
vind hem self een leuk paard ook qua afstamming, maar niks bijzonders... sorry...
met een supermerrie kan ook een niet zo super hengst een goed veulen maken... niet vergeten!
heb wel een paar leuke merries (qua exterieur) van hem op fotos gezien...

en de echt goede hengsten blijven zeker bij VDL... denk niet dat ze Indoctro, Corland of Indorado verkopen... gaan toch heel veel merries naar de hengsten... denk niet dat Matterhorn zo veel gedekt heeft als Indoctro... Indoctro is toch de moneymaker...

Olchen Willkommen!!

suzieva

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-06 20:16

dank je wel!