lid worden van kwpn

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

shafali

lid worden van kwpn

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-05-06 14:20

heej mensjes,

Als je je merrie laat dekken, moet je dan al lid zijn van het kwpn? of alleen wanneer je je veulen wil aangeven bij de geboorte.. volgens mij is hier al een keer een topic over geweest.. kon t alleen niet meer vinden

tienus63

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-06 14:26

Als je papier bij je veulen wilt, moet je lid zijn van het KWPN, ten tijde van de geboorte van het veulen moet de merrie op jouw naam staan.

Indien er al KWPN papier bij de merrie zit, wordt het dekbewijs gestuurd naar degene die bij het KWPN als eigenaar geregistreerd staat, dus de fokker of vorige eigenaar.
De dekbewijzen worden pas later dit jaar of zelfs pas begin 2007 verstuurd, je hebt dus nog tijd genoeg om je paard over te laten schrijven.

Maar wil je het exact weten neem gewoon even contact op met het KWPN.

Sammie

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-06 15:43

tienus63 schreef:
Als je papier bij je veulen wilt, moet je lid zijn van het KWPN, ten tijde van de geboorte van het veulen moet de merrie op jouw naam staan.
Nee hoor, om een veulen te fokken hoef je geen lid te zijn van het kwpn. En je krijgt gewoon je papieren, na de verplichte betalingen.

Manon

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-06 16:56

Je hoeft dan wel geen lid te zijn, maar als je je paard op naam wil zetten bij het KWPN, dan moet je dus wel lid zijn. Wil je dus het geboortebericht op jouw naam hebben staan, dan moet je wel lid zijn, of een jaar lid zijn geweest (op hem op naam te zetten )

Sammie

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-06 17:37

het geboortebericht komt automatisch op jou adres binnen en dan komt ook automatisch het veulen op jou naam te staan. Je zult toch afdracht e.d. moeten betalen, veulen komt dan toch echt op jou naam te staan.

Manon

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-06 12:12

Sammie schreef:
het geboortebericht komt automatisch op jou adres binnen en dan komt ook automatisch het veulen op jou naam te staan. Je zult toch afdracht e.d. moeten betalen, veulen komt dan toch echt op jou naam te staan.

Ik bedoel de merrie

Sammie

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-06 09:51

Ja dus? Dat heeft hier niks mee te maken. Het gaat om het veulen en een veulen fokken. Het geboortebericht komt echt wel op jou naam binnen als de merrie dat niet is.

maessie

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-06 10:59

Hm, ik heb mijn Kwpn merrie op mijn naam gezet, zónder lid te worden. Nu zou ik dus ook gewoon een veulentje kunnen fokken, zonder lid te worden als ik het goed begrijp.

Sammie

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-06 11:07

Je kunt je merrie niet op jou naam zetten zonder lid te worden

En je merrie hoeft ook niet op jou naam gezet te worden om een veulen te fokken.

wonderland

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-06 14:16

Je kunt een paard wel op je naam laten zetten zonder lid te worden van het KWPN. Maar dan kost het €20,-, als je lid bent zijn aan het op naam laten zetten geen extra kosten verbonden.

Sammie

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-06 14:20

Kan niet (en nee ik ga niet weer die discussie aan) en paspoort is idd wat anders...