Lys Rouge voor mijn Landwind merrie? Of?

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Concorde

Lys Rouge voor mijn Landwind merrie? Of?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-05-06 20:59

Ik wil volgend jaar mijn merrie bij de hengst doen, wil geen 1000 euro dekgeld uitgeven. M'n merrie is goed zat, maar een ggk dekhengst zal ik er nooit uit fokken en ik ben ook niet zo'n KWPN-plakker.
Orien is een LandwindIIB*ster Actueel*Saluut, 1.64m, vos. Ze is wat strak in rug en lendenen, wat kort in de hals, kan wel mooi front maken trouwens. Ze kan goed bewegen, sterk achterbeen. Ze mag qua exterieur wel wat beter, is op stand een beetje ouderwets, maar onder het zadel waardeert ze zich wel op.
Ze heeft trouwens een zeldzaam fijn karakter.
Ik vind het trouwens geen probleem als er een vos met een hoop wit uit komt rollen (mijn favo kleur, kan er niets aan doen! ) Ik hou wel van een paard met wat massa, hoef niet zo'n volbloed-type. Veulen wordt de opvolger van Orien, dus het is de planning het beestje aan te houden. Ik ben vooral dressuurgericht, maar allround vind ik wel heel prettig.

Ik dacht aan Lys Rouge. Heb zijn afstammelingenrapport gezien, leek goed. Foto's van de hengst zelf vertekenen iets denk ik, hij is niet de jongste meer. Wat denken jullie?
http://www.horsenl.nu/klomphaar/lys.htm

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

chantal1

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-06 10:30

Ik vind je merrie een heel aansprekend dier.
Zou in deze moderne tijd misschien wat langgelijnder mogen zijn en wat grotern.
Staat de afstamming van je paard op paardenfokken.nl

Chupa

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-06 11:39

Lys Rouge lijkt me een prima hengst! Wil mijn merrie ook graag laten dekken en wil er ook niet zoveel voor uitgeven dus dat wordt ook Lys Rouge, denk ik. Vind het een aansprekende hengst met mooie nakomelingen.

Concorde

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-05-06 17:10

Ze staat op paardenfokken onder de naam 'Orien' (sportnaam Only Orien staat er tussen haakjes achter)

Rmeijer

Re: Lys Rouge voor mijn Landwind merrie? Of?

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-07 02:32

hoi ik denk dat Lys Rouge heel goed zal passen bij jouw merrie Lys Rouge staat ter dekking bij Waola Hoeve voor meer info over Lys Rouge kijk eens op http://www.waolahoeve.com groetjes Richard

Concorde

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-03-07 10:04

Dank je voor je informatie, maar volgens mij is het niet echt toegestaan oude topics omhoog te schoppen om reclame te maken voor je eigen hengst, ik neem tenminste aan dat jij dezelfde Richard bent als genoemd op de site van de Waola Hoeve. Daarnaast mag het duidelijk zijn dat ik zodoende niet heel veel waarde hecht aan je oordeel dat het past, dat menen alle hengstenhouders als je hun hengst maar gebruikt.
Niet persoonlijk bedoeld, maar hier is bokt gewoon niet voor.

gomir

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-07 12:46

Oud topic en daarom een slotje ipv verplaatsen naar EHK.