Tussenbeoordeling verrichtingsonderzoek

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

tresunique

Tussenbeoordeling verrichtingsonderzoek

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-05-06 17:16

Wie kan mij wat vertellen van de tussenbeoordeling van het verrichtingsonderzoek van vandaag??

Hoe leken de verschillende hengsten?? Wie mogen er door??

Had helaas zelf geen tijd en ik kan op de site van het KWPN nog niets vinden............

stephanie123

Re: Tussenbeoordeling verrichtingsonderzoek

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-06 20:37

alle hengsten mogen door

Menk

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-06 21:56

Er was vandaag geen tussenbeoordeling in de zin dat er hengsten naar huis werden gestuurd..
Die vind dinsdag plaats en dan worden er eventueel nog hengsten naar huis gestuurd die vrijdag 19 mei niet aan de eindbeoordeling mee mogen doen..
Ik vond Webster(tegenwoordig haha) Krack C x Ulft natuurlijk goed Maar voor een objectief antwoord zul je iemand anders aan het woord moeten laten..
Gert van de Hoorn heeft de hengsten goed uitgetest vandaag.. Wat sommigen goed deed en anderen niet zo.. Jammer was het van de Jazz x Vincent die werd het een beetje te veel en liet niks zien behalve er vandoor gaan

CGJ12

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-06 22:24

Menk schreef:
Gert van de Hoorn heeft de hengsten goed uitgetest vandaag.. Wat sommigen goed deed en anderen niet zo.. Jammer was het van de Jazz x Vincent die werd het een beetje te veel en liet niks zien behalve er vandoor gaan

Gert test de hengsten op HUFTER-PROOF zijn..........

fokfanaat

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-06 22:25

Hahahah idd

CGJ12

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-06 22:52

Samsam schreef:
Hahahah idd

Dat is helemaal niet om te lachen eigenlijk........

Kajanus

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-06 07:59

CGJ12 schreef:
Samsam schreef:
Hahahah idd

Dat is helemaal niet om te lachen eigenlijk........

Nee inderdaad, het zou je hengst maar zijn die verprutst wordt

petraaken

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-06 08:12

Daarom vind ik het eigenlijk geen goed systeem van verrichtingsonderzoek bij het KWPN. Als ik beelden zie van de verrichtingstesten in Duitsland zijn dat toch hele andere beelden. Geen jonge broekjes die met die hengsten rijden. Maar de oudere ruiters van de staatsstoeterijen.

sarabande

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-06 08:14

petraaken schreef:
Daarom vind ik het eigenlijk geen goed systeem van verrichtingsonderzoek bij het KWPN. Als ik beelden zie van de verrichtingstesten in Duitsland zijn dat toch hele andere beelden. Geen jonge broekjes die met die hengsten rijden. Maar de oudere ruiters van de staatsstoeterijen.

Gert van der Hoorn is niet bepaald een jong broekje

weule

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-06 08:21

geen jong broekie, maar zijn manier van rijden .. bedroevend, ik heb 1 hengst onder het zadel die ook in ermelo heeft gelopen, nou... die had me wat trauma's zeg, volgens mij als je de foto van hem zou laten zien, zou de hengst er als een speer vandoor gaan!!!., maarja... zo gaat het nou eenmaal. ik hoop in elk geval dat men is een keer duidelijk is met het goedkeuren van de hengsten, zodat de gemiddelde fokker het grotendeels eens is met de commissie,.. afgelopen herfst had ik zeker 5/6 hengsten minder gekeurd willen zien.

CGJ12

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-06 09:58

Als ze de gastruiters nou gewoon VERBIEDEN om te gaan DOORZITTEN kan Gert niet zoveel kwaad doen..........

Kajanus

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-06 10:25

CGJ12 schreef:
Als ze de gastruiters nou gewoon VERBIEDEN om te gaan DOORZITTEN kan Gert niet zoveel kwaad doen..........

Als Gert inderdaad zo slecht is, is er dan niemand die hem eruit gooit??
Er hangt toch heel wat van af en als eigenaar wil je toch dat je hengst netjes gereden wordt en alle kansen krijgt om een goede hengst te worden.. is het zo'n vriendjespolitiek dat ze niet meer de ruiters kunnen beoordelen ...

Menk

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-06 11:44

Ik vind Gert juist een hele goede ruiter...
Door hem kun je tenminste zien wat er in de hengsten zit.. Aan de brave rond rijden heb je toch ook niks?
En als het goede paarden zijn met werklust gaan ze er juist beter door lopen.. een goed dressuurpaard moet toch een beetje druk kunnen verdragen..
Webster (krack c x Ulft) ging er eerst ook 2 keer goed vandoor toen Gert er druk op ging zetten maar daarna liep die beter dan dat ie in het hele verrichtingsonderzoek heeft laten zien.. Ze willen gewoon zien wat ze kunnen hebben en hoe ze het werk oppakken..

Kajanus

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-06 12:54

Menk schreef:
Ik vind Gert juist een hele goede ruiter...
Door hem kun je tenminste zien wat er in de hengsten zit.. Aan de brave rond rijden heb je toch ook niks?
En als het goede paarden zijn met werklust gaan ze er juist beter door lopen.. een goed dressuurpaard moet toch een beetje druk kunnen verdragen..
Webster (krack c x Ulft) ging er eerst ook 2 keer goed vandoor toen Gert er druk op ging zetten maar daarna liep die beter dan dat ie in het hele verrichtingsonderzoek heeft laten zien.. Ze willen gewoon zien wat ze kunnen hebben en hoe ze het werk oppakken..

Hallo waar gaat dit over.. een nog geen driejarig paard onder druk zetten ... het is zowieso al triest dat voorjaarsonderzoek..
Ze zitten nog volop in de groei en dan zit iedereen even op zo'n hengst te butsen, de goede ruiters nagelaten .. het zou niet moeten mogen..
En dan gaan er weer veels te goede hengsten naar de knoppen omdat ze in verzet gaan en voor zichzelf kiezen en niet onderdanig zijn aan de ruiters...

Elisa2

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-06 13:24

Precies! En dan hebben ze "opeens" een slecht karakter....

Menk

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-06 13:28

ik heb het hier niet over triksen... ofzo.. maar als er een paar keer testruiters op stappen om te kijken wat ze kunnen en dan wat meer gaan vragen vind ik meer dan logisch.. Ze willen toch de besten selecteren?
Ik ben het met je eens dat het voorjaarsonderzoek zwaar voor de paarden is, en de hengsten er minder weg komen dan dat ze zijn aangeleverd, maar dat heeft volgens mij niks met de test ruiters te maken.... er valt meer aan te merken op hoe het in het algemeen er aan toe gaat in ermelo.. En op de ruiters die de hengsten dagelijks rijden...

peninna

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-06 13:45

Menk schreef:
ik heb het hier niet over triksen... ofzo.. maar als er een paar keer testruiters op stappen om te kijken wat ze kunnen en dan wat meer gaan vragen vind ik meer dan logisch..
Ze willen toch de besten selecteren?
Ik ben het met je eens dat het voorjaarsonderzoek zwaar voor de paarden is, en de hengsten er minder weg komen dan dat ze zijn aangeleverd, maar dat heeft volgens mij niks met de test ruiters te maken.... er valt meer aan te merken op hoe het in het algemeen er aan toe gaat in ermelo.. En op de ruiters die de hengsten dagelijks rijden...

Selecteren ze volgens jou dan op die manier de besten? Heb je wel eens gehoord van paarden die zuinig op zichzelf zijn? Ik heb er verschillende en als je ze overmatig onder druk zet, geven ze duidelijk aan dat je het verder maar zelf moet doen. Zij laten zich niet kapot rijden. Verschillende van die paarden lopen op PSG nivo en hoger, dat moet ik al die hengsten die nu in Ermelo lopen nog zien doen.

Elisa2

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-06 13:53

De meeste redden dat niet en ik denk dat de training in ermelo daar een grote rol in speelt.Zeer zonde.

Menk

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-06 14:02

ja hoor zulke paarden heb ik ook pennina ik train mijn jonge paarden ook rustig en zet er niet veel druk op.. maar volgens mij snappen jullie niet helemaal waar ik het over heb...
Ik vind dat een testruiter best even een paard aan de tand moet kunnen voelen over wat ie aan kan en wat ie in zich heeft.. ik heb het hier puur over de testruiters die er misschien 4 a 5 keer het gehele verrichtingsonderzoek opstappen... En overmatige druk heb ik nooit genoemd wat dat is voor geen enkel paard goed!
Over de algemene training in ermelo van de hengsten ben ik net zo min te spreken als jullie... Maar ik vind alleen niet dat Gert van de Hoorn daar op moet worden aangevallen

tresunique

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-05-06 14:08

Ik was eigenlijk wel benieuwd hoe de LORD LOXLEY en de PRADO het deden. Iemand informatie??

peninna

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-06 14:18

Menk schreef:
ja hoor zulke paarden heb ik ook pennina ik train mijn jonge paarden ook rustig en zet er niet veel druk op.. maar volgens mij snappen jullie niet helemaal waar ik het over heb...
Ik vind dat een testruiter best even een paard aan de tand moet kunnen voelen over wat ie aan kan en wat ie in zich heeft.. ik heb het hier puur over de testruiters die er misschien 4 a 5 keer het gehele verrichtingsonderzoek opstappen... En overmatige druk heb ik nooit genoemd wat dat is voor geen enkel paard goed!
Over de algemene training in ermelo van de hengsten ben ik net zo min te spreken als jullie... Maar ik vind alleen niet dat Gert van de Hoorn daar op moet worden aangevallen

Ik val Gert van de Hoorn niet aan, wat ik alleen wil zeggen is dat je als je een paard op veel druk zet, ook al is het maar 4 a 5 keer, en een paard dat niet accepteert, dat niet wil zeggen dat het daarom niet goed is, of minder is dan die paarden die dat wel toelaten. En het hoeft al helemaal niet minder werkwillig te zijn.

Menk

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-06 14:21

Nee oke, dat ben ik met je eens veel paarden kunnen dat nog niet verwerken.. Maarja dan begrijpen we elkaar nu een beetje beter

stephanie123

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-06 21:34

Al die mensen die zo over Gert van den Hoorn zitten te beoordelen zijn die zelf wel eens bij de verrichtingwezen kijken of zitten jullie hier zo maar te oordelen over hem terwijl je er nog niet eens bent wezen kijken ?

weule

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-06 07:27

ik ben er de laatste jaren regelmatig geweest met het verrichtingsexamen, en enkele malen bij tussenbeoordelingen, dus ik weet waar ik het over heb..('live' gezien )

Menk

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-06 09:05

Nouja, iedereen zijn eigen mening