geboortekaartjes?

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

studentje1

geboortekaartjes?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-05-06 20:15

Hey lieve bokkers, ik verwacht mijn eerste veulen binnen 2 weken (Fries) ... En ik had het idee om geboortekaartjes te laten maken!! Fotootje van pasgeboren veulen op de voorkant, veulennaam in het groot erop, naam vader en moeder erbij, datum en tijd van geboorte, geslacht. Maar wat kan ik er nog meer opzetten? Bij babies zetten ze er vaak bij hoe zwaar de baby is en hoe het van gezondheid blaakt enzo toch. Hebben jullie welles een geboortekaartje van een paard gemaakt of gezien en hebben jullie leuke ideen?

frenia

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-06 20:34

Ik maak altijd geboortekaartjes, maar doe dat wel zelf

A4 pagina in twee en dat dan in 2 gevouwen is het formaat.
Op de voorkant zet ik een ooievaar ofzo
linkerkant binnenin in het midden bovenaan de naam, daaronder een foto
Op de rechterkant een gedichtje en dan afstamming

en dan staat het al goed vol

Kathmandu

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-06 20:40

Je kan erbij zetten hoe blij je ermee bent, dat staat ook vaak bij mensen, maar je kunt natuurlijk ook al je creatieve uitspattigen erop uitwerken!!

izabella

Re: geboortekaartjes?

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-06 20:42

Katoo71

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-06 15:21

Ik heb ze gemaakt via de site van tpg post dan kan je een wishyou maken erg leuk geworden.

ikisik

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-06 15:23

Ik heb ze toen laten drukken bij een drukkerij..

Amarins_

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-06 15:30

Je kan ook nog een foto(tje) van de mamma en pappa er op zetten

marloes-joy

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-06 15:55

ik heb ook een geboortekaartje laten maken van Noa
erg leuk geworden, super mooi dubbel kaartje met foto van papa, mama en Noa

studentje1

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-05-06 18:03

Ja zat ook al te denken aan een drukkerij, maar moet je er dan niet 3000 tegelijk laten drukken ofso (bij wijze van spreke dan he )? Lijkt me wel kick, zo'n officieel geboortekaartje. Met zo'n babyblauw (of babyroze!) randje... oef kan niet waaachten!

lilli

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-06 18:23

Ik heb ook een geboortekaartje gemaakt!!

Op fotopapier (formaat 1/3 van een blad) en met een doorscheinend roze papiertje eroverheen. Naar de hele familie en vrienden gestuurd enzo. Leuke reacties op gehad en kaartjes terug gekregen.
Links had ik de afstamming, foto, geslacht, dag, uur en gewicht (gegokt). Recht "Eindelijk geboren na 349 dagen dracht", naam, slotje

Veel succes!
lilli

BeauGeste

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-06 22:07

Khad ook geboortekaartjes gemaakt, echt leuk (ahum, al zeg ik 't zelf). Foto van veulen op de voorkant, foto van veulen met mams aan de binnenkant, de naam natuurlijk enzo en een gedichie erin om het persoonlijk te maken. Drukken is inderdaad superduur als het maar om tientallen gaat, dus als je de mogelijkheid hebt ze zelf te printen op dik papier (bijv. in een kleur) dan is dat een uitkomst.

Succes ermee! Groetjes, Corry

madelon31

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-06 22:12

ik vind het wel een onwijs leuk idee je kan er misschien ook nog een rijmpje bij zetten en misschien telefoon nummer etc. zodat mensen is kunne komen kijken?

ikisik

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-06 08:42

scholiertje schreef:
Ja zat ook al te denken aan een drukkerij, maar moet je er dan niet 3000 tegelijk laten drukken ofso (bij wijze van spreke dan he )? Lijkt me wel kick, zo'n officieel geboortekaartje. Met zo'n babyblauw (of babyroze!) randje... oef kan niet waaachten!

Nee ik hoefde er toen niet een paar honderd te laten drukken.. Ik heb er geloof ik toen 60 laten drukken.. Je kan gewoon een paar boeken halen bij de drukkerij om te kijken wat je wil..
Ik had toen een kaartje gevonden creme kleurig met een bordeaux kleurige pen tekening erop.. Het was een boerenerf met een wiegje in het midden en om en op het wiegje keken allerlei beesten het wiegje in (kip, gans,koe, paard, kikker enz) erg leuk en toepasselijk vond ik het toen omdat ik op een boederij stond.. Ik heb toen ook super leuke reactie's gehad.. Ook de binnenkant heb ik laten drukken alsof er een baby geboren was:

Na 11 maanden in spanning te hebben gewacht, heeft Missy een mooie merrie ter wereld gebracht..

Moeder en dochter slapen van 08.00 tot 19.00 uur.. Wilt u een beschuitje komen eten.. Laat het James dan even weten met me 06 erbij.. Iedereen ging uit zijn dak.. Ik kan het kaartje zo snel niet vinden (alles zit in verhuis dozen.. )