Paddox

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Inno1985

Paddox

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-05-06 19:28

Hallo,

Wie kan mij helpen, ik ben een beetje naar hengsten aan het kijken voor mijn merrie, en ik ben opzoek naar informatie over paddox, wat vererft hij, wat is zijn dekgeld, karakter enz.

Ook heb ik nog een vraag tot wanneer je een merrie het beste kan dekken??

Groetjes Tamara

Yrrah

Re: Paddox

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-06 20:07

Nils

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-06 17:56

het dekgeld van paddox was vorig jaar geloof k 750 euro..

banjertje

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-06 22:03

Elisa2

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-06 22:17

Het is niet de allermakkelijkste,of ie dat doorvererft weet ik niet.Let ook goed op of je merrie correcte achterbenen heeft.De hengst heeft zelf wel erg veel tact en veer.

nadezda

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-06 11:03

Ik heb een merrieveulen uit Paddox gefokt. Ze is erg elegant, behoorlijk aan de maat aan het worden (ondanks een kleine moeder 1,50) is donkerbruin en heeft mooie aftekeningen. Toen ze 1 jaar was heb ik haar verkocht aan een lieve vrouw in Belgie. Mocht ik ooit weer fokken zou ik zeker deze hengst opnieuw willen gebruiken, ze is qua karakter temperamentvol maar toch zeer lief.

nadezda

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-06 11:05

Hier een foto van haar met 2 1/2 a 3 maanden
Afbeelding

Hier is ze een jaar oud:
Afbeelding

Afbeelding

Attitude

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-06 12:52

Bij onze da is dit jaar een Paddox veulentje geboren uit een volbloed merrie x Uniform.

Wat de moeder precies is weet ik even niet meer.

Heel mooi ding, groot, genoeg bot.

estherk

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-06 20:53

Afstammelingen 2001 (september; veulens)
Paddox toonde een wisselende collectie, matig tot goed ontwikkelde, rijtypische veulens, die ruim voldoende in het rechthoeksmodel staan.
Het hoofd is sprekend. De nek is goed van lengte en vorm. De hals is goed van lengte en goed tot ruim voldoende van vorm. De schoft is goed van lengte en goed ontwikkeld. De schouder is doorgaans goed van lengte en ruim voldoende van ligging. De rug is meermalen gezonken, maar goed bespierd. De lendenen zijn doorgaans normaal gevormd en goed aangesloten. De croupe is goed van lengte en ruim voldoende van ligging. De broekspier is ruim voldoende van lengte. Het voorbeen is correct. De voorstand is meermalen frans. Het achterbeen is lang en gebogen. Het fundament is doorgaans teer en straalt kwaliteit uit. De hoeven zijn normaal gevormd.
De stap is zuiver en heeft ruim voldoende ruimte. De lichtvoetige draf heeft ruim voldoende ruimte en ruim voldoende souplesse. De veulens draven met een goede houding en een actief achterbeen. Het voorbeen wordt wisselend gebruikt. De veulens springen gemakkelijk in galop aan. De galop heeft voldoende ruimte. De afdruk is goed. Het voorbeen blijft iets vlak.
Geen bijzonderheden.
De kwaliteit van de moeders was wisselend.
Getoond: 14 veulens uit 46 in 2000 gedekte merries.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-06 21:52

Afbeelding
Hier nadezda 's veulen wat nu van mij is ,nog een keer ,bijna twee is ze hier
Afbeelding

Wat karakter betreft hoor ik verschillende dingen;de één zegt moeilijk de ander zegt makkelijk.
Ik kan alleen over z spreken en dat is een zeer lief en werkwillig paard ,wat wel wat kijkerig is.maar daar integen een paard zonder temprament is ook niks.Wat ik zelf heel prettig vind is dat ze absoluut betrouwbaar is,dol op ons ,zal nooit niet trappen of bijten.

VValar

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-06 23:52

Elisa2 schreef:
Het is niet de allermakkelijkste,of ie dat doorvererft weet ik niet.

Dat weet ik wel
Op het moment staat er nu een 4-jarige paddox merrie bij ons op stal. Kan leuk lopen maar er zit een hele stoute kop op!

Ulissa

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-06 00:14

Hier loopt wel een een 4-jarige Paddox hengst en die kan heel leuk lopen. Dit beest ziet er ook nog heel goed uit.
ruiter is zekerder als Barbara de Bruin in de buurt is

RUBYWHITE

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-06 06:31

Paddox is een mooi dier, heb hem ook in overweging genomen om er mee te dekken. Ik meende dat hij 700euro dekgeld is via de nieuwe heuvel maar kan er naast zitten. Hier 2 kiekjes van Paddox onder Diedrik v SIlfhout

Afbeelding

Afbeelding

Inno1985

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-05-06 09:05

RUBYWHITE schreef:
Paddox is een mooi dier, heb hem ook in overweging genomen om er mee te dekken. Ik meende dat hij 700euro dekgeld is via de nieuwe heuvel maar kan er naast zitten. Hier 2 kiekjes van Paddox onder Diedrik v SIlfhout

Afbeelding

Afbeelding

Hey ik zat in je profiel te kijken, en jouw merrie heeft aan moederskant de zelfde afstamming als de mijne. vond ik even leuk om te vermelden.

RUBYWHITE

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-06 09:09

welke van de 5 merrie `s die hier lopen

Inno1985

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-05-06 09:11

RUBYWHITE schreef:
welke van de 5 merrie `s die hier lopen

Ja ik zat er net aan te denken toen ik je profiel verder zat te lezen
Rubywhite. het zit bij haar wel wat verder dan de mijne, want mijne is een Ixion X enfant de normandie.

RUBYWHITE

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-06 09:33

grapsig! toch familie idd!

nadezda

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-06 13:34

De moeders geven vaak ook veel van het karakter aan het veulen, en de twenter van Silvana heeft hetzelfde karakter als haar moeder, betrouwbaar maar wel wat kijkerig.
De beweging en de groote duidelijk van de vader