Dreamcatcher of Johnson

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Nienke_

Dreamcatcher of Johnson

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-05-06 13:55

Straks moet ik kiezen welke hengst bij mijn merrie komt.
Ik heb er twee genomineerd.
Moeilijk hoor als er zeveel aanbod is.
Nu moet ik nog kiezen tussen deze twee. Voor welke zouden jullie kiezen?
Johnson of Dreamcatcher

tenerife

Re: Dreamcatcher of Johnson

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-06 13:56

Zowiezow, johnson dat is een echte hengst dreamcatcher is beetje ponyachtig spreekt me niet aan, en daarbij komt dat je is naar het rechtervoorvoetje van dreamcatcher moet kijken, die zwabbert eraan

lucas03

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-06 14:00

tenerife schreef:
Zowiezow, johnson dat is een echte hengst dreamcatcher is beetje ponyachtig spreekt me niet aan, en daarbij komt dat je is naar het rechtervoorvoetje van dreamcatcher moet kijken, die zwabbert eraan

??? stokmaat 1.70. Moet niet gekker worden.
Over het voetje kan ik niks vertellen.

Franske

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-06 14:03

Hangt dus compleet af van wat voor merrie je hebt.
Zo is weinig keuze te maken.

Nienke_

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-05-06 14:08

Het model van J spreekt mij bijzonder aan. Vooral zijn front. Ik ben alleen een beetje bang voor het Jazz bloed. Ik heb er twee keer mee gefokt namelijk en het tweede veulen was niet te verkopen. Terwijl hij een prima karakter had. D heb ik nog niet in het echt gezien maar daar heb ik veel positieve vehalen over gelezen.
Mijn merrie is een gribaldi van 1.64m

Nienke_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-05-06 14:11

Afbeelding

lucas03

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-06 14:15

Afbeelding

petraaken

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-06 14:34

Wat dat voorbeen van Dreamcatcher betreft is dat echt zeer minimaal en ik heb er speciaal opgelet tijdens de hengstenshow.

Wat karakter betreft zou ik echt kiezen voor Dreamcatcher en ik denk dat hij qua bloedlijn ook het best op een Gribaldi merrie past. Met Johnson ga je op karakter dat nerveuze van Jazz er wat in vastleggen (Gribaldi's zijn over het algemeen ook niet de koelste dieren tussen hun oren).

tenerife

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-06 18:34

Op hengstencompetities was het er ook weinig opgevallen, net zoiets als hengstenshow. Maar ik zou toch maar eens op een rustige positie bekijken, dan het is maximaal, en niet minimaal.

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-06 18:37

Brengt jouw Gribaldi het achterbeen goed onder? Johnson is wel een beetje een hakkentrekker.
En Dreamcatcher is niet al te vlug achter, hoe is je Gribje?

magic_lover

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-06 22:10

Dreamcatcher moet je niet nemen als je merrie niet correct op de benen staat, hij staat zelf met een van de voorbenen( weet niet meer welke) beetje met hoef naar binnen....

edit: was ook al beetje gezegt zag ik..

Johnson heb ik in het echt gezien, zag er vrij leuk uit

Anne_GTI

Woonplaats: Kan de rand van Zwollywood zien uit mijn keukenraam, daarom kijk ik liever in de kamer naar buiten

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-06 22:14

Ik vind Johnson veel beter in elkaar zitten. Bij een hengst die niet correct op de benen staat zou ik niet gaan dekken.

petraaken

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-06 07:05

Ik heb dreamcatcher op video genomen tijdens het inrijden, op stal en op het showterrein. Alles in slowmotion bekeken en ik zeg jullie dat het minimaal is dat been. Op stand en op stal is er zelfs niets van te zien en wij waren wel zo vroeg dat er nog geen volk in de stal was. Meneer stond gewoon lekker te eten van zijn stro.

Nienke_

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-05-06 09:39

Mijn merrie kan wel een vlugger achterbeen gebruiken. Ze is op dit moment hoog drachtig van florencio en staat nu 11 dagen over. Sinds gisteren laat ze de melk schieten. Ik denk dat mijn keuze gaat vallen op Johnson als ik jullie reacties zo lees. Qua karakter krijgt mijn merrie van mij een 10!
Ze is rustig en niet schrikkering oid.

unamie

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-06 10:33

misschien is je veulen zo mooi dat je weer voor floris kiest

stephanie123

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-06 12:47

Johnson!

tenerife

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-06 19:45

Ik wil niet zeuren, maar de stand van de benen rechtsvoor gloof ik van dreamcatcher is niet normaal, en ook niet minimaal. Het paard loopt zo'n beetje op 3 sporen continu.. En daarbij komt op stal lijken veel meer paarden met afwijkende beenstanden wel goed, maar het gaat erom wanneer ze beginnen te lopen.

unamie

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-06 22:46

tenerife schreef:
Ik wil niet zeuren, maar de stand van de benen rechtsvoor gloof ik van dreamcatcher is niet normaal, en ook niet minimaal. Het paard loopt zo'n beetje op 3 sporen continu.. En daarbij komt op stal lijken veel meer paarden met afwijkende beenstanden wel goed, maar het gaat erom wanneer ze beginnen te lopen.

ik geloof dat je toch niet goed gekeken hebt

tenerife

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-06 07:24

Njah, jullie moeten het ook zelf weten als je de slechte beenstanden bij in je foklijn wilt hebben, maar anders ga nog maar eens heen kijken, want hij heeft te kleine ponyhoefjes en zwaait met het rechtervoorbeen. Ga er maar is heen wanneer die rustig gereden wordt en dan ga er maar is rechtvoor staan als die op je af komt lopen. Dat zijn punten die ik dus juist wil uitsluiten bij een foklijn. Dit heeft alles met dat stuk te maken wat hier laatst opstond dat het gestel van het kwpn paard achteruit gaat..

unamie

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-06 07:34

tenerife schreef:
Njah, jullie moeten het ook zelf weten als je de slechte beenstanden bij in je foklijn wilt hebben, maar anders ga nog maar eens heen kijken, want hij heeft te kleine ponyhoefjes en zwaait met het rechtervoorbeen. Ga er maar is heen wanneer die rustig gereden wordt en dan ga er maar is rechtvoor staan als die op je af komt lopen. Dat zijn punten die ik dus juist wil uitsluiten bij een foklijn. Dit heeft alles met dat stuk te maken wat hier laatst opstond dat het gestel van het kwpn paard achteruit gaat..

partjes kijken is partjes fokken
op stand is er niets van te zien (idd wel in beweging)
en heel belangrijk !!..de moeder van dreamcatcher heeft het niet! (heeft zelfs heel korekt beenwerk volgens het kwpn rapport)
een uitzwaaiend voorbeen kan ook door andere oorzaken komen en hoeft per defenitie niet erfelijk te zijn
zolang je de hengst (voorlopig) aanpaart met merries met korekt beenwerk....
de kleine voeten zijn idd niet wenselijk
maar wel als je een merrie hebt met (te) grote voeten (zoals mijn merrie)
fokken gaat om de juiste match niet om foutjes kijken

weule

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-06 07:42

toch ben ik het eens dat de stand niet 100% correct is, misschien valt het minder op, wanneer je iedere 2 weken beslaat, maar met het lopen viel hij mij zwaar tegen, in de hengstencompetitie leek Dreamcatcher enorm goed, maar in Ermelo tijdens zijn euhm..2de bezichtiging was hij voor mij binnen 5 seconden al afgevallen, voornamelijk op zijn ondergestel en voorbeen. toevallig stond er ene JV naast ons en die zei bijna letterlijk, als je merrie zo een stand van de hoef heeft, krijgt ze daar bij de stamboekopname een ernstige bemerking op.

Nee, dan spreekt Johnson mij toch meer aan, mooie bloedvoering, mooie hengst, goed bewegen..