Hoevaak poept een veulen ??

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Siggy

Hoevaak poept een veulen ??

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-05-06 13:52

Tja, ik weet, beetje gekke vraag. Duvel is nu 5 dagen oud, de darmpek is er ca. 10 uur na de geboorte met enige moeite af gekomen en diezelfde avond heb ik de eerste gelige ontlasting gezien. En sindsdien zie ik niets meer. Ik zie geen mest van hem in de stal of in het weiland liggen en ik heb hem verder nog geen enkele keer zien poepen. Plassen zie ik hem wel regelmatig. Hij is superfit, drinkt hartstikke goed, perst niet. Oftewel een op en top gezond veulen.

Zou de merrie de ontlasting opeten ? Poept hij zo weinig dat ik het gewoon net nooit zie ?
Wat zijn jullie ervaringen !

Brennie

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-06 14:03

Hij eet natuurlijk ook nog geen vast voedsel, wacht maar tot hij mee gaat eten met mama, hooi, gras of bix, dan poept ie maar door! Haha!

_Marlijn

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-06 14:19

Maddox is 1 dag jonger als Duvel, en die zie ik heel vaak poepen omdat hij een beetje aan de diaree is. Maar ik vind de poep echt niet terug in de stal

Faye, mijn veulen van vorig jaar heb ik zien poepen net na de geboorte (de darmpek) en ik denk dat ik de eerste 2/3 maanden daarna haar nooit heb zien poepen, of poep gevonden! Terwijl ik toch heel veel in de wei bij de paarden te vinden ben! Tot ik haar op een dag op de mesthoop zag poepen En als ze in de wei stond, poepte ze vaak op de poep van haar moeder! Ze ruimde het dus netjes al zelf op

frenia

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-06 15:03

Chenoa poept ook waar mams poept heel af en toe vind ikwat apart, maar das toch echt niet vaak en niet veel

Is heel normaal hoor niks om je zorgen om te maken
hij is 5 dagen nu, als er wat mis was, zou hij dat allang tonen