Wie kent de hengsten Valdez , Tango Rhodium.

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

simone_m

Wie kent de hengsten Valdez , Tango Rhodium.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-05-06 10:50

Heb je ze wel eens gezien ???
Alles is welkom.

Attitude

Re: Wie kent de hengsten Valdez , Tango Rhodium.

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-06 11:23

Ik ken Tango vanaf dat ie 1 jaar was.

Op zich was hij toen een van de braafste jonge hengsten van die eigenaar toendertijd.
Ik vind/vond hem niet correct op de voeten en ook niet spectaculair.
Wel heeft ie een interessante bloedvoering.

Ik weet van de 1e nakomelingen dat ie nogal wat botgebreken doorgeeft.

simone_m

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-05-06 19:09

iemand ??

krackertje

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-06 02:08

Toevallig hebben wij ee jonge Tango-merrie gekocht op een veiling en geen geluk mee gehad dit omdat ze in de opfok du in de wei over dekop is gevlogen en daardoor helemaal aan gort was ( ja dit klinkt bot dat weet ik ) dus hebben we haar in laten slapen en dat was voor ons geen leuk moment en wel omdat het hier ging om een superfijne-merrie waar wij heel veel toekomst inzagen.

Dit jaar hebben wij onze Havel merrie gedekt met Valdez en wel om het Houston-bloed en daarbij de combinatie van merrie en hengst, onze merrie heeft veel rek in haar lijf en lengte in haar hals en een bewegingsmechanisme zoals het hoort en Valdez loopt zelf ook super en heeft een merrie nodig (denken wij) met rek en lengte, ook onze merrie van Hemmingway x Nurprimus x Heidelberg wordt op zeer korte termijn gedekt met Valdez en deze merrie past in grote lijnen in bovengenoemd plaatje.

De hengst Rohdium kan mij nog steeds niet bekoren en wel omdat ik hem verwijt dat hij continu met een hoge kont loopt, bij ons op stal is er 1 geboren en uit een beste merrie-lijn en ook die kan ik niet leuk vinden en wel om bovenstaande en geen degelijkheid maar ja coomercieel is Rhoduim wel

Attitude

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-06 07:53

Labine schreef:
Toevallig hebben wij ee jonge Tango-merrie gekocht op een veiling en geen geluk mee gehad dit omdat ze in de opfok du in de wei over dekop is gevlogen en daardoor helemaal aan gort was ( ja dit klinkt bot dat weet ik ) dus hebben we haar in laten slapen en dat was voor ons geen leuk moment en wel omdat het hier ging om een superfijne-merrie waar wij heel veel toekomst inzagen.

Dit jaar hebben wij onze Havel merrie gedekt met Valdez en wel om het Houston-bloed en daarbij de combinatie van merrie en hengst, onze merrie heeft veel rek in haar lijf en lengte in haar hals en een bewegingsmechanisme zoals het hoort en Valdez loopt zelf ook super en heeft een merrie nodig (denken wij) met rek en lengte, ook onze merrie van Hemmingway x Nurprimus x Heidelberg wordt op zeer korte termijn gedekt met Valdez en deze merrie past in grote lijnen in bovengenoemd plaatje.

De hengst Rohdium kan mij nog steeds niet bekoren en wel omdat ik hem verwijt dat hij continu met een hoge kont loopt, bij ons op stal is er 1 geboren en uit een beste merrie-lijn en ook die kan ik niet leuk vinden en wel om bovenstaande en geen degelijkheid maar ja coomercieel is Rhoduim wel

Waarom is Rhodium commercieel?

krackertje

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-06 08:41

liesje23 schreef:
Labine schreef:

Waarom is Rhodium commercieel?

Omdat er zoveel mensen wel gecharmeerd zijn van deze hengst

Attitude

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-06 08:43

Heeft ie veel gedekt dan, ik dacht dat dat wel mee viel.

Juist omdat ie ook een WK heeft gelopen en er hier in de buurt zeer weinig mensen er mee dekken, dacht ik dat ie wel tegenvallende aantal dekkingen heeft.

simone_m

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-05-06 08:45

Ach ik ben e al uit ik ga dekken met Rhodium.
Ik vind het een gaaf beest

krackertje

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-06 08:48

liesje23 schreef:
Heeft ie veel gedekt dan, ik dacht dat dat wel mee viel.

Juist omdat ie ook een WK heeft gelopen en er hier in de buurt zeer weinig mensen er mee dekken, dacht ik dat ie wel tegenvallende aantal dekkingen heeft.

Ik heb het aantal dekkingen niet bekeken maar vooral mijn oor te luister gelegd op de hengstenkeuring en daarna gevolgd wat de mensen te vertellen hadden over de Rhodiums die in het onderzoek liepen.

Sammie

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-06 10:53

smaartens schreef:
Ach ik ben e al uit ik ga dekken met Rhodium.
Ik vind het een gaaf beest

Ik had al zon vermoeden dat je het vroeg omdat je ermee wilde dekken .Zeker nate vingerwerk geweest. Er zitten niet echt veel overeenkomsten tussen deze hengsten dus hoe je op deze 3 bent gekomen is mij een raadsel.

simone_m

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-05-06 10:57

om de grote zijn allemaal boven de 1,70
ik moet een grote hengst hebben

Attitude

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-06 11:02

Als ik zo eens in je profiel kijk heb ik juist wel het idee dat je er verstand van hebt. ( in ieder geval heb je verstand van leuke paarden onder je kont te hebben, of je ze zelf gefokt hebt dat weet ik natuurlijk niet).

@ Sammie, soms zetten mensen een aantal hengsten op een rij die op hun merrie zou passen ongeacht het bloed.
Misschien is dit hier ook wel gebeurd.
Hoe kan jij nou oordelen vanuit hier wat hun motivatie is geweest om te kiezen voor Rhodium.

Sammie

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-06 11:10

Het gaat mij niet om het bloed, het gaat mij om het type e.d.. En een hengst kiezen omdat ie groter is dan 1.70 is wel heel erg fout, wil niet zeggen dat je niet op maat moet letten.
Qua grote, tja daar zijn er wel veeel meer van. Ik kan mij trouwens niet heugen dat Valdez groter is dan 1.70. Ik dacht dat die rond de 1.68 was. Weet ik niet zeker.

SuMii

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-06 11:15

Heb ze allemaal in levende llijve gezien, kijk op ww.uytert.nl (Tango)

Nils

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-06 17:50

broere Valdez meet zelf 1.73....

Waterdance

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-06 10:43

Ik heb zelf een jaarling van tang is nu al 1.60m staat in de wei met nog een Tango en die is nog groter den dat hij heel groot fokt. Mijn tago is van uit een moeder van Jet Set en is super nuchter en braaf. Hij geeft nergens om je kunt m zelfs los in de wei al zijn voeten op tillen blijft ie gewoon staan. Hij vidt alles geweldig wat je met m doet.