Oldenburger beginletter

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Katniss

Oldenburger beginletter

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-05-06 08:32

Ik hoop dat deze vraag niet al eerder gesteld is, want de zoekfunctie deed het niet. Maar hoe zit het met de beginletter van een Oldenburger veulen. Verschilt de letter per jaar, mag je het zelf weten of moet hij beginnen met dezelfde letter als de vader?

Zannekin

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-06 08:50

Zelfde letter als de vader voor hengstveulens en zelfde letter als de moeder voor merrieveulens.

Katniss

Re: Oldenburger beginletter

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-05-06 09:03

Oke, dan heb ik nog een kort vraagje. Wat is dan Bonfire's officiele naam, want met een vader als Welt As mag zijn naam dus eigenlijk niet met een B beginnen. Ik heb zelf een bod gedaan op een Oldenburger, dus vandaar mijn eerste vraag. Ontzettend spannend en we hopen dat het bod geaccepteerd wordt.

Katniss

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-05-06 09:04

Bedankt trouwens voor je reactie, onbeschoft dat ik dat niet in mijn vorige bericht gezet heb...

Bacannie

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-06 09:17

Mijn vorige merrie was een Oldenburger. Haar vader was Diamond Hit en haar naam begon met een D. Haar moeders naam begon met een R. Die was van Rubinstein I. Dus ik vermoed dat alle veulens de eerste letter van de vader moeten gebruiken.

Bacannie

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-06 09:20

Ik denk dat Bonfire zijn naam niet zijn geboortenaam is...

Zannekin

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-06 09:21

Veel mensen weten het niet Baccanie, kijk maar eens op de site van het Oldenburger Verband dar staat het uitdrukkelijk vernoemd. Op die manier willen ze hun merriestammen bewaren.
Wij hebben een Oldenburger van Donnerhall: Belle de Jour, haar moeder was Bella Amanda. Ze heeft een hengstveulen gehad van Sandro Hit: Skywalker en 2 merrieveulens: Bellamour en Belladonna.
Dat is de correcte naamgeving voor Oldenburg.

Katniss

Re: Oldenburger beginletter

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-05-06 09:23

Ik had zelf ook gekeken, maar niks gevonden. Stom stom stom!! Heel erg bedankt.

Zannekin

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-06 09:39

"Oldenburg upholds its breeding tradition in a special way: by maintaining its traditional mare lines. According to the motto, the best of the breed must be kept for breeding, breeders work for generations to maintain and continuously improve their broodmare lines. The significance of breeding based on Oldenburg mare lines is also symbolized by the names given: The first letter and often even the root word of the name of the dam line is passed on, remaining identical from one generation to the next. That's why you easily find the lines of Weissena, Rikki, Cinderella, Blankenese and many other traditional names in the pedigrees of high profiled athletes and breeding stars. "

Bacannie

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-06 09:45

Oh oke. Wat raar dat het stamboek het wel accepteerd dan... trek dan gewoon 1 lijn. Maar ja dat zal mijn simpele gedachtegang wel zijn dan. Weer wat geleerd vandaag! Hahaha!