Welke combie zouden jullie pakken? (foto)

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Zonnetje81

Welke combie zouden jullie pakken? (foto)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-05-06 13:29

Ja ja dit is mijn Radisson x Dominard x Homerus merrie. Ik ben benieuwd wat voor hengst jullie erop zouden zetten.

Ik heb haar al laten dekken met Sydney, wat vinden jullie daar dan van??

Ben benieuwd, ben niet zo into the fokkerij, misschien kan ik wel iets met de adviezen voor volgend jaar

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Dees

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-06 13:51

Ik zou daar helemaal nog niet mee gaan dekken - zo op de foto had het ook net zo goed een 2 jarige kunnen zijn. Ik mis een groot deel vulling in hals- en bilpartij. Kortom, nog meer voer erin en nog even de tijd gunnen. Beest is op de foto ook beknopt/kort in ruglijn.. ook een teken dat ze nog lang niet uitgegroeid is.

zijn deze fotos recent? Want die vacht is voor deze tijd van het jaar (mei, zonnig) niet gezond...

Jolandaa_

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-06 13:57

wil je een dressuur of spring paard fokken? of iets anders?

Chupa

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-06 14:40

Ik zou haar ook nog even laten staan, want in deze conditie denk ik dat het voor 't paard lichamelijk niet mogelijk is om een veulen te dragen e.d.

Elisa2

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-06 14:42

Hoe oud is die merrie en hoe hoog?

Kabouterdans

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-06 14:47

Elisa2 schreef:
Hoe oud is die merrie en hoe hoog?

Heb even in het profiel gespiekt, en het is een bijna 3 jarige merrie (juni 2003)

Elisa2

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-06 15:07

Oke dan vind ik het niet echt een slecht idee om eerst te dekken en daarna pas in te rijden.Zo te zien is ze nog lang niet uitgegroeid.TS: Waarom heb je voor Sydney gekozen?

agerrits

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-06 16:26

Eliasa2; de merrie wordt beleerd (zadel mak gemaakt) en is dus drachtig van sydney (zie; viewtopic.php?f=53&t=585606 ) , ik zou hier persoonlijk mee wachten en pas als het veulen er van af is mee beginnen.

Deze merrie moet al op jonge leefdtijd veel presteren (vindt ik), dus orionneke doe het rustig aan en neem de tijd zou ik zeggen, want ik vindt het een mooie merrie, leuk koppie.

Succes er mee en maar hopen op een mooi gezond veulen volgend jaar.

tanja_vg

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-06 16:55

Hoe groot is ze? En welke richting wil je op met het veulen?

baukie

Re: Welke combie zouden jullie pakken? (foto)

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-06 16:59

Ze ziet er inderdaad nog erg jong uit!
Doe rustig aan!

youngster

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-06 17:49

Poeh ik zou hier nog niet op durven te gaan zitten eerlijk gezegd
Veulen zou haar waarschijnlijk wel goed doen, maar dan alleen veulen en niet rijden

Zonnetje81

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-05-06 18:03

Dan zullen er een hele hoop dieren zijn waar niemand op kan gaan zitten en zou orion ook zooooooooooooooooo geleden hebben toen hij 3 jaar was en zadelmak gemaakt werd!!! Bij mij heeft nog geen enkel paard hard hoeven werken of wat geleden dus deze vast ook niet.

Maar ja jammer dat er weer gruwelijk offtopic gereageerd wordt.....

Zonnetje81

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-05-06 18:32

tanja_vg schreef:
Hoe groot is ze? En welke richting wil je op met het veulen?

Ze is btw 1.66 groot ongeveer en ik wil graag toch springgericht blijven fokken met beweging.

talented

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-06 18:50

Denim schreef:
Ik zou haar ook nog even laten staan, want in deze conditie denk ik dat het voor 't paard lichamelijk niet mogelijk is om een veulen te dragen e.d.

Zeg dan niks!

Dees

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-06 19:13

orionneke schreef:
Dan zullen er een hele hoop dieren zijn waar niemand op kan gaan zitten en zou orion ook zooooooooooooooooo geleden hebben toen hij 3 jaar was en zadelmak gemaakt werd!!! Bij mij heeft nog geen enkel paard hard hoeven werken of wat geleden dus deze vast ook niet.

Maar ja jammer dat er weer gruwelijk offtopic gereageerd wordt.....

Mijn 3 jarige ziet er aanzienlijk rijper uit, en ook die doet nog jeugdig aan. Zo jeugdig, dat ik er echt nog niet op ga zitten
Jouw 3 jarige is misschien in kalenderjaren 3 jaar oud, lichamelijk is deze merrie er gewoon nog niet. Wel staat er een ontzettend mooi paardenframe, ik denk dat als je deze merrie de tijd gunt, je een ontzettend mooi paard voor terug krijgt. Het is gewoon zonde dat je de groei van deze merrie omzet in groei van een veulen, ik vind het gewoon nog te vroeg.

Maar dat ben ik, ik heb liever een sterk paard dan een vlotte generatie-interval.
Over welke hengst ik erop zou zetten... ik vind de merrie een heel mooi frame voor een dressuurpaard hebben.. denk dat ze ook goed zal gaan bewegen. Ikzelf zou eerder dus kiezen voor een veelzijdig inzetbare hengst, en denk nu aan Kenwood-zoon Riverman.

* edit: ik zag in een ander topic dat je haar aan het beleren bent..... Denk dat je na het zadelmak maken deze merrie beter nog eventjes wat opfok-tijd kunt gunnen... je merrie lijkt echt heel jeugdig. Waarom wil je al zo vroeg met dit paard aan de slag?

LuvdaTossa

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-06 21:50

Ik zou er zelf ook nog niet mee gefokt hebben. Of fokken of beleren... vind haar er erg jeugdig uitzien, ze zou zo door kunnen gaan voor een tweejarige. Of zijn de foto's van een tijdje terug?

Maar goed, ging over fokadviezen. Een kennis hier uit de buurt heeft een Radisson uit een Sgldt lijn en daar Odermus bij gebruikt. Daarmee kun je dat mooie frame, zoals Dees zegt, goed verankeren. Dit gefokte veulen vond ik een heel fijn veulen en correct bewegend. Ook het karakter was erg goed, ondanks dat het een hengstveulen was, had hij een heel plezierig een aanhankelijk karakter, deed nooit onverwachte gekke dingen.

petraaken

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-06 06:56

Jezus, ik heb zelf een bijna 3-jarige (wordt 3 op 15 juni) en die is veel volwassener dan deze merrie. De mijne is de laatste 6 maanden ook niet echt meer gegroeid. (we meten haar elke maand). Ook ik ben van mening dat deze merrie het best na de zomer zadelmak wordt gemaakt.

Zoek een goede allround hengst voor volgend jaar.