Honey geen veulen dit jaar, hengstig

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

LadyMadonna

Honey geen veulen dit jaar, hengstig

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-05-06 09:38

Na 341 dagen wachten en een maand van twijfel is de twijfel weg. Al een poosje zat ik, en de halve stal, te twijfelen of Honey wel drachtig was. Ze was niet dik, had geen uier, werd niet slap, maar was wel drachtig gescanned en ik heb haar niet hengstig gezien.
Vrijdag ochtend kreeg ik het verlossende telefoontje. Het paard van een stalgenoot (ruin) was uitgebroken en voor Honey's box uitgekomen. Toen hij hem wilde pakken zag hij Honey met haar staart omhoog staan. Dus hij zijn paard terug gezet, Honey voor een hengst gezet en ja hoor, ze was hengstig. Ik heb de hele dag nog zitten denken. Zou het een of ander klote geintje zijn?
Dus ik zaterdag naar stal, Hon uit de stal geplukt, voor de hengst gezet, en eerst beet ze hem in zijn neus. Ik dr omgedraait, met dr kont naar zijn neus toe, en ja hoor, heel voorzichtig door dr pootjes zakken, staartje omhoog, en plassen.
Nouja, tuurlijk ben ik heel erg teleurgesteld, maar ik had me er eigenlijk al op voorbereid. Toen ik het aan haar verzorgstertje (11) vertelde sprongen bij haar de tranen in dr ogen. Dat vond ik geloof ik nog zieliger! Dat meisje had zich er zo op verheugd!.

Nu weet ik iet goed wat ik ga doen. Deze hengstigheid wordt ze zowizo nog niet gedekt. als ze gedekt wordt heb ik nog een maand om een hengst uit te zoeken....
Aan de ene kant wil ik heel graag een veulen van haar, waarmee ik lekker naar de keuring kan. Maar aan de andere kant.... 3 jaar geleden het gezeik met myst, 5 weken te vroeg en een onderbijt, nu dit weer.... Misschien is fokken gewoon niet aan mij besteed

Keeva

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-06 09:42

Hé Stef, wat balen voor je !! Heb je je er al die tijd op zitten verheugen, en nu blijkt Honey niet drachtig te zijn. Sneu ook voor dat verzorgstertje ..

Hopelijk is het je volgend jaar wél gegund !!

Mexx93

Re: Honey geen veulen dit jaar, hengstig

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-06 09:57

Hey

Mijn pony was ook hengstig terwijl ze drachtig was.
Dus wij helemaal tegeleurgesteld en we dachten dus dat er geen kleine meer kwam. (we hadden haar ook niet meer gedekt)
maar toen, op 17 maart, was er ineens een kleine krumel!

Toch raar, meestal hoort een drachtige merrie niet hengstig te zijn..

Anoniem

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-06 10:02

Dat is balen zeg. Had je er zo opgehoopt.... Ook erg sneu voor dr verzorger.

Wie weet volgend jaar.

Meavey

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-06 10:03

Het is enorm balen maarje het kan altijd gebeuren dat het er weer afstoot, helaas voor jou is die hengst er niet meer en kan je niet terug.
Bij mini´s krijg je vaak wel garantie, geen veulen kom maar weer.
Hon gaat jou echt nog wel een keer een supergezond keuringsmonster geven hoor.

IvysToeter

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-06 10:06

dit is echt onwijs banketstaaf.
Net als meavy zegt ze gaat je nog wel een gezond veulen geven!

vrijalover

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-06 10:10

He wat jammer...
Ik denk niet dat je moet denken dat je beter kan stoppen met fokken, het is gewoon toeval Dikke kans dat het volgend jaar wel weer goed gaat!! Maar er zitten altijd risico's aan inderdaad..

Sonja_vR

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-06 11:00

balen stef
maar geef de moed niet op ... hon is een superpony, daar zopu toch ook een superveulen uit moeten komen

RUBYWHITE

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-06 11:35

balen stef, ik las in je msn steeds dat je aan het aftellen was...wanneer was ze dan uitgerekend? Heb je haar wel eens laten opvoelen zover als dat gaat/kan? Mijn fokmerrie destijds was ook gewoon hengstig terwijl ze drachtig bleek te zijn en het veulen kwam ook 3wkn later. misschien is er nog stille hoop?

IloveKelly

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-06 12:00

wat balen zeg!
zit je ook niet mee!
en ook sneu voor je verzorgstertje...

Coentjuh

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-06 12:58

Pffff ik schrok echt Stef!

Wacht je daar nou 431 dagen op en dan krijg je dit
Zielig ook van Sabine..

Ben het verder eens met vrijalover!

Jurga

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-06 13:21

Mijn merrie is ook hengstig geweest tijdens de dracht, dat hoeft inderdaad niet alles te zeggen. Maar als ze ook niet drachtig lijkt, dan wordt het al wat minder natuurlijk...

Pink_Horizon

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-06 15:44

Jeetje zeg Stef, zoals ik in het andere topic ookal zei, echt vreselijk balen...
Zo lang ernaar uit gekeken...

Echt mee zit het je idd niet.. Maar geef de moed niet op!

Nimber

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-06 17:12

stef wat onwijs balen zeg! jammer dat ze het dan heeft verloren..

Niet meer fokken is ook zo radicaal. Tuurlijk is het balen dat het jou weer moet overkomen aan de andere kant is het gewoon pech geweest. Ik zou het denk ik gewoon weer een keer proberen.

Tex_Rex

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-06 17:22

jeeetje... geloof het of niet, dit heb ik ook meegemaakt :S
en maar wachten...... langzaam werd het uier een beetje dikker... bleek het een grote vetophoping te zijn, omdat we haar lekker wat merriebrok hadden gevoerd terwijl ze het helemaal niet nodig had...

wat het fokken betreft: GEWOON DOORZETTEN!
ik heb al genoeg vreselijke dingen meegemaakt, en heb nu (uiteindelijk) eindelijk 2 gezonde veulentjes rondlopen...
gewoon ervoor gaan! succes ermee...

Ethelate

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-06 19:06

Wat balen, echt niet eerlijk. Maar de moed niet opgeven, kansberekeningstechnisch gezien heb je de volgende keer alleen maar meer kans op een gezond veulen
Nee, echt niet opgeven, er voor gaan!