[TI] wat vinden jullie hiervan

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

wjerbo_en_ik

wat vinden jullie hiervan

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-05-06 00:00

hoi

op internet kwam ik dit tegen:
http://www.gypsyhorses.com/sold/sweeney.htm

het gaat me voornamelijk over de laatste foto.

wat vinden jullie ervan,
ik vind dit veel te jong een jaarling nu al voor de kar

gr's marcelino

Caira

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-06 07:50

Although most don't break yearlings to drive, the breeders of this boy found him so quiet that they went ahead and started driving him early. After breaking in, he's been turned out to grass to grow up a bit this summer, but is ready to come and be a fabulous horse for someone

Dat staat er in de advertentie, en geloof me ze doen wel meer gekke dingen in engeland en Ierland met deze paarden.

En daarbij volgens mij heb ik van jou ook foto's gezien vorig jaar waarbij mijn haren recht overeind stonden!

Cars

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-06 07:59

Is schandalig om zo jong een paard te belasten.
Maar dit zie je daar regelmatig ook jonge paarden onder het zadel.
Hun verkopen ze dus een ander zit met de ellende....

IL zelfde gedachte

dobbel

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-06 09:46

Ik ga hier maar niet op in, ik heb vorig jaar dat topic van jou geopend en zie nu dat je weer mee gaat doen met de tinkerrit in amsterdam dat kan joun paardje echt nog niet aan naar al die ellende je hem al hebt aangedaan, dier moet nog minstens een jaar lekker bijtrekken,

Pellie

Re: wat vinden jullie hiervan

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-06 10:00

gelukkig heeft marcelino het licht gezien?

NRPSbokker

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-06 10:06

dobbel schreef:
Ik ga hier maar niet op in, ik heb vorig jaar dat topic van jou geopend en zie nu dat je weer mee gaat doen met de tinkerrit in amsterdam dat kan joun paardje echt nog niet aan naar al die ellende je hem al hebt aangedaan, dier moet nog minstens een jaar lekker bijtrekken,

doet zij dit soort dingen ook met haar paarden Ik vind het echt verschikkelijk!

Schimmelig

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-06 10:12

DianneM

Re: wat vinden jullie hiervan

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-06 11:14

Hey Marcelino

Ik vind het ook niet kunnen, een jaarling voor de wagen, maar het is minder erg om een bijna 3-jarige wel voor de wagen te zetten, mits het een lichte wagen is. Hij loopt dan rechte stukken vooruit en krijgt weinig belasting op de rug, maar wel wat gezonde belasting op de benen en schouder.

Ik weet dat jij na de adviezen van de bokkers ook direct gestopt bent met hetgene hier aangehaald wordt, hem daarna ook op rust hebt gezet, omdat je er best wel van geschrokken was, dus ik heb ook geen zin om ouwe koeien uit de sloot te halen. Van fouten kun je leren en dat heb jij duidelijk gedaan

@Dobbel: hij heeft zich niet aangemeld voor het Amsterdamse bos, maar voor de tinkerrit in september.

dobbel

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-06 12:52

Oke dat scheelt dan nog wel iets, maar ik ben gewoon van mening dat juist dit dier extra rust verdiend, is geen oude koeien uit de sloot halen, het is gewoon gebeurd en een rit duurt toch al gauw een paar uur dat is dan een aardige belasting voor zo`n dier.
Maar iedereen moet het zelf ook maar weten wat hij of zij met hun paard doen.

MelanieS

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-06 16:57

irish_lady schreef:
Dat staat er in de advertentie, en geloof me ze doen wel meer gekke dingen in engeland en Ierland met deze paarden.

't is een Amerikaanse site

snowdon

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-06 17:15

MelanieS schreef:
irish_lady schreef:

't is een Amerikaanse site

mierenneuker

Ik zie ook liever een jaarling voor n licht karretje dan een twenter die over gevaarlijke hoge hindernissen gejaagd word met weet ik het wat voor hulpmiddelen
Maar schijnbaar heeft Marcelino er van geleerd, dus mogen we dit niet aanhalen...

Blijft bij mij de vraag, waarom hij dan wel dit topic opent. Is imo vragen om oude koeien.

Misz_J

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-06 10:53

nou ja, wat ik ervan vind.. ZWAAR ZIELIG!

Caira

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-06 17:09

als je goed leest zie je dat de prijs is inclusief transport en carantaine, daaruit maak ik op dat het paardje nog niet geimporteerd is!

Cheveyo

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-06 11:53

de pot verwijt de ketel dat ie zwart ziet, snap niet waarom je nu met een ander moet steken....

een lange rit met je jonge tinker moet je in mijn ogen goed voorbereiden en opbouwen. De rit in Amsterdamse bos doe ik ook niet met mijn paard (is bijna 4 en vanaf januari onder het zadel), in september kunnen we wel klaar zijn en genoeg getrained om het vol te gaan houden.

Misz_J

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-06 22:16

moet wel zeggen dat ik hem best mooi getekend vind.. de Tink

midgie

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-06 23:02

Ja is erg sneu voor het dier , zo jong .
Maar het gebeurt , zeker in dat soort landen, ik ben in Ierland bij de echte zigeuners geweest en daar haddeb ze jaarlingen staan vierkant met ijzers en die moesten elke dag hard werken voor een beetje eten, is erg triest asl je dat ziet staan aan een touwtje van nog geen meter.
Ik heb dat beeld erg lang voor mijn ogen gehad.

Anoniem

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-06 21:09

Erg zielig, zo'n jong ding. Wat zijn er toch vervelende mensen

Annetjj

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-06 17:52

Vervelende mensen zijn er zeker..
Vooral maken mensen met jonge paarden zo'n vergissing..vooral als mensen weten dat ze nog echt zo jong zijn, vind ik het erg..
Kijk ieder mens maakt fouten soms kan iemand zich ook echt vergissen in de leeftijd van een paard.. hebben wij zelf ook last van gehad had de dierenarts ook een fout gemaakt.. Het is gewoon diep in een triest...! Hoop dat hier nog veel veranderingen gaan komen..en dat het beter word,
BTW... die tink van 1 jaar is wel echt mega mooi..ook spr vil behang..

Caira

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-06 18:06

midgie schreef:
Ja is erg sneu voor het dier , zo jong .
Maar het gebeurt , zeker in dat soort landen, ik ben in Ierland bij de echte zigeuners geweest en daar haddeb ze jaarlingen staan vierkant met ijzers en die moesten elke dag hard werken voor een beetje eten, is erg triest asl je dat ziet staan aan een touwtje van nog geen meter.
Ik heb dat beeld erg lang voor mijn ogen gehad.

Ja natuurlijk is dat zielig, maar hou wel even in je achterhoofd dat het geen nl is. Onze paarden hebben het gewoon extreem goed, en worden netjes verzorgd, maar daar werkt het gewoon allemaal anders. Die paarden moeten gewoon de kost verdienen.

jorindebento

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-06 18:08

veel te jong arm beestje:(:(

brighteyes

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-06 21:16

waarom mag die foto hier wel geplaatst worden doormiddel van een link,ik dacht dat jullie daar een slotje op gooiden omdat die persoon van de foto zich niet kan verdedigen.raar van bokt dacht dat dit dan ook voor iedereen gold!!!!!!!!!!!!