Volgens mij mis ik wat? (papieren)

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Afanaisa

Volgens mij mis ik wat? (papieren)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-05-06 21:48

Ik heb een super mooie 6-jarige(2000) staan van goodlord, ze is bij mij gekomen vanuit de achterhoek bij de fokker vandaan, en toen via een 'handelaar' bij mij gekomen.

Ze is dus 5 jaar ongeveer bij de fokker gebleven, wij hebben een keer de fokker opgebeld om even te vertellen waar ze nu terecht is gekomen en hoe het met haar gaat, er is mij toen veel duidelijk geworden, de fokker vertelde mij dat ze een keer kampioen is geworden als veulen, ik weet niet meer van welke provincie, ik dacht overijssel of gelderland.
Ze staat geregistreerd bij het NRPS en moet nóg een keer kampioen geworden zijn. dus in totaal 2 keer.

Ik heb bij haar papieren gekregen en alles klopt ook. dus er is niks verwisseld oid. nu had ik het daar over met een stal genoot en die zei tegen mij dat als ze kampioen worden dat je daar dan ook papieren van moet krijgen.
In haar boekje staat niks en ik heb zulke paieren nooit gezien van haar.

nu was mijn vraag of dat dus zo is, dat als ze veulen kampioen zijn dat je dan daar wel iets over ziet. ik heb er verder helemaal geen verstand van, dat gedoe met keuringen en alles.

Als ik het NRPS opbel, kan ik daar dan duidelijkheid over krijgen of vertellen ze dat niet?

Ik dacht laat ik het eens hier vragen, ik loop er toch al een tijdje mee, dat ik dat wel eens zou willen weten.

Bedankt!

Jolandaa_

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-06 21:51

volgen mij niet, mijn vorige pony is ook veulenkampioen op Ermelo geweest, kreeg er ook geen papieren bij,. wel stamboek , maar geen papier van kampioen ofzo

anneliesdj

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-06 21:52

Volgens mij kun je dat gewoon opvragen bij het NRPS, moet je wel de stamboekgegevens hebben uiteraard maar die heb je dus ik zou niet weten waarom het dan niet zou kunnen. Ze houden alles bij dus je kunt daar gewoon voor bellen, ik zou het op zijn minst proberen...
suc6 ermee!

Afanaisa

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-05-06 22:04

Ah, dan ga ik toch maar eens het
NRPS proberen te bellen, volgens kan het bij elk stamboek anders zijn. Ik heb wel andere papieren gezien, helaas niet van mijn paard.

gomir

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-06 23:46

Voor zover ik weet krijg je daar verder niets bij hoor

Keuringsresultaten en evt. nakomelingenoverzicht kun je als het goed is zo opvragen bij het NRPS.
Wel in de ochtend bellen, want ze zijn 's middags niet bereikbaar