Trento B alweer niet naar verden?!

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

olafj

Trento B alweer niet naar verden?!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-05-06 21:19

Wat is er nou weer met dat beest! word er niet goed van!
ik heb gehoord dat ie weer niet gaat!
Gaat lekker zo

Dees

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-06 21:41

Jonge paarden hebben soms even wat tijd nodig. Een handige ruiter kan het groeiproces niet afdwingen.

Een op prestaties-op-te-jonge-leeftijd kickende bezoeker evenmin. Snap je bericht daarom niet.

olafj

Re: Trento B alweer niet naar verden?!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-05-06 21:46

snap jouw bericht ook niet
Het ging juist goed! Kim had les van Anky alles zag er goed uit.
Waarom doet ie niet mee voor Verden. Juist belangrijk voor een hegst zoals Trento.
En Trento heeft meer tijd gehad dan enig ander jong paard! hij is zes hij kan best wel gereden worden.

Dees

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-06 21:48

Maar waarom 'word je er niet goed van'?

Is het je eigen paard ofzo, of heb je een aandeel in de dek-opbrengst?

asjemenou

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-06 21:50

Weet je zeker dat hij niet meedoet?
Er waren een paar paarden afwezig die met een geldige reden gewoon aan de volgende ronde mee mogen doen.

olafj

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-05-06 21:52

Nee, wel een nakomeling.
Vind het erg jammer. Ik geloofde al die tijd in die hengst, maar nu ebt het wel wat af. Vind dat ze verkeerde beslissingen maken met Trento.
Zo maakt ie nooit een kans. Ik hoop alleen dat ie nix mankeert (kreupel of zo) zou erg zonde zijn!

En ja ik weet het voor 99% zeker.

asjemenou

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-06 21:56

jammer dan, vind het wel een stoere!!
En ik geloof er nog steeds in, heeft veel aanleg voor het zwaardere werk dus wie weet over een paar jaartjes!
Die knie die iedereen zo vervloekt komt dan goed van pas!

olafj

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-05-06 22:00

asjemenou schreef:

Die knie die iedereen zo vervloekt komt dan goed van pas!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-06 23:46

mistral schreef:
Vind dat ze verkeerde beslissingen maken met Trento.

Tsss....

gomir

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-06 23:51

Kun je je nog voor de geest halen wat er met (een deel van) de kampioenen van de afgelopen jaren is gebeurd?
Misschien moet je juist heel blij zijn dat dat hele circus Trento bespaard blijft...

Als dat paard goed genoeg is komt hij er ook zonder Verden wel hoor. Laat hem dan over een aantal jaar maar op grand prix-niveau laten zien wat hij in huis heeft.

Dees

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-06 08:54

Mirstral: heb je een goeie van de hengst? ben wel benieuwd naar zijn nafok. Hoe was de moeder van je nakomeling?

Denk ook dat een jonge hengst niet veel te winnen heeft in Verden. Want met een lintje van Verden om, heeft ie eigenlijk alleen nog maar meer werk 'gewonnen'. Daar is zo'n jonge hengst helemaal niet mee gebaat.

Kans is ook, dat als de hengst zichzelf niet meer in de picture kan plaatseren, hij ook in de vergetelheid kan geraken. Wat worden er elk jaar goedgekeurd, een stuk of 20?
Op hengstshows was het dit jaar alleen maar U-tjes, V-tjes en W-tjes om te zien. Oudere hengsten... waar zijn ze? Waarheen serveren ze hengsten af die uit de mode zijn?

Elisa2

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-06 09:47

Aangezien zijn afstammelingenrapport kan ik me best voorstellen dat je nu een tijdje niks van hem hoort.Maar laat ze maar lekker trainen,mischien rijd die Kim er dan een keer uit wat er in zit.

harryvdz

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-06 13:55

Als jullie nu eens de moeite deden om naar de uitslagen van de afgelopen jaren in Verden te bekijken dan zal er misschien een lichtje gaan branden....

Treffend voorbeeld:

Hengstencompetitie:
1. Scandic 2. Special D 3 Lord Loxley

Verden
1. Florencio 2. Lord Loxley ......... .......... ............ ........... ................ .............
Special D middenmoot en Scanic onderaan middenmoot.

De paarden die wij al twee jaar de hemel in prijzen krijgen daar nogal eens de deksel op de neus. Is commercieel gezien niet zo handig.

Derhalve lijkt het me een commerciele verstandige keus om lekker thuis te blijven.

olafj

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-05-06 18:56

Dees schreef:
Mirstral: heb je een goeie van de hengst? ben wel benieuwd naar zijn nafok. Hoe was de moeder van je nakomeling?

Denk ook dat een jonge hengst niet veel te winnen heeft in Verden. Want met een lintje van Verden om, heeft ie eigenlijk alleen nog maar meer werk 'gewonnen'. Daar is zo'n jonge hengst helemaal niet mee gebaat.

Kans is ook, dat als de hengst zichzelf niet meer in de picture kan plaatseren, hij ook in de vergetelheid kan geraken. Wat worden er elk jaar goedgekeurd, een stuk of 20?
Op hengstshows was het dit jaar alleen maar U-tjes, V-tjes en W-tjes om te zien. Oudere hengsten... waar zijn ze? Waarheen serveren ze hengsten af die uit de mode zijn?

Yep ik heb een mooie merrie jaarling. Moeder is Corleone x Farn, sport dressuur en heeft een super karakter, moeder van moeder is prestatie preferent.
Ondanks dat moeders een ouderwets type is heeft trento haar wel verbeterd. Mooi chique ding en veel beweging. wel veel wit, maar daar hou ik van, moeders heeft ook veel wit.
Moeder heeft wel een mooie lange hals en veel front.
Nakomelingen rapport past in iedergeval (gelukkig) niet bij mijn nakomeling.

Veel hengsten worden ook naar het buitenland verkocht (UB40, Mr Blue) amerika of italie en dan hoor je ook niks meer van ze.

Het aantal paarden wat goed gekeurd gaat worden dit jaar is ongeveer 5 dressuur hengsten (er zijn er nu nog 8 in de running)
En dan heb je natuurlijk ook nog de nakeuring.

Met het rijden van jonge hengsten op de keuring en daarna ben ik het absoluut niet eens. Al die beesten worden lastig (tenzij ze erg koel in de kop zijn) Tuschinski heeft ook al wat problemen, Uptown is nu ook erg stout.

Hoe ze Trento in eerste instantie hebben behandeld ben ik het helemaal mee eens, lekker rustig aan zodat ie de kans heeft om wel heel te blijven.
Maar ik vind nu hij zes is hij best wel wat mag gaan laten zien!
Hij heeft zoveel dekkingen gehad en iedereen zit te wachten totdat hij nou is een keer ITP rijd.

En van rijden in Verden gaat ie echt niet kapot, maar laat de fokkers eens zien met wie ze gedekt hebben, laat nou eens zien dat het KWPN gelijk had.
In plaats daarvan moeten we het hier maar mee doen.

LuvdaTossa

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-06 08:57

Corleone x Farn en dan dek je met Trento? Uit welke overweging?

olafj

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-05-06 09:05

mijn merrie verbeteren

LuvdaTossa

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-06 10:55

Op welke punten wilde je haar verbeteren? Heb je mss een foto van je merrie?

olafj

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-05-06 11:03

Ik heb niet echt een goede stand foto van haar.
Ikwil bij haar souplesse en meer beweging, verder wilde ik haar hoger op de benen en wat luxer hebben.

Trento heb ik niet zelf gekozen, maar werd me aangeraden via de fokvereniging.
Ik moest mijn merrie hals over de kop laten dekken,omdat zij met een lastige blessure zat.
Wel was ik gelijk verliefd op de hengst.

Sammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-06 11:07

mistral schreef:
Ik moest mijn merrie hals over de kop laten dekken,omdat zij met een lastige blessure zat.

En die ging over toen je d'r liet dekken ?

olafj

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-05-06 11:18

De vee-arts adviseerde dat omdat ze dan meer bloed zou krijgen en daardoor betere doorbloeding in de benen kreeg.
En helaas het heeft niet gewerkt, na haar drachtigheid en ruim een jaar niet gereden te hebben, kwam het na een dag of vijf terug. Ik heb toen een MRI scan laten maken van dr voet en elk peesje en bandje in haar voet is kapot.
Ze heeft er geen pijn aan alleen met rijden merk je een lichte onregelmatigheid met schouderbinnenwaarts en op de kleine volte.
Als ik door blijf rijden met haar, maak ik van haar voet een soort appelmoes.

Attitude

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-06 11:20

Sammie schreef:
mistral schreef:

En die ging over toen je d'r liet dekken ?

Hoezo zou je een merrie niet kunnen laten dekken als ze met een blessure zitten?
Dat gebeurt zo vaak....

Sammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-06 11:46

liesje23 schreef:
Hoezo zou je een merrie niet kunnen laten dekken als ze met een blessure zitten?
Dat gebeurt zo vaak....
Dat bedoelde ik niet. Die zin kwam op mij over dat ze bij een dekking spontaan zou genezen. ' hals over kop ect ''

Overigs ben ik wel benieuwd naar de filosofie van een 'betere' doorbloeding. Waarom zou dat gebeuren bij een dracht?
Het bloed gaat naar het veulen, dat blijft niet in de merrie zelf.

olafj

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-05-06 15:50

Beetje vermoeiend. Net als bij mensen circuleert het bloed door het lichaam en blijft niet in het veulen zitten.
Het veulen heeft nog geen eigen bloedcirculatie, maar loopt via de navelstreng naar het veulen en weer terug, dus....de merrie heeft wel degelijk extra bloed, daardoor gaat het hart harder pompen, dus circuleert het beter.
Als je het nog niet gelooft of begrijpt adviseer ik je google.

Hals over de kop...wat dacht je van einde dekseizoen..

Dees

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-06 16:21

Einde dekseizoen??
Als je nu insemineert, en het pakt goed, dan heb je volgend jaar begin april een veulen.... Dat is vroeg genoeg, lijkt mij!
Sterker nog: ik zou niet eens eerder willen insemineren

olafj

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-05-06 16:27

Pfffff..... dat was twee jaar geleden.
Ik heb nu een jaarling van trento