Gelders Paard wordt gewaardeerd bij het I.H.W.

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Yootha

Gelders Paard wordt gewaardeerd bij het I.H.W.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-05-06 12:52

Op 15 april hield het I.H.W. haar her- en nakeuring in Manege De Tempeliers te Emmen.
Op deze dag verschenen 2 nieuw te keuren hengsten en 1 reeds goedgekeurde hengst voor de jury. Beide nieuw te keuren hengsten konden in het stamboek worden ingeschreven als dekhengst. Het IHW heeft een Hoofdstamboek voor de klassieke Geldersen en zodoende kon de zwarte 100% Gelderse hengst Toevallig (Elegant x Farao) met 81 punten in het hoofdstamboek worden ingeschreven. De hengst kreeg een 9 voor zijn uitstekende draf. Toevallig komt uit de zwarte keurmerrie Mona van Walser en is gefokt en in eigendom van R. & S. v. Lutterveld uit Lienden. De hengst staat ter dekking bij M. van Bruggen te Varik De tweede hengst die de jury kon bekoren was de rastypische Zwaarwarmbloedhengst Centrus (Celtis x Elton). Centrus is een zoon van de Staatspremie merrie Loli v. Elton. De hengst heeft reeds in het Bundeschampionat gelopen en behaalde in de finale een 5e plaats. Centrus is gefokt en in eigendom van S. Klage uit Neudeck (DLD) De hengst kreeg een 9 voor het karakter en werd met 80 punten ingeschreven.

Anoniem

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-06 14:48

Heb je ook foto's en wat vond je zelf van de hengsten?

geral

Re: Gelders Paard wordt gewaardeerd bij het I.H.W.

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-06 15:04

Wat leuk voor Rudie, ik ken de hengst Toevallig, toevallig
Mooie hengst, was volgens mij ook al voor het AES ggk

Yootha

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-05-06 15:24

Afbeelding

Toevallig v. Elegant.

De hengst van het AES is zijn halfbroer van Amsterdam.

Ulissa

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-06 15:25

Toevallig heb ik Toevallig een tijdje terug ook nog gezien.

Dit was tijdens een hengstenshowtje bij een menmarathon in Zoelen.

Ulevel1

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-06 05:17

Heb je ook een stand-foto van Toevallig (v Elegant)? En van zn halfbroer van Amsterdam?

Anoniem

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-06 09:23

Die van Amsterdam was ook naar de 2e bezichtiging in Zwolle toch? Mooie hengst. Deze ook wel trouwens.

Nickeltje

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-06 15:18

Woehoe!!! een mooie donkere Gelderse hengst er bij!!!
Volgend dekseizoen wordt dat denk ik de partner voor mijn zwarte Gelderse merrie. Alleen zij is van Walser en ik begrijp dat de opa van Toevallig ook Walser is, dat zit zeker dan te dicht bij elkaar?
Nog eens even nakijken...

Sundancer

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-06 15:25

Nickeltje schreef:
Woehoe!!! een mooie donkere Gelderse hengst er bij!!!
Volgend dekseizoen wordt dat denk ik de partner voor mijn zwarte Gelderse merrie. Alleen zij is van Walser en ik begrijp dat de opa van Toevallig ook Walser is, dat zit zeker dan te dicht bij elkaar?
Nog eens even nakijken...

Afstamming Toevallig

pandabeertje

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-06 18:24

Ik vind het wel fijn dat het klassieke gelderse type het toch nog ergens goed doet.

Van mij mag het I.H.W. wel wat bekendheid krijgen hier in Nederland.

Bij het KWPN lopen ze zo te rommelen met dat gelderse type.
Zo blijven er toch nog wat klassieke bloedlijnen in de fokkerij en als het KWPN spijt krijgt zijn er toch nog wat paardjes te vinden om weer terug te fokken.

Yrrah

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-06 20:23

Ik vind het doodzonde dat het KWPN het bloedpercentage bij het Gelderse paard heeft losgelaten

Ulevel1

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-06 11:18

Dat vind ik ook!

Elisa2

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-06 13:58

Die Toevallig is een hele leuke hengst! Ik heb hem recentelijk ook nog gezien.

Remember

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-06 17:24

Ik heb 'm al even terug gezien, hier op een kringwedstrijd in Oudendijk, wat een hufter was dat zeg . Echt steil overeind, was geen land mee te bezeilen. Amazone durfde hem ook niet bepaald aan te pakken, ze had een halstertouw om z'n nek en die had ze veelvuldig vast, de man die mee was ging er dan met de zweep achteraan om hem maar weer vooruit te krijgen. De proefjes gingen naar wat ik hoorde wel goed (de binnenbak in, weg van de andere paarden), maar dat losrijden was een ramp. Echt totáál niet op haar letten en gewoon link doen, denk dat ik 'm bijna kort en klein had geslagen want hij deed écht misselijk (en ik ben niet gauw boos te krijgen ). Was geloof ik in het L2, zal vorig jaar begin van het binnenseizoen geweest zijn.