Ze hadden mij al 11 keer v.a. 's morgens 7.00u proberen te bellen maar ik die avond daarvoor gewerkt en dus hoorde ik mijn telefoon niet !

Je heb een Hengstveulen zei; Martin- een PALOMINO !!

Ik natuurlijk uit mijn dak ! Maar hoe is het afgelopen ?Is alles wel goed gegaan?

Nee, in het begin lag het veulen verkeert om en wilde de merrie gaan liggen maar ze mocht absoluut niet gaan liggen.De dierenarts was onderweg en met een 10 minuten aanwezig.

Maar de merrie liet zich op een gegeven moment toch vallen en zo draaide het veulen z'n benen en met trekken en helpen floepte het veulen er alsnog snel uit.
Het veulen was niets mee aan de hand....

Maar de nageboorte wilde niet komen dus gaf de dierenarts haar een prik om toch binnen zoveel tijd de nageboorte te laten komen.
En dat is dan gelukkig ook weer goed gekomen.

Ik heb snel mijn koffie op gedronken en met een noodgang naar de stal gereden met mijn videocamera.

Toen ik haar daar zo uitgeput zag liggen sprongen de tranen in mijn ogen !

Mijn lieve merrie had zo haar best gedaan en heeft zoveel pijn !

De wond was zo erg dat de zwellingen er bij hingen, ik had dit zo nog nooit gezien en kon zo goed aan haar merken dat dit niet pluis voor haar was ! Ik heb het zo met haar te doen !!!
Met het veulen was niets aan de hand en liep al vrolijk om de liggende moeder heen.

Een PALOMINO die ik hoopte te krijgen en dat het gezond zou zijn !

Nou dat is gelukkig wel goed gegaan

Hij is heel mak en komt ook naar je toe om te kijken wie jij bent.
Ik ben verdrietig om mijn lieve merrie maar,ook heel gelukkig met mijn lieve en mooie veulen.

Dinsdag 28 mei ga ik weer kijken hoe het gaat en ga dan ook gelijk foto's maken dus ik hou jullie op de hoogte.

Groetjes Miss Texas