Wie springt er nog meer met een Jazz

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

TennoTenno

Wie springt er nog meer met een Jazz

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-05-06 08:18

Zie titel.... Deze komt uit een Corleone-moeder

Afbeelding

Samzz

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-06 12:38

Ik heb een Jazz x Boreas, en daar spring ik ook mee Nog geen wedstrijden... maar springen doen we!

TennoTenno

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-05-06 13:28

ha leuk! Als ze op concours vragen wat het voor 'n bloed is, durf ik het soms bijna niet te zeggen. Krijg je van die openvallende monden Vooral omdat deze ook nog eens heel braaf en niet spooky is

Samzz

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-06 12:22

Die van mij is een echte Jazz... enorm kijkerig en een held op sokken

Maar ze springt (tot nu toe) alles waar ik haar op aangestuurd heb

Venetia

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-06 12:50

@TS: wat een aansprekend dier!
Mijn Jazz is pas vier, maar vorig jaar ( nu heeft ze een veulen) heeft ze een paar keer aan de longe gesprongen en losgesprongen. We hebben ook springpaarden en dus goede vergelijking en er zijn slechtere springpaarden!
Voorzichtig is ze wel, en ze gaat ook wel af.
Soms wat onhandig als ze niet uitkomt, dat lossen sommige paarden beter op. Een pasje bijzetten is vaak wat moeilijk.
Echt hoog heeft ze nog niet gesprongen dus of het echt een springpaard is weet ik niet.
Maar haar veulen springt ook al met nette techniek over de balk aan het begin van de wei, dus ik heb hoop dat het er niet helemaal uitgefokt is.

gomir

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-06 23:37

Ik ken een meisje die reed M-SGW en L-springen met een Jazz en ik ken er een die liep doodsimpel door een 1.30-parcours heen.

Zijn wel alletwee echte jazz-en trouwens, maar konden zeker wel springen

mlientje

Re: Wie springt er nog meer met een Jazz

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-06 14:08

Afbeelding

Mijn Jazz kan ook springen .. En ja het is ook een echte Jazz. Ik heb haar nu een jaar en kan nu er pas lekker mee rijden. Het heeft even geduurd maar denk dat ik d'r nu zover heb! Ze is 5 trouwens...

TennoTenno

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-05-06 08:07

Wat leuk mlientje! Mijn merrie is ook vijf. Werd pas als ruim 4-jarige zadelmak gemaakt. Heb haar nu een half jaar en ze is ongelooflijk braaf (geworden). Eerst best 'spooky', maar nu kijkt ze vrijwel nergens meer van op. Heel safe in het parcours en afgelopen wedstrijd (haar derde) hadden we 201 en 222 punten. In de B-dressuur. Dat wel, maar toch erg leuk.

mlientje

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-06 19:15

wow dat zijn echt goede punten! :d super hoor dat je je paardje zo goed voor elkaar hebt zo ver zijn wij nog niet, maar de laatste paar weken gaat het wel erg vooruit. Zijn sinds kort van instructeur geswitcht en het gaat met sprongen vooruit. Alleen de basis is erg moeilijk. We hebben het beiden verkeerd aangeleerd.
MAar heb je ook meer foto's van je paardje?

chantal1

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-06 10:43

Zo gek is het niet dat een Jazz kan springen als je kijkt naar zijn afstamming; Purioso, Nimmerdor

NoTrouble

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-06 12:28

Ik spring M met mijn Jazz×Flemmingh×Lys Rouge
Foto's in Profiel

mlientje

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-06 16:14

wat goed zeg! M dressuur én springen hoe oud is jou paardje? Was het eerst ook een 'echte Jazz'?

NoTrouble

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-06 10:09

Hij is 9 Jaar..
En ja het is een echte jazz, nu nog steeds. Hij heeft het uiterlijk er niet van maar het innerlijk en de bewegingen wel. Hij heeft een duidelijke gebruiksaanwijzing en laat zich niet zomaar beledigen. ik moet bijvoorbeeld uitkijken dat ik hem niet door mijn vader in de trailer laat zetten, want dan gebeuren er ongelukken, maar mijn Groom, (jaja ) die loopt er zo mee de trailer op..! Verder laat hij zich gewoon niet kapot trekken of dat soort dingen, maar dat is niet meer dan terecht lijkt me

Hij is met springen weleens wat lastig, omdat hij nog wel eens de neiging heeft om erg hard te gaan, en hij laat zich dus niet terugnemen op de teugel.. dan gaat hij springen op de plek enzo Maar als hij loopt, loopt hij echt super..! en binnen de witte hekjes is hij er altijd voor me, waardoor hij dan toch de goede proef neerzet, ookal gingen de trainingen en lessen nog zo bagger..! dat vind ik wel een groot voordeel.. het argument dat een Jazz zijn ruiter in de steek laat is bij dus echt niet bekend..!

NoTrouble

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-06 20:21

Nou kom mensjes, springen er echt niet meer met een Jazz..?! probeer het eens, als je de trotse eigenaar bent van een jazz, want ze kunnen het best

TennoTenno

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-05-06 10:53

Haha Justarman! Goeie oproep! Ik wacht vol spanning af of het er meer zijn.... Mijn merrie was in het begin ook kijkerig, maar nu je het vertrouwen van haar hebt galoppeert op alles af en springt ze het zonder te twijfelen.

Chupa

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-06 14:20

Een vriendin van me springt Z met haar merrie Olyvia JB, een Jazz x Amethyst en doet het erg goed. In de dressuur start ze L1, wat ook erg goed gaat.
Afbeelding

Suelza

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-06 12:50

Ik heb zelf een 2 jarige Jazz merrie, die ik dit najaar klaar ga maken voor de KWPN keuring. Ik wil haar dan ook op laten gaan voor het gedeelte vrij-springen. (Voor foto's klik onderschrift).

Die van mij sprong met een jaar uit stand al over de boxdeur, dus ik denk dat dit wel moet gaan lukken. Zij komt uit een Uniform moeder. Een echt springpaard zal het niet worden, want daar heeft ze de bouw niet voor mee, maar ik denk dat ik er wel een goede springer uit kan gaan fokken. Volgend jaar gaat ze naar de hengst, dus als iemand nog suggesties heeft...

Chupa

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-06 13:43

Ollie hierboven heeft er ook de bouw niet voor ^
Heel lang gelijnd paard en moeilijk door de wendingen heen te krijgen vanwege haar lange rug, heeft ook erg vlakke gangen, maar het springen vergaat haar desondanks erg goed Lachen

gomir

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-06 14:02

Suelza schreef:
Ik heb zelf een 2 jarige Jazz merrie, die ik dit najaar klaar ga maken voor de KWPN keuring. Ik wil haar dan ook op laten gaan voor het gedeelte vrij-springen. (Voor foto's klik onderschrift).

Die van mij sprong met een jaar uit stand al over de boxdeur, dus ik denk dat dit wel moet gaan lukken. Zij komt uit een Uniform moeder. Een echt springpaard zal het niet worden, want daar heeft ze de bouw niet voor mee, maar ik denk dat ik er wel een goede springer uit kan gaan fokken. Volgend jaar gaat ze naar de hengst, dus als iemand nog suggesties heeft...

Lijkt me niet verstandig om haar als springpaard naar de keuring te laten gaan
Je geeft zelf al aan dat het geen echt springpaard zal worden en dat ze daar de bouw niet voor heeft.
Waarom dan niet gewoon als dressuurpaard inschrijven? Dan heb je imo veel meer kans op een stermerrie en dan heeft het predikaat voor de fokkerij ook meer waarde imo.

gomir

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-06 14:03

Dit is een oud topic zie ik nu dus ik zet het op slot.
(suelza als je wil reageren op mijn reactie kun je me pb-en)