Ik zou heel graag met mijn friese jaarling merrie naar een keuring gaan.
Omdat beide ouders onbekend zijn, vraag ik me af waar ik dan heen zou kunnen gaan met haar.
Ik kan volgens mij niet naar het FPS, omdat ik geen gegevens heb van haar ouders of 1 daarvan.
Is er een keuring aanwezig waar je heen kunt gaan met een paard zonder papieren?????
Ik ben zeer benieuwd naar de reakties....zelf heb ik geen idee, heb me er nooit zo mee bezig gehouden, vandaar mijn vraag uiteraard, maar omdat ik vaak te horen krijg dat ze het leuk zou doen op een keuring???? Wil ik dat indien mogelijk best een keer proberen. Wat dat betreft is het wel een show paardje.
Nee ik zou niet weten hoe, heb haar zelf laten chippen. Ze was nog geen 4 maanden toen ik haar kocht. Weet wel haar geboortedatum, dat wisten ze wel te vertellen. Maar voor de rest weet ik helemaal niets.
Ik weet wel dat haar moeder rond de 165 is en haar vader 170. Maar dat is zo'n beetje alles wat ik weet. Ik kan wel een dna test laten doen, maar dan is er nog een mogelijkheid dat er niets uitkomt, want niet alle friese hengsten staan geregistreerd. En ik weet dat zo'n dna onderzoek vrij prijzig is. Als ik zeker zou zijn dat er iets uit zou komen zeg ik ok. Maar ik acht zelf de kans vrij klein, waarom weet ik niet gewoon op gevoel.