Zangersheide hengst voor mijn merrie

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

CoolCorrie

Zangersheide hengst voor mijn merrie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-05-06 22:49

Ik heb een merrie afstammeling van Alme Z, via Vico uit een sport keurmerrie van Amor. Zelf wordt deze merrie op sommige momenten flink heet.
Ze is 1.68 groot, en ziet eruit als Animo.
Welke zangersheide hengst zouden jullie aanbevelen?

Xox

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-06 07:39

Ik heb op de DVD een hele leuke hengst gezien. Levisto Z

zigranta

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-06 14:59

Hoi
ik heb een veulen van Franco z,(Farmer*Hamar)mooi veulen. Maar ik
heb geen idee of deze hengst bij je merrie past .Maar het is misschien een idee.Hij staat bij Gert-jan v Olst.
Succes

CoolCorrie

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-05-06 19:28

Ik heb de hengst Chardonnay nu gekozen. Vanmiddag gezien, en ik denk, hoop dat hij goed is. Nu maar hopen, dat Ewien drachtig wordt.
Ik had de hengst Franco ook gezien, schitterend gewoon. Maar Noord-Brabant was te ver weg voor mij om te brengen. Zangersheide is dichterbij.

zigranta

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-06 16:17

Veel succes ermee!IK hoop ook voor je dat ze drachtig wordt.Worden dan 11 spannende maanden.groetjes

CoolCorrie

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-05-06 19:31

Dank je wel. Vandaag al de hele dag aan haar lopen denken. Bijna nog erger als zelf zwanger zijn.

zigranta

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-06 21:56

daar kan ik niet over oordelen,nooit zwanger geweest!Maar als je haar laat insemineren komen ze toch gewoon aan huis?Of wil je haar wegbrengen en drachtig weer meenemen?

CoolCorrie

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-05-06 14:48

Ik heb haar naar Zangersheide gebracht. En ze is nu al 2 dagen weg, en ik begin haar toch echt te missen.
Trouwens die Franco Z veulen in jouw profile. Mooi !!! Franco Z was ook een van mijn reserves. Het probleem is, dat het sperma dan via koerier moet komen, en dan moet je maar afwachten of mijn dierenarts Ewien op het juiste moment kan insemineren.
Nu weet ik tenminste zeker, dat als ze geinsemineerd wordt, het op het juiste tijdstip is, en er ook een eisprong is.
Trouwens heb je de nieuwe pagina gezien van hengstenhouder vanOlst. Een schiterende foto van Franco Z.

Rox04

Re: Zangersheide hengst voor mijn merrie

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-06 20:30

Wij hebben een jaarling merrie van Chardonnay Z. Dit is echt een hele mooie langgelijnde merrie met veel maat en een heel mooi sprekend hoofd. De jaarling komt uit een merrie van 1.56 m maar zal zelf zeker rond de 1.67 m worden schatten wij nou. Ik vind Chardonnay echt een mooie kwaliteitsvollen hengst die dit ook goed weet door te fokken en bij onze merrie veel verbetert heeft.

zigranta

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-06 21:45

@coolcorrie,die foto had ik gezien ja,vindt hem ook erg mooi.Dochter lijkt erg op haar vader zelfde soort aftekeningen en veel mensen denken dat het een hengst is zoals ze is ontwikkeld.Probeerde hier foto's te plaatsen maar toen ging de co¨puter op tilt dus probeer ik morgen wel.groetjes

Typhoon

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-06 12:57

Levisto Z zelf heeft OCD

CaRoLaSunny

Re: Zangersheide hengst voor mijn merrie

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-06 13:01

Caretano Z, geweldig paard, goed karakter en vererft ook goed, kijk wel ff op de lijnen van je paard bij die van de hengst past.

CoolCorrie

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-05-06 14:44

Ik heb de zoon van Caretano gekozen, Caretano zelf is gestorven aan een nierkoliek. Deze zoon heeft als moeder Rinnetou.