Ik wil misschien in juli met mijn NRPS merrie naar de Provinciale keuring om haar te laten opnemen in het stamboek. Ze valt nu onder het HBRA. Mocht ze een predikaat krijgen is dat mooi meegenomen, maar daar ga ik eigenlijk niet vanuit.
Ik vroeg mij af hoe zo'n keuring nou precies in zijn werk gaat. Wat moet je precies doen, waar letten ze zoal op, wat telt het zwaarst, hoe moet je je voorbereiden, etc etc etc. Alle informatie is eigenlijk wel welkom.
Ik heb ooit eens gehoord dat de voorkeur uit gaat naar knotjes en een geschoren staart. Nou heeft mijn merrie prachtige lange manen en een redelijke bos staart en ik moet eerlijk toegeven dat ik niet van plan ben dit 'kort te wieken'
Zou het een probleem/bezwaar zijn als er een mooie strakke hengstenvlecht in de manen gemaakt wordt en de staart gevlochten? Ik kon helaas via de site van het NRPS geen directe informatie vinden, dus ik probeer het eerst via Bokt ipv mailen. Er zullen vast wel mensen zijn met verschillende meningen en tips, en dat heb ik liever dan een algemeen antwoord.
Ik hoop dat jullie mij kunnen helpen!
Succes! (ik ga btw volgens mij naar dezelfde keuring als jij)