Wat is jullie indruk van de Johnson-veulens

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Nienke_

Wat is jullie indruk van de Johnson-veulens

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-05-06 20:10

Ik heb geprobeerd bij te houden wie er op bokt een veulen heeft van Johnson.
Toch is het op foto's lastig te zien hoe ze werkelijk zijn.
Helaas is er bij ons in de buurt geen veulen geboren. Daarom wil ik vragen wat jullie algemene indruk is van deze veulens. Zowel qua type als beweging.
Alvast bedankt voor je reactie!!

watnou1

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-06 22:27

Wij hadden eenveulen van hem helaas was die met de 9 1/2 maand verworpen maar dat was echt een prachtveulen voor zover je die kan beoordelen.
Een pensionklant heeft ook een Johnson veulen en die vind ik minder qua aftekeningen. 4 hoge witte benen en een hele flinke bles. Hij kan wel aardig lopen en heeft ( nu nog ) een leuk model.
Onze merrie is vandaag weer teug gedekt met Johnson.
De twee veulens dus die ik ken zijn aardig uniform, vrij lange benen donker bruin. Niet te lang in de rug en een zeer goed gebruik van de hals.
De bewegingen van het veulen zijn wel goed maar niet echt super apart...

Nienke_

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-05-06 08:18

het maakt natuurlijk ook uit, uit wat voor merrie het veulen komt. Komen de veulens uit stamboek merries? Of uit ster/keur?

randy123

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-06 09:20

Het valt me op dat het heel vaak vossen zijn! (die ik heb gezien tenminste!)

Ritmisch

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-06 09:31

WOW! Dat vind ik!! Tenmiste het exemplaar dat ik heb gezien deed me watertanden. Het is een Johnson uit een Fidermark x Rubin merrie. Een heel kwaliteitsvolle merrie dat moet ik toegeven. Veulen is heel rassig, hoogbenig met veel front. Hij is heeel donkerbruin van kleur en heeft een klein stipje voor zijn hoofd..

fieke1009

Re: Wat is jullie indruk van de Johnson-veulens

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-06 10:08

ik ben zelf ook heel benieuwd, omdat ik helemaal weg ben van de hengst zelf. Komt vooral door het jazz bloed moet ik eerlijk toegeven. Maar ik wil misschien een veulen van hem fokken bij een redelijk kleine merrie, wel veel kwaliteit. Nu ben ik eigenlijk heel erg benieuwd of hij veel maat geeft of of dit juist tegenvalt?

MissHIS

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-06 16:23

Ik heb afgelopen weekend nog een Johnson x Don Primaire gezien. Was pas een dag oud, maar flink aan de maat, wat wit aan het hoofd en de benen, kon goed galopperen. Zeker niet bang, dat vind ik wel positief. Mooi hoogbenig veulen, ik ga over een paar week wel even weer kijken. Moeder is een grote stermerrie, 78 ptn ext. Mocht wat meer kracht hebben van achter, dus ik was wel wat verbaasd voor hun keuze voor Johnson vorig jaar.

Arvensis

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-06 18:16

Wij hebben een Johnson veulen op stal staan sinds een paar weken.. heel mooi veulen om te zien, ook aparte aftekeningen bij de benen en een kolletje op het hoofd..
ze is heel nieuwsgierig en ook zeker niet bang
Ik heb haar nog niet echt zien bewegen buiten, maar daar zal ik binnenkort eens op letten..

Iranyke

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-06 19:49

AfbeeldingAfbeelding

Over ons merrieveulen ben ik erg tevreden; ook deze is niet bang ( lastig foto's maken want ze komt meteen bij je )

Ze is misschien iets kort in de hals maar wel mooi compact gebouwd, hoogbenig en een heel chique koppie.
Persoonlijk vind ik haar steeds mooier worden nu alles een beetje begint te 'vullen'.

De kleur is bruin met heel weinig aftekeningen; zie foto.

De beweging vind ik iets moeilijk beoordelen maar lijkt behoorlijk goed...

Sammy78

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-06 21:51

de veulens zijn erg mooi en zijn erg wierig. wij krijgen indien alles goed blijft volgend jaar ook een veulentje met vader Johnson. ik kijk er nu al naar uit

bruine

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-06 08:10

wij hebben ook een merrie veulen van johnsson , voskleur met een bles en 3 witte benen. supermakkelijk en rustig, mooie compacte bouw en kan voor zo ver je het nu al kunt beoordelen leuk bewegen. de merrei is vorige week weer geinsemineerd met sperma van johnsson.