Wij hebben een 10 jarige merrie van Glendale x Le mexico x H. Alme Z x Rusching waters xx. Deze merrie komt uit de holsteiner "Ulana stam 242", misschien kent iemand deze stam. Het is de stam waar ook Joost, Ahorn en Rash R uit komen. Er komen in taotaal ruim 30 goedgekeurde hengsten uit de stam. Ook Wittelbach de Rohdium x Jetset D die nou de verrichtingstest loopt komt uit deze stam.
Maar goed het is weer tijd om deze merrie La hulana te laten dekken en ik ben erg aan het twijfelen tussen Odermus R en Numero uno. Ik wil graag een allround hengst omdat de merrie goede bewegingen heeft en ik deze er graag in wil blijven houden bij het veulen. De merrie heeft nou een hengst veulen aan de voet lopen van Unaniem. We zijn hier erg tevreden over en hij is 95 % zeker aan Lauw van Vliet verkocht.
Vorig jaar was de merrie gust gebleven en het jaar daarvoor heeft ze een veulen van Quasimodo Z gegeven, deze is op de Zangersheide veulenveiling verkocht. En haar eerste nakomeling wordt dit jaar 4 en heb ik nog in mijn bezit. Dit is een Negro en hier zijn we echt super tevreden mee.
We zouden graag wat meer oprichting bij de nakomelingen (op de Negro na) willen zien en vandaar dat wij ook aan Odermus dachten. En ja Numero-uno is naar mijn idee een super allround hengst die op veel merrie's past. En de merrie heeft een hengst nodig die veel maat doorfokt.
Ik zal er wat foto's bijdoen van de merrie en haar veulen van Unaniem en van de Quasimodo als veulen en van de Negro als 3 jarige.
Ik hoop dat jullie me nog wat verder kunnen helpen.
December 2005
December 2005
http://www.mijnalbum.nl/Foto=WDNSV8NP
December 2005
Longeerfoto's van toen hij 1,5 maand onder het zadel was, spierloos haha
Sorry zijn een beetje veel foto's geworden, vind het altijd moeilijk om te kiezen.