nakomelingen HAMLET,PION,RAMIRO ???

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

_Nann_

nakomelingen HAMLET,PION,RAMIRO ???

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-04-06 21:27

ik was even benieuwd of iemand hier nakomelingen van heeft, of kent ?

of je daar foto's van hebt, en hoe hun karakter is enz...

wat vind je van die nakomelingen qua bouw,gangewerk enz..??

orisse is namelijk een Hamlet X pion
en daar zit nogal wat "vervelend "bloed achter o.a abgar teminste ze zeggen vaak dat daar haar karakter vandaan komt

maar wat vinden jullie nou? vinden jullie pion ( abgar) afstammelingen juist leuke dieren ofniet?

Hoipiepeloii

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-06 17:17

Ik heb een Hamlet, als je er meer info over wil moet je t maar even zeggen!

Akxxx

Re: nakomelingen HAMLET,PION,RAMIRO ???

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-06 17:24

Mijn eerste Z paard was een Pion x le Mexico, ondanks het een voormalig lichte tour paard was, had ze een gouden karakter wat mede door haar ervaring gekomen was. Erg meewerkend en een zachtaardig karakter.
Het heeft meer met de opvoeding van je paard te maken, Abgar geeft niet per definitie lastige paarden. Het hete aspect is volbloed eigen, daar moet je mee om weten te gaan. Ontspanning is vrijwel altijd het sleutelwoord...en ik bedoel geen ontspanning door je paard als een slappe dwijl te rijden.

Qua gangwerk bewegen ze voldoende, sterk achterbeen...maar voor de bloedvoering te oud. Wat betreft de bouw kan ik zeggen dat de meesten nakomelingen van Pion die ik heb gezien een ietwat stekerig voorbeen hebben, net als de meeste nakomelingen van Gribaldi. Uiteraard valt er door training heel wat te verbeteren, kijk maar naar wijlen Aktion en Painted van Anky.
Laatst bijgewerkt door Anoniem op 02-05-06 19:35, in het totaal 1 keer bewerkt
Reden: Kleur verwijderd

_Nann_

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-05-06 18:59

ja sjaantje, ik wil wel wat meer weten over je hamlet, karakter enzo, de gangen, de bouw enz...

vind het altijd wel leuk om die afstammelingen te vergelijken enzo...

is bij die van jou de vader hamlet of is het van moeders kant?

Sammy78

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-06 21:18

Ik heb thuis een Hamlet x Holland (concorde).

Het karakter is wel leuk, maar je moet heel concequent zijn. Het is een lief maar ondeugende merrie. Verder is het een schatje.

De bouw is voor Hamlet iets aan de kleine kant, maar dat ligt ook erg veel aan de voeding van veulen tot twenter. En die heeft ze niet bij ons gehad dus we weten de oorzaak ook niet van de groeiachterstand van haar.

De gangen zijn inmiddels wel ruim, maar zij neigt meer naar spring (door de fok) dan naar dressuur.

hopelijk vind je deze informatie voldoende, mocht je meer willen weten dan hoor ik het wel.

Hoipiepeloii

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-06 22:12

Oke, zijn vader is Hamlet, dus hij is een rechtstreekse. Laatst beweerde iemand dat hij totaal niet op Hamlet lijkt en ook niet op Legaat (moedersvader). Hij heeft een goede galop en had van nature een redelijke draf die, steeds beter gaat worden. Ik heb hem nog maar een klein jaartje en hij is nooit serieus aan zn achterbeen getraind, waardoor zn bewegingen er nooit uitgekomen zijn, waardoor hij waarschijnlijk vanzelf nog niet apart draaft. Inmiddels begint hij zelfs al een beetje te passageren. Hij heeft echt aanleg voor het hogere werk (spring series om de 2 en pirouettes).
Het is een vrij lang paard, maar zo onder het zadel zie je daar niets meer van. Hij heeft een vrij kort voorbeen, want is natuurlijk volledig springgefokt, maar als hij loopt zet ie hem erg goed weg. Hij is 1.78m dus een reusje. Springen kan hij enorm, maar het is een beetje een schijtluis. Hij wil hard voor je werken, maar je moet constant opletten en hij heeft zo één à twee keer per week een dag dat hij echt niet mee wil werken.
Op stal is het echt een knuffelbeer en fijn in de omgang (dwz totaal niet lomp voor zn grootte), maar hij is ook goed opgevoed dus dat kan er ook mee te maken hebben. Heeft wel een gevoelig karakter, dus als je em zomaar een knal heeft is ie wel een beetje van slag.
Verder een altijd vrolijk paard!

Ik heb wel wat op de film, maar heb geen flauw idee hoe ik het er op moet zetten.

xxxLotte

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-06 09:55

Bij ons op de manege staat een nakomeling van Hamlet.
Drukte makertje maar wel een kei lief!

_Nann_

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-05-06 10:25

leuk jho sjaantje, heb ook even in je profiel gekeken, kan er idd ook niet veel hamlet aan afzien

maar het is een leuk dier om te zien!
ik herken wel dingen erin die je evrteld over het karakter end e omgang enzo, orisse is ook rond de 1,75 maar ook niet echt superlomp ofzo.

alleen is orisse pas op dr 5e ingereden en dus ook pas zadelmak gemaakt. en daarna is ze verkocht en er is nooit echt goed doorgereden, dus nu is ze zo dwars als ze maar zijn kan, werken wat is dat?:P ze is liever lui dna moe, terwijl als je haar echt 7 dagen achter mekaar aan het werk zet, ze het echt leuk gaat vinden om te werken, denk ook dat ze daar de fout ingegaan zijn.
ook heeft ze een te lange rug, wat dus op dit moment ook weer voor problemen zorgt ( zie onderschrift)
verder is het ook qua karakter ee superlief dier, je kan er een klein kind opzetten, of laen poetsen en dr is niets aan de hand. maar af en toe als ik erop zit wil ze nog weleens spookjes zien....

wat mustang zegt over dat consequente, dat is idd ook bij orisse zo, je moet gewoon consequent zijn, elke dag weer.... maar dat is in al die jaren nooit echt gebeurd, dus ze heeft nu zowiets van : oww maar ik hoefde nooit te werken en te luisteren dus waarom nu wel? en ergens kan ik dta best begrijpen, ikzelf zou misschien wel hetzelfde gedaan hebben in haar plaats.

maarja het blijft een paard, dus ze zal toch maar gewoon moeten lopen als ik dat wil

Hoipiepeloii

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-06 14:36

Ik heb wat nieuwe, recentere foto's, misschien vind je dat leuk om te zien:

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

_Nann_

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-05-06 14:40

jammmer dat ze zo wazig zijn he... maar ik vind het een leuk dier om te zien...ik wou dta ik orisse zo aan het lopen kreeg zeg...

Misty12

Woonplaats: omgeving enschede, op de fiets, bij de paarden en soms gewoon in huis.

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-06 14:58

Wij hebben thuis een Wolfgang x Pion-merrie van 15 jaar. Het is een ontzettende knuffel, maar tijdens het rijden kan ze plotseling spoken zien en lekker eigenwijs doen. Ze beweegt super en heeft ook een goede spring-techniek. We hebben nog niet zoveel ervaring met springen met haar (we hebben haar net een half jaar), maar ze zal je niet gauw in de steek laten vooor een sprong; kortom ze springt wel. Verder is ze super-attent; als jij iets ziet, heeft zij het allang gezien. Aan haar kan ik direkt zien of er ergens iets gebeurt, of er ergens iemand of iets loopt wat er anders nooit is. Aan de andere kant is het een enorme schijtert, als er iets is wat ze eng vindt, draait ze zich zo om. Je hoeft niet boos te worden, want dan is ze diep-beledigt. Ook is ze soms liever lui dan moe. Als het niet hoeft, waarom zou je dan hard werken? Brokjes krijgt ze toch wel. Maar het is verder een paard met een gouden karakter, zeker niet moeilijk. Het is geen beginnerspaardje, zo mak is ze niet. Maar echt lastig, nee, dat kan ik niet zeggen. Hoewel ze toch redelijk groot is (1.64 m.) heeft ze een heel smal hoofd en een smalle rug. Helaas kan ik er effe geen foto's bij zetten.

_Nann_

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-05-06 15:03

hmm, ook hier herken ik wel dingen in....
zoals dat ze diep beledigt kunnen zijn idd als je ze straft...
en orisse kan ook super springen, als ik op een hindernis afrij, gaan die oren naar voren, en dna moet ik af en toe echt inhouden anders dan loopt ze zichzelf voorbij... helaas pring ik weinig, omdat ikzelf niet zoveel lef heb

Imala204

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-06 16:36

sheela schreef:
Wij hebben thuis een Wolfgang x Pion-merrie van 15 jaar. Het is een ontzettende knuffel, maar tijdens het rijden kan ze plotseling spoken zien en lekker eigenwijs doen. Ze beweegt super en heeft ook een goede spring-techniek. We hebben nog niet zoveel ervaring met springen met haar (we hebben haar net een half jaar), maar ze zal je niet gauw in de steek laten vooor een sprong; kortom ze springt wel. Verder is ze super-attent; als jij iets ziet, heeft zij het allang gezien. Aan haar kan ik direkt zien of er ergens iets gebeurt, of er ergens iemand of iets loopt wat er anders nooit is. Aan de andere kant is het een enorme schijtert, als er iets is wat ze eng vindt, draait ze zich zo om. Je hoeft niet boos te worden, want dan is ze diep-beledigt. Ook is ze soms liever lui dan moe. Als het niet hoeft, waarom zou je dan hard werken? Brokjes krijgt ze toch wel. Maar het is verder een paard met een gouden karakter, zeker niet moeilijk. Het is geen beginnerspaardje, zo mak is ze niet. Maar echt lastig, nee, dat kan ik niet zeggen. Hoewel ze toch redelijk groot is (1.64 m.) heeft ze een heel smal hoofd en een smalle rug. Helaas kan ik er effe geen foto's bij zetten.

Dat eigenzinnige is ook wel wat Wolfgang. Mijn dochter heeft een Wolfgang merrie gehad en die kon ook behoorlijk eigenzinning zijn op zijn tijd. En als ze persé ergens niet langs wilde kon ze zich ook opeens omdraaien. Dan moest je alle zeilen bijzetten om haar erlangs te krijgen. ( wat Solvej wel lukte). Maar verder had ze ook een gouden karakter. Ze wilde wel voor je werken.

Obsessed

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-06 17:10

Ik rijd een Hamlet x Emilion (die van mij wordt) en heb zelf een Kingston, daar zit Ramiro achter.

Afbeelding
Kan van de Hamlet nu geen foto vinden.

Imala204

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-06 18:34

Ik heb een Marlon ( x Dominard) merrie genaamd Utah. Marlons grootvader is Ramiro Z

Afbeelding
Utah net 3 jaar

Jess_vH

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-06 20:22

Ik heb een nakomeling van Aktion (v. Pion)
Ze is nu net 17 jaar geworden.
Afbeelding

Merrie met eigen wil, maar als ze je eenmaal goed vertrouwd doet ze alles voor je. Ze loopt ook als een hondje achter mij aan, maar soms heeft ze dr dag niet, dan kun je hoog of laag springen maar het zal haar niets uitmaken haha

SPringen vind ze dus echt super! Ze wordt er behoorlijk heet van.

Misty12

Woonplaats: omgeving enschede, op de fiets, bij de paarden en soms gewoon in huis.

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-06 20:22

Ik probeer een foto te plaatsen van mijn Wolfgang x Pion- merrie Irma.
Ik hoop dat het lukt. Effe wennen hoor, ik ben niet zo heel erg computer-vaardig.
Afbeelding

Wishper

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-06 10:44

Ik heb een Hamlet x My Bjorn