Ik vraag me af hoe groot andere veulens zijn. Ik heb al enkele topics bekeken, maar eigenlijk vermeldt bijna niemand hoe groot ze zijn.
Mijn veulen is 24-04-2006 geboren. Ik heb haar drie dagen later gemeten en ze was toen 88cm. Haar moeder is 1.54 en haar vader 1.68. Ik ben benieuwd of het een paardje wordt..
Maar mijn vraag is, hoe groot zijn jullie veulens. En hoe groot zijn de ouders? Wie heeft er al ouder veulen en kan vertellen hoe groot ze nu is en hoe groot ze was toen ze net geboren was???
Mijn haflingerveulen werd geboren als een dame van 90 cm hoog... Nu 3 weken oud moet ik haar maar weer eens meten.. Mams is 1.45 en paps is 1,48... Dit wordt dus zeker wel een grotere dame dan haar moeder..
Leuk topic! Ook ik vroeg me af hoeveel mensen hun pasgeboren veulen meten. Omdat ik wel in de gaten had dat BitterSweet een hele grote is, heb ik m ook gemeten toen ie een dag of 4 oud was. 1.10 mtr.
Assedo was bij zijn geboorte 1.05 hoog. (op dag 3 gemeten, toen hij dus uit de kreukels was) Zn moeder is 1.60 en zn pappie is 1.73. Nu op 13 maanden is hij 1.55 en heeft hij zn moeder dus al bijna ingehaald.
hoi ik ga dit even volgen want ik weet wel hoe groot de mama is maar niet hoe groot de papa is en ben heel nieuwschierig hoe groot fenderose ongeveer gaat worden, ik heb alleen hulp nodig om haar te meten, want ze is een beetje bang, dus zal wel morgen worden, dan is manlief vrij