Duits brandmerk wie kan ons er meer over vertellen.

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

_bonny_

Duits brandmerk wie kan ons er meer over vertellen.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-04-06 21:54

hallo

Onze paard loopt al jaren met dit brandmerk rond:

Afbeelding

Nu zullen wij toch wel eens willen weten wat dat precies inhoud,
het gaat dus om het Weser ems brandmerk.

Wij zullen voornamelijk willen weten of het bij dit brandmerk ook papier inhoud etc.
Wie kan ons er iets meer over vertellen.

nu willen wij ook een brief naar dat stamboek schrijven met alle gegevens van paard erin wat wij weten + aftekeningen.
Paard was bij aankoop toen niet gechipt.Dus heeft het uberhout dan wel nut?

Groetjes

Cristina

Re: Duits brandmerk wie kan ons er meer over vertellen.

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-06 22:35

staat er toevallig ook een nummer bij?

_bonny_

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-04-06 22:52

We hebben laast een deel van het merk geschoren een stuk erom dus een kaal stukje opder kont.
En nee er staat hellaas geen nummer bij.Of igg niet te zien dus niet duidelijk of hellemaal niet.

petraaken

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-06 07:16

Als hij een brandmerk heeft dan moet hij een papier hebben gehad. Veulens worden pas gebrand als ze zijn opgenomen bij het stamboek voor hun veulenboekpapieren.

Bucephalus

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-06 12:10

Het is een brandmerk afkomstig uit het Weser-/Emsgebied in Duitsland. Afgegeven aan Pony's.

Vonnie84

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-06 12:14

_bonny_

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-04-06 15:26

Als ze uit dat fokgebied dus komt bucephalus,heeft ze dan ook papier?
En hoe kun je het beste dat dan achterhalen?

yyy

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-06 15:36

he..

je weet vast wel wat van ras het is of niet? dan moet je even naar dat stamboek bellen, die vertellen je dan wat..

ook dat je een brief moet sturen met de handtekening van de vorige eigenaar, want ik denk dan dat hij daar dan nog op papier staat.??

dan zet je jou ook jou handtekening er op en zet je gewoon in de brief dat je hem wilt over laten schrijven. dan krijg jij alle papieren opgestuurd kost wel aardig wat, maar dan zouden de vorige eigenaren niet maar zo kunnen zeggen hij is gestolen, kijk maar hij staat bij ons op het papier er lopen heel wat gemene mensen rond wil natuurlijk niet zeggen dat die van jou ook zijn!!

die van mijn haflinger waren ook kwijt en ik kon ze niet opvragen omdat ik er eigenlijk niks over te zeggen had omdat ze niet op mijn naam staat, ze mogen dus niet maar zo gegevens uitwisselen.

en over de betekenis heb je waarschijnlijk al antwoord op..maar daar weet ik zelf ook niks over haha. succes ermee!!

groetjes

yyy

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-06 15:38

_bonny_ schreef:
Als ze uit dat fokgebied dus komt bucephalus,heeft ze dan ook papier?
En hoe kun je het beste dat dan achterhalen?

zeer waarschijnlijk wel anders mogen ze (dacht ik) niet gebrand merkt worden

_bonny_

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-04-06 16:05

Oke,En hoe kan ik ze het beste daar mee bereiken.
We hebben toen bij de verkoop verkeerde info gehad,en hij was toen nog niet gechipt dus erg lastig allemaal

yyy

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-06 19:17

hm chippen maakt niet veel uit denk ik, bij mij was het net voor de chip tijd dus..

je kunt eerst alleens even bellen voor informatie. bij mij wist ik dus niet 100%zeker of ze papieren had, de een zei van wel en de ander zei van niet.

als je de oficiele naam hebt hoe oud ze is, van welke datum ongeveer, en weet van welke fokker het dier komt ben je al heel ver, dan kunnen ze dat zo op de computer opzoeken en zeggen of het dier geregistreerd staat enz.

mischien krijg je wel het nummer van de fokker en kun je zo het overschrijven regelen. hoe dat bij vreemden gaat weet ik niet. ik kende de fokker al.alleen was het een oud vrouwtje die oppeens weer wat anders vertelde haha

of ze het nummer wel of niet geven zit ik erg te twijfelen maar dat merk je dan vanzelf.

yyy

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-06 19:18

hm als de hele info die je bij de verkoop niet klopt probeer dan meer van de fokkerij te weten te komen

_bonny_

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-04-06 19:23

Jen33,bedankt voo je informatie.
Maar bellen,ik kan geen duits..
en we weten niks van der ,der leeftijd was zelfs gelogen.toen we der kochten had ze geen naam.En ze komt bij een ahandelaar vandaag die zelf zn handeltjes erop na hielt en die nu spoorloos verdwenen is.
dus veder kom ik dan niet echt.
ik ga igg een brief opsturen naar oldenburg,waar al deze paardjes met papier dus ingeschreven staan.

Boktpony

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-06 19:29

heeft ze toevallig niet ook nummer in der onderlip?

en anders zou ik het niet weten! zonder echte kenmerken als geboortedatum enzoo kom je niet erg ver denk ik...

_bonny_

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-04-06 19:30

Nee ze heeft hellaas geen nummer in der lip.
Of zodanig goed doet ze der mond niet open en houd der lippies stevig op elkaar..moeilijk allemaal