[TI] deken troubles

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Tmara

deken troubles

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-04-06 15:12

Vaak hoor en zie ik tinkers met deken problemen.
Bijvoorbeeld dat het rondom de hals te strak zit, wat na verloop van tijd schuurplekken veroorzaakt.
Zo kan ik denk ik nog een paard dingen op noemen.
Nu was de vraag of jullie hier ook wel eens last van hebben met jullie tinker, en wat jullie daaraan doen

Marloes_R

Re: deken troubles

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-06 16:11

Ik heb deze winter mijn tinker voor het eerst een deken opgedaan. Op het eind van de winter had ze inderdaad op haar beide schouders een schuurplek. Ik heb er niet zo veel aan gedaan, alleen elke dag goed bekeken en de dekens niet te strak gedaan.
Ze schuurde ook met de dekens tegen bomen enzo, waardoor de regendeken aan flarden is. En bij de dikke dekens zaten de bilkoorden onder de poep en dus ook mijn handen

Nee, ik ben blij dat ik die dekens in een hoek heb kunnen gooien. ik doe het volgend jaar ook niet meer. Dan maar wat langer met zweetekens lopen.

Kytha

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-06 16:44

Tmara

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-04-06 17:13

Oeps ~!

tjah ehm, Heb dat topic even door zitten lezen maar dat word ook weer zoiets als ik daar in post vandaar even toh in dit topic.

Bij ons vlakbij zit arthurs western store.
Gewoon een western-stal met midden in een enorme winkel.
Arthur laat vaak/altijd dekens overschepen vanuit Amerika omdat daar de western sport de 'overhand' heeft
Bij ons op stal heeft ooit iemand zo'n deken gekocht beetje raar met de gespen maar verder eigenlijk heel goed. Maar het deken zat wat mij betreft toch nog aardig aan de prijs €125,- gelukig voor haar in uit verkoop dus €90,-

Chubby

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-06 21:15

Dekens die problemen bij de schoft veroorzaken zitten meestal niet te strak, maar juist te los! Dardoor kan de deken steeds heen en weer schuiven.

Een oplossing is om een deken met een hogersluitende hals te zoeken. Of met een goede beschermende zachte kraag.

rommulus

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-06 08:45

deken troubles zeker

sil had een goed dek paste altijd (hij was/is nog in de groei maar dek is op de groei gekocht) maar de laatste maanden is hij zo enorm in de hals ge groeit dat hij daar nou veels te strak zit.

nu moet er dus een ander dek komen met een diepe hals uit snede anders past die buffel er niet in
dat zal nog wel een gezoek worden vrees ik

Pellie

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-06 10:01

ik heb de dekens al voor een tijdje terug in de ring gegooid... ik hou er mee op. heb alleen nog zweetdekens om na het rijden het overtollige vocht af te voeren. werkt prima. bezwete paarden mogen best in de buitelucht staan, als ze maar op adem zijn.

ik zat ook iedere keer te klooien met de omvang van halsaanzet/schouders gedeelte... altijd te krap