Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola
pantarhei schreef:Wie kent dit principe? Zou werken tegen heftige hengstigheid en heeft geen gevolgen voor de mogelijkheid om te fokken later?
pantarhei schreef:Wie kent dit principe? Zou werken tegen heftige hengstigheid en heeft geen gevolgen voor de mogelijkheid om te fokken later?
janderegelaa schreef:Het werkt wel, waar je echter rekening mee moet houden is dat een knikker die er voor een langere periode inzit inkapselt dus dan haal je m er niet zo maar weer uit.
Siddieqje schreef:Die van mij was ook enorm hengstig, zelf in de winter. Nu heb ik een homeopatisch middeltje gekregen, speciaal afgestemd voor haar ( ze hebben een analyse gedaan van een stukje haar).
Normaal zou ze nu ook paardig moeten zijn en je ziet het nog een klein beetje, maar veel minder dan ervoor.
Ze voelt haar beter in haar vel denk ik nu, want ze wist niet waar gelopen met haarzelf op die momenten.
! pantarhei schreef:janderegelaa schreef:Het werkt wel, waar je echter rekening mee moet houden is dat een knikker die er voor een langere periode inzit inkapselt dus dan haal je m er niet zo maar weer uit.
Heb je dat uit eigen ervaring? Is het dan bijvoorbeeld idee om het alleen in de voorjaar/zomer periode te laten doen en in de winter eruit?
Mijn merrie is extreem hengstig naar andere paarden toe, ze rand ruinen aan zeg maar, in haar achteruit en kont onder de neus. Heel vunzig. Echter met rijden en in de omgang met poetsen en zo merk ik er niets van . Maar je merkt wel aan haar dat ze niet zo goed weet wat ze met zichzelf aanmoet. Ze is ook al een keer op een hengstige merrie gesprongen toen ze zelf hengstig was }>
janderegelaa schreef:Hou het er maar op dat ik een keer een merrie heb gekocht bij één van de betere Nederlandse amazones en die merrie werd niet drachtig. Wat bleek: ingekapselde knikker...was mevrouw even vergeten te vertellen! Ik zou er niet aan beginnen.
[***] schreef:Ik dacht een gewone knikker, schrik me rot.