Merrie laten dekken?

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

sammijo

Merrie laten dekken?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-04-06 11:30

Hallo,

Ik heb een merrie Haarlem 1,62m en wil deze graag laten dekken. Ze heeft een bokvoet en wil graag weten of iemand hiermee bekend is met het vererven hiervan. Ook ben ik nog op zoek naar een geschikte hengst waarbij ik meer maat wil met een goed karakter. Hoop dat iemand me kan adviseren!

alabastro

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-06 11:59

Bokvoeten kan je als veulen volledig wegwerken maar dan moet je het wel heel regelmatig bijhouden. Ik dacht niet dat het erfelijk was maar daar ben ik niet zeker van, vermits het een foute stand is, zou het toch ook erfelijk kunnen zijn.

Ivm advies voor je merrie, zou je iets meer info en eventueel een foto moeten posten.

Anoniem

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-06 12:10

Volgens mij is het wel degelijk erfelijk...

sammijo

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-04-06 20:52

Bedankt voor de reacties! De merrie is een luxe type met een mooi klein hoofd! Een bloed paardje, donkerbruin, sierlijke bouw! en is een beginnende goede springer. Wel een heethoofd maar heel eerlijk. Hierbij ben ik opzoek naar een goed/evenwichtig karakter bij de hengst met meer maat rond de 1.70m. Spring gericht!

sammijo

Re: Merrie laten dekken?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-05-06 22:37

Hoe lijkt een Haarlem met Van Gogh?
Of Verdi?
Hoe is de hengst Corlando?