Eerst even kort voorstellen, ik ben nieuw hier. De reden dat ik me geregistreerd heb is omdat ik een ruin van drie jaar zou willen kopen die een kruising is tussen Arabier en Haflinger. Toen ik hem zag op internet was ik op slag verliefd. Ben direkt de motor opgesprongen en gaan kijken. Hij is het paard waar ik altijd al van gedroomd heb. Super elegant maar heeft toch lekker veel body, een prachtige hals en een mooie kont.
MAAR...liefde is blind en ik moet realistisch blijven.
Mensen vertelden me dat zo'n kruisingen heel temperamentvol en moeilijke karakters kunnen zijn. Hij kent nog niets, dus het is echt een gok. Zal dus zeker hulp zoeken om hem af te richten.
Mijn vraag is nu: heeft iemand ervaring met zo'n kruising? Hij is echt wel temperamentvol, maar zou hij mits een goeie consequente opleiding toch geen leuk wandelpaardje worden? Is 1500 euro een goeie prijs? Zijn moeder is een elite merrie en hij heeft stampapieren (waar ik feitelijk niets mee ben ) Nog iets die me wat afschrikt, heb al drie paarden opgeleerd en ben nogal wat tegen gekomen (schouder gebroken, hengst die me paar keren geslegen heeft...) en ben nu dus veel voorzichtiger geworden. Weet dat ik beter een geleerd, rustig paard zou open, maar ben zo gek van die zwarte ruin.
Groetjes, Caro
)