For pleasure met welke merrie combineren?

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Tom7

For pleasure met welke merrie combineren?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-04-06 20:04

Welk type merrie kan For pleasure gebruiken?
Hoog int bloed staand? Qua model
Vereft ie beweging?
Qua springtecniek?

Ik dacht eraan hem te combineren met een Carthago x Cor de la bruyere x Liguster merrie.

Nuttige info is altijd welkom

bonaparte

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-06 20:58

Ik zou hem in ieder geval combineren met een merrie met een fijn werkwillig karakter, want zijn nakomelingen zijn niet de makkelijksten.

Thömm

Re: For pleasure met welke merrie combineren?

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-06 21:17

Ik zag zeer goede For Pleasure's van zowel zware merries als merries die wat in het bloed zaten. In elk geval denk ik dat de combinatie die je wil maken altijd goed zit. Een veulen met een For Pleasure-Carthago-Cor wordt verkocht voor het geboren is als je wil! Als het een merrietje wordt mag je me steeds iets laten weten!

besita

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-06 09:04

For pleasure kan je idd bij veel merries combineren zorg alleen dat je merrie maat genoeg heeft .Er lopen echt veel goede For pleasurs rond in Duitsland en ik kan hun karakter juist wel beamen :heel werkwillige paarden met een uitstekend karakter net zoals FP himself ..zeg nu zelf denk niet dat er de laatste tien jaar een paard regelmatiger heeft gepresteerd dan hem ..denk dat je op één hand kan tellen de proeven dat ie met meer dan 8 strafpunten de baan uitkwam .
Ik heb zelf een Forrester (for pleasure x landadel)x Grannus merrie van vijf ..heel apart springen en daar heb ik een twee jarige Richebourg hengst uit (klik maar eens Robinhood aan in mijn onderschrift ) die heeft dan weer heel veel van een For pleasure weg .
Haras de la vie had verleden jaar een Veulen van Forpleasure x carthago te koop ,dat stond toen op hun site met video

Tom7

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-04-06 12:22

Als ik het zo hoor dan denk ik wel dat dat goed zal zitten.
Het is een carthago van 172 , bloedgemaakt, super karakter en super merrietest in Holstein gelopen. index van 147, met oa 9 voor vrijspringen en 10 voor galop. Het minste was een 7 voor draf. Rittigkeit ook 10, ze was bij de toptien van 350 paarden in haar jaargang.
Ze is zelf niet in sport geweest maar haar volle zuster loopt grand prix. ze staat nu bij beat mandli. Spiga van leopold van asten is ook uit de moeder van deze merrie. Stam 474a .( calato, de pas gekeurde Verdi bij KWPN,cavalier royale, Brilliante ( super military paard),.... )

besita

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-06 12:27

oh ,volle zusje van Kira dus

hanneliesje

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-06 18:26

Hey, wij hebben een merrie For Pleasure x Carthago, is ee lief en hoog in het bloed staand paard met een heel fijn karakter, verwacht dit jaar een veulen van Heartbreaker.

Franske

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-06 15:21

Mijn oom heeft er vorige week ook een merrie van laten insemineren.
Weet dus nog niet of het pakt.

Concorde (keur) x Fruhlingsball (Keur) x Alme (Keur)(moeder NoTime)
Grote merrie en veel grote paarden al uit gehad.