Ik wil jullie toch even het zielige nieuws vertellen...
Onze schetlander-merrie moest vandaag veulenen, maar vanacht was het al gebeurt. (helaas)
Om precies vanacht 5 uur hoorde de baas van de stal een heleboel kabaal buiten, hij z'n bed uit en kijken.
Was de merrie (Olga van het Haagje) ontsnapt en als een gek aan het rond gallopren op de dam en rond de schuur..
Hij deed hij terug in haar weitje, en zag plotseling de nageboorte liggen. Er was dus een veulentje...!!
Maar nergens te bekennen..!!
Hij heeft een uur gezocht en kon niks vinden, opeens zag hij sporen, Overal, in de Bak in het zand, bij de bloemen. Ze hebben Saampjes de hele omgeving gezien...
Bij de Sloot stopte de sporen, en was er een gedeelte naar beneden geschoven...
Daar nat in het water...lag een prachtig hengst veulentje, donkerbruin met een kol en 2 witte achter benen. Zo geweldig en volmaakt. We waren te laat...
Niemand had verwacht dat hij zou ontsnappen met mams, en niemand, maar dan ook niemand had verwacht dat hij zo'n verschrikkelijke dood zou sterven.
Mama heeft hem nog een keer besnuffeld, en zuchte diep.
Alsof ze nu rust had, en het accepteerde dat hij er niet meer is..
Het is echt een Horror verhaal..en ik hoop nooit meer zoiets mee te maken.
Ik heb direct de veulencentrale gebeld, en ik word binnen nu en 4 dagen terug gebeld. Hopelijk word er een veulentje binnengebracht en kunnen wij die een kans geven.
Dit was haar veulentje van twee jaar geleden, die is nu van mij,
Doeii doei