Down Town

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

hanneliesje

Down Town

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-04-06 13:12

Onze merrie is 19 dagen drachtig van de in Westfalen goedgekeurde hengst Down Town. Hij is beschikbaar bij Team Nijhof.
Ik vind Down Town een zeer spectaculaire hengst die zijn hele lichaam zeer goed gebruikt.
Ik ben benieuwd of er al meer dragende merries van hem zijn.
Volgens mij heeft Amati er ook mee gedekt.

watnou1

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-06 22:06

idd de merrie is vandaag gescand en...ze is drachtig.
Heb meteen de bestelling doorgegeven van een zwart merrieveulen met weinig wit!!!
Nee zonder gekheid meteen de eerste keer drachtig en dat met 1 keer dekken!! Ben idd ontzettend benieuwd wat er volgend jaar uitkomt!!
Leuk dan zitten de merrie's volgend jaar dicht bij elkaar.
Weet je toevallig van nijhof of er al veel met hem gedekt is?
Ben een beetje benieuwd nml want volgens mij zijn er nog niet veel merrie's drachtig van hem!
Nou alvast veel succes met de drachtige merrie, laat je nog een keer een echo maken om zeker te weten of alles goed zit of zie je wel?
groetjes en hou me op de hoogte!

hanneliesje

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-04-06 18:32

Ja , bij ons ook 1 inseminatie en ook nog in de veulenhengstigheid.
In principe laten wij altijd nog een keer scannen over een poosje zeker als ze redelijk vroeg dragend zijn en verworpen hebben dan kunt je misschien nog een keer proberen, alhoewel dat meestal niet zo succesvol is.
Wat voor merrie heb je dragend?

watnou1

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-06 22:03

De merrie was afgelopen maandag ook 18 dagen drachtig en was trouwens niet op de veulenhengstigheid gedekt want het veulen was bizonder vroeg dit jaar! Anders zou het volgend jaar een januari veulen worden en dat vinden we wel erg vroeg!
De merrie is een Frere- Wallstreet.
Ik weet het redelijk onbekend bloed maar ze is zo braaf en dat geeft ze ook door dus we zijn benieuwd volgend jaar!!
Ook laten we haar nog een keertje scannen voor de zekerheid.
Als het goed is dan wordt dis weekend haar dochter gedekt met Johnson!!
Daar was ze vorig jaar ook mee gedekt maar heeft op ruim 9 maanden dracht verworpen van een beeldschoon donker bruin merrie veulen!
Dus als het goed is volgend jaar moeder en dochter een veulen aan de voet!!

Wat voor bloed is jouw paardje eigenlijk?

hanneliesje

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-04-06 13:14

een Rilke (Ritual-Ramiro x Michellino.
(leuk te horen dat je een Frere hebt, wij hebben deze hengst nl gefokt, dus voor mij is het geen onbekende.