Merrie nog een keer laten dekken? Jullie mening...

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Ylana

Merrie nog een keer laten dekken? Jullie mening...

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-04-06 19:26

Mijn merrie is 340 dagen drachtig vandaag.
De zwangerschap is heel goed verlopen. En ik hoop dat de bevalling ook spoedig gaat. Dit is nog even afwachten.
Ze is wel enorm zwaar, maar dat vormt geen hinder voor haar. Ze rent nog steeds en rolt van de ene zij op de andere.
De DA zei dat ze niet extreem was.
Toen ik mijn merrie vorig jaar liet dekken zei ik dat de de enigste zou zijn...
Dit omdat Eza al behoorlijk op leeftijd is. Dit jaar 20 geworden.
Dit wordt haar 9e veulen.
Nu raden jullie het al... Ik twijfel.
Ik reed met Eza alleen recreatief. Gewoon lekker ontspannen voor de lol.Ze hoeft dus geen zwaar werk te verichten.

De reden dat ik twijfel is omdat ik mezelf voor genomen heb dat het éénmalig zou zijn.
Wat zouden jullie doen?

DMHorses

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-06 19:41

ik zou eerst even wachten wat eruit komt rollen en er dan rustig over nadenken...

Greentea01

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-06 19:44

ALs de dracht en de bevallingen beide nog steeds zonder problemen verlopen kan dat prima hoor!!

Stel dat ze nu een erge moeilijke bevalling heeft en dat de nageboorte veel langer op zich laat wachten dan normaal dan zou ik dit eerst overleggen met een DA. De natuur geeft zelf wel aan of het genoeg is of niet.

boellie

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-06 21:04

Ik ken een merrie van 30 die nog gedekt wordt maar wacht eerst is deze bevallen gaat succces