Welke hengst voor mijn Farrington merrie?

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

RuizSoler

Welke hengst voor mijn Farrington merrie?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-04-06 14:05

Nou zoals de titel al zegt.. Welke hengst bij mijn Farrington x Kaiserstern x Uppercut merrie? Ik zat zelf te denken aan Numero Uno omdat mijn merrie vrij uitgebreide dressuurlijn heeft en ik het wel extra gaaf zou vinden als dat toekomstige veulen een super dressuur EN springbloedlijn heeft.

Afbeelding
Dit is mijn merrie toen ik haar net had ze is redelijk veranderd in deze 5 weken dus recente foto's zal ik nog plaatsen.. Maar zijn jullie het met mijn keus eens en weet iemand wat voor een cijfers Numero Uno had voor zijn gangen? Het liefst wil ik op extrieur EN karakter fokken maar vooral op aanleg! Nou zeggen jullie het maar xxx

RuizSoler

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-04-06 14:36

Niemand ?

tenerife

Re: Welke hengst voor mijn Farrington merrie?

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-06 17:18

Het lijkt mij verstandiger om het maar gewoon bij dressuur te houden, tis trouwens wel een echte farrington.

Sammie

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-06 17:33

pinda_timo__ schreef:
Niemand ?

Binnen 30 minuten?

Farrington is een Wellington x Doruto. Tegenwoordig zegt men dat Doruto een echte dressuur vererver was, vroeger keek men daar nog niet naar en er sprongen ook Doruto's. En Wellington was en is van origine ook gewoon een springer. Als jouw Farrington een sprongetje goed kan maken, kun je er rustig Numero Uno gebruiken.
Ik vind dit lijntje eerlijk gezegd niet zo uitgesproken dressuurachtig.

Als jij vind dat Numero Uno op jouw merrie past dan kun je die rustig erop zetten. Je zou ook naar zijn zoon Viento Uno W (allrounder) kunnen kijken, als je merrie een beetje een Farrington rug heeft.

Maar met 1 'spring' hengst heb je zeker nog niet die beide genen verankerd.

RuizSoler

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-04-06 18:09

Ja ze maakt zeker een leuke sprong hoor! Vouwt netjes haar benen in enzo tenminste op de sprongen die ik tot dus ver heb gesprongen maar ik wil graag wat extra springbloed erbij. De hengst Viento Uno W ken ik niet ik zal een gaan googlen bedankt in elk geval!