Maar hoe zijn jullie aan jullie stalnaam gekomen. Dus Elke met 'O Shea en Dienie met De Mes Amis enzovoorts (deze weet ik even uit mijn hoofd).
Mag je zomaar een Stalnaam kiezen en gebruiken of moet je deze ook ergens registreren.
Geen vergelijking uiteraard, maar toen ik ooit (in een ver verleden) Perzische Kittens fokte, moest ik een catterynaam aanvragen en deze werd nagekeken of deze nog niet bestond. Je betaalde hier dan ook voor.
Hoe weet ik nou welke tinker stalnamen al zijn gebruikt (Tinkerstable, tinkerboerderij, goh er komen nog meer bij me op
). Ik wil namelijk als Lizzy misschien ooit nog een keer een veulen bij me krijgt of Angel zover is, dan dus ook een stalnaam meegeven, dat lijkt me toch mooier staan dan alleen de naam van het veulen. Kan ik ook als het veulen van Lizzy (uberhaupt als het levend geboren wordt) geboren is, deze aangeven bij het stamboek? Ze heeft dan wel een geregistreerde moeder, maar geen geregistreerde vader.
Nou veel vragen weer, met volgens mij aardig wat fouten, maar ik heb het druk gehad en kom net van mijn werk af, dus neem me niet kwalijk
.. dus ik vol dit topic even
aangezien we die altijd al gebruikten voor onze sportpaarden.

En Abbytales vond ik wel mooi en Iers klinken.