Hoe heb jij je voorbereid op de geboorte?

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

delerium

Hoe heb jij je voorbereid op de geboorte?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-04-06 17:51

Ofwel hoe ga je dit doen?

Wat zit er allemaal in de emergency-kit die je hebt klaarstaan? Van hoeveel dierenartsen heb jij het nummer voorgeprogrammeerd? En vanaf wanneer slaap je onder de merrie om maar zeker te zijn dat je wakker wordt?

jaaaaa, de zenuwen spelen parten

Brennie

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-06 17:55

Ik had telefoonnummer dierenarts en ben blijven slapen op het moment dat ze ging kegelen. Alles is goed gegaan. Gelukkig maar.

Keeva

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-06 17:59

Hoe ik me voorbereid heb ? Eeeeeehhhh, heeeeel veel gestressed, heeeel veel onder m'n merrie gehangen om de vooruitgang qua uier te bekijken en weinig geslapen. Maarja, mijn merrie was ook 11 dagen over tijd .
Verder had ik de beschikking over een birth alarm én camera in de stal, héél fijn. Dat scheelt je heel wat keertjes voor niks opstaan om te gaan kijken of alles nog rustig is ! Ik had een tv-tje naast m'n bed staan, en kon haar daar precies volgen.

In m'n emergency kit : latex handschoenen (niet gebruikt, heb de nageboorte met blote handen staan opbinden, was nog lachen, dat ding glibbert alle kanten in ), jodiumtinctuur voor het ontsmetten van het naveltje, een strotouwtje voor het opbinden van de nageboorte, emmer voor de nageboorte (zodat de dierenarts hem later nog even kan controleren), videocamera, fototoestel ....

Als tip las ik hier op kraamstal (heb ik ook gedaan) : hang een blaadje met het nummer van de dierenarts ergens in de stal op, in je stress vergeet je dat nummer of ben je te stressy om het te vinden in je mobiele telefoon

Succes !!!

P.s. Voor het resultaat van dit alles : zie mijn onderschrift

tjady

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-06 19:15

ik heb een geboorte alarm omgedaan snachts twee weken voor de uitgerekende datum. Verder hadden we een camera boven de box
x hangen. Ik heb een pavo s.o.s kit altijd klaar staan. Die laten we rouleren met meerdere mensen die veulens krijgen. omdat deze een houdbaarhieds datum heeft.
Verder is het belangrijk dat je een dierenarts hebt die je vertrouwt en die bereikbaar is. Verder het telefoonnummer van de veulencentrale.

Succes met alles en geniet van je veulen!!

Anoniem

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-06 19:20

Qua voorbereiding gaat het met de stress goed ja. Geboortemelder gaat bij mij pas om als de bevalling dichtbij komt. SOS kit dichtbij, evenals ontsmettingsmiddel voor de navel. En een veulenhalstertje ligt klaar! Is leuk om te hebben, positieve spanning.

Poosje81

Re: Hoe heb jij je voorbereid op de geboorte?

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-06 09:07

Eigenlijk had ik altijd alleen het nummer van de veearts (DAP walcheren) bij de hand. Die draaien namelijk allemaal zelf de nachtdiensten/weekenden.

Daarbij kan je mij ook bellen als er iets is Eigenlijk sowieso wel!

coydog

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-06 15:55

Hier nog een die het niet erg vind om midden in de nacht gebeld te worden
Ik had de DA onder A in m'n telefoon staan, was dan het eerste nummer in de lijst.

Verder, een emmer staat er op de kast, touwtjes hangen er genoeg, het enige wat je zelf nog moet hebben is jodium en een potje om het in te doen.
Kun je het navelstompje erin dopen.
Er bij slapen hebben we een week vooraf gedaan geloof ik, eerder gingen we wel eens 's nachts kijken.
S.O.S. kit hebben we niet gedaan omdat de DA ons verzekerde snel genoeg het materiaal te kunnen regelen mocht het nodig zijn.

Isaa_

Re: Hoe heb jij je voorbereid op de geboorte?

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-06 19:50

Ik was echt super zenuwachtig om het te zien ! Ik had het nog nooit gezien En natuurlijk gewoon veel aandacht gegeven. Zoals ik altijd al doe ! Ja we gingen ook namen bedenken voor als het een jongen werd of als het een meisje werd.
Zo is het een beetje bij ons gegaan.

Groetjes en xx Isaa_

delerium

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-04-06 11:23

Ehm, Leo, Cora, stalgenootjes,

denk niet dat jullie enige rust krijgen hoor! (krijgen jullie nu al niet meer )