Spaanse arabier? kruising spaans paardxarabier?

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

femskie

Spaanse arabier? kruising spaans paardxarabier?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-04-06 11:41

Hallo!

Een tijdje geleden zag ik in de Amzone(tijdschrift) een plaatje van een spaanse arabier. (althans, ik geloof dat ze het zo noemden..) Weet iemand hier iets van? En een link naar een site hierover?

Ik vond het een heel apart gezicht; ben er nog niet uit of ik het mooi vind.. Het paard had echt een arabisch koppie maar een veel groffere body dan de arabier normaal heeft.

Wie o wie kan mij wat vertellen???

Alle info is welkom!!

snowdon

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-06 12:30

Er zit als het goed is iemand op Bokt met een aantal spaanse arabieren... Maar kan d'r even niet terugvinden...

Zij heeft oa de merrie Estada in elk geval, dat is de zus (?) van Esteban.. een hengst bij ons op stal.

Lusitana

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-06 13:54

Gewoon het Arabische ras in Spanje gefokt (al eeuwenlang met selecte bloedlijnen), net als je hebt de Russische Arabier, de Poolse Arabier, Egyptische Arabier. In oorsprong is het gewoon een Arabier. ZEKER GEEN KRUISING.

http://www.ahlegacy.com/spanisharabianb ... ndhist.htm

EnelyaT

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-06 13:57

femskie

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-04-06 17:30

Lusitana, okay, dus dan zit het dus zo in elkaar. Toch, dat paardje wat ik op de foto zag in de amazone was zo veel groffer gebouwd dan de arabieren die ik verder heb gezien. Daarom had ik het idee dat er sprake was van een kruising.

De spaanse arabieren op de site die je geeft zijn ook veel ranker dat dat beestje dat ik zag..

Bedankt in elk geval!

Lusitana

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-06 22:44

Er zijn genoeg grove Arabieren. Ik heb op een arabieren stoeterij in Engeland gewerkt en dar was oa een volbloed arabier van 1.65m !!! die gewoon op een warmbloed met een arabisch hoofd leek. Daar ging meneer ook mee op jacht. Helaas geen foto´s van, liggen nog in Nederland, maar ik kan je verzekeren dat er wel meer grovere arabieren zijn. Ook als ze een heel fijn hoofdje hebben, lijkt het lijf groter, natuurlijk.
Verder kun je ze ook gewoon vetmesten... en dan lijken ze ook grover.

Hazzebaz

Re: Spaanse arabier? kruising spaans paardxarabier?

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-06 07:07

Wij fokken sinds een tiental jaren Spaanse Arabieren, en hebben idd ook Estada op stal staan.

De Spanjaard is een volle Arabier, die wat ronder en barokker is gebouwd dan menig andere Arabier. De stokmaat valt tussen de 1.47 en 1.55m en qua karakter zijn het toppers. Werkwillig, rustig en braaf, showy als het moet en daarna ook meteen weer kalm.

De gangen van de Spanjaard zijn vrijwel altijd goed. Ruim en krachtig van achter uit en vaak met een heffend voorbeen.

Wij doen bijna alles met de Spanjaard. Van showen en fokken, tot de dressuur, springen en Hogeschooldressuur aan toe. Een ideaal ras, ik wil niet anders meer.

femskie

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-04-06 08:50

Aha, kijk aan... Ik zou vragen: heb je een site? Maar die is er wel alleen onder constructie.

Ik zou wel eens willen komen kijken bij jullie!

Hazzebaz

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-06 16:21

femskie schreef:
Aha, kijk aan... Ik zou vragen: heb je een site? Maar die is er wel alleen onder constructie.

Ik zou wel eens willen komen kijken bij jullie!

Op dit moment ligt onze site uit de lucht, omdat ie vernieuwd wordt.
je bent van harte welkom om eens een kijkje te komen nemen bij ons. Wij zijn momenteel de enige in nederland die zich bezighouden met het fokken van alleen zuiver Spaanse Arabische Volbloeden en hebben nu zo`n 10 zuivere Spanjaarden op stal,waarvan 2 dekhengsten, en nog een paar gekruist met Spaans bloed.

femskie

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-04-06 16:42

Schipluiden ligt in Overijssel he? Ik ben in het gelukkige bezit van een klein autootje aan de wal...Zal binnenkort eens contact opnemen met je want ik wil deze bijzonderheden wel heel graag van dichtbij bekijken!:)

Hazzebaz

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-06 07:39

femskie schreef:
Schipluiden ligt in Overijssel he? Ik ben in het gelukkige bezit van een klein autootje aan de wal...Zal binnenkort eens contact opnemen met je want ik wil deze bijzonderheden wel heel graag van dichtbij bekijken!:)

Nee, Schipluiden ligt in zuid-holland, tussen Delft en Schiedam in.

sherif

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-06 13:19

is echt de moeite waard om eens een kijkje te gaan nemen bij Hazzbaz wij zijn er vorige week geweest en hebben enorm genoten van de schoonheden die ze op stal hebben staan!

Barcelano

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-06 12:01

Ik zelf heb een 4 jarige spaanse hengst
Kar Hacedor x VD Farilla
Gefokt door HazzeBaz
Hij is heel donker vos(Koffie Vos)
Hij begint nu pas een beetje uit te zwaren.

Barcelano is sinds dit jaar onder het zadel en doet het heel goed.

Op dit moment ben ik met een merrie bezig om te kopen.

Djilna

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-06 12:23

Een andere medebokster (Blue Balance) heeft ook een mooie Spaanse merrie waarmee ze endurance rijdt (start morgen op de 90km op de Fasna ( www.fasnatrail.nl )
Dat is ook een flinke merrie, maar heel duidelijk een arabier!

H_surprise

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-06 21:52

Hazzebaz

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-06 07:02

Laatst bijgewerkt door Djilna op 29-05-06 09:00, in het totaal 1 keer bewerkt
Reden: Foto in link veranderd

Zahlina

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-06 07:08

Foto's mogen alleen als links geplaatsts worden met uitzondering van het taxatietopic en het verzameltopic.
Misschien kan je het nog even veranderen.

Gr Em

Hazzebaz

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-06 17:26

Zahlina schreef:
Foto's mogen alleen als links geplaatsts worden met uitzondering van het taxatietopic en het verzameltopic.
Misschien kan je het nog even veranderen.

Gr Em

Sorry, Em, ik wist het niet. gelukkig heeft Djilan em al veranderd.
Zal de volgende keer een link plaatsen.

Indiana79

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-06 17:46

femskie schreef:

hoi, Je mag ook wel een keer bij onze paarden komen kijken, die zijn ook zuiver Spaans. We hebben er alleen niet zoveel, maar 2.
We hadden er 4, maar 2 merrie's hebben we helaas in moeten laten slapen, omdat ze erg ziek waren.
We hebben ook nog een Russische Arabier. die is ook mooi, maar geen Spaanse dus. ik woon in Drenthe.