Dat wil in mijn ogen niet zeggen dat Gal slecht reed, nee de andere waren gewoon beter.
Nu schept mijn verbazing de onderstaande berichtgeving.
Je kunt je nu afvragen, hebben we hier van doen met niet tegen verlies kunnende smoesje, of was er werkelijk iets aan de hand zoals met de "miststap" op de klep. ( óók zo iets stoms
)Wanneer er werkelijk iets aan de hand was/is ga ik er van uit dat er de komende tijd geen sperma beschikbaar zal zijn van Lingh ,behalve diepvries,.
nl. Springen op een Fantoom zal niet bijdragen tot een goed "management" om te herstellen van een blessure.
Kortom : de weg naar Aken en de prestaties zullen voorlopig nog volop begeleid worden van commentaar waarom het niet ging.
p.s. Nos-sport sprak van het paard had buikpijn.
Wie heeft er nu buikpijn?
Citaat:Lingh geblesseerd 20-04-2006
Het is nog onzeker of Edward Gal en de KWPN-hengst Lingh zaterdag in staat zullen zijn om deel te nemen aan de Kür op muziek.
De oorzaak van de teleurstellende prestatie van Edward Gal met G4S Lingh tijdens de Grand Prix, de eerste wedstrijd van de FEI wereldbeker finale voor dressuurruiters, is gelegen in een lichte blessure van het paard. Edward Gal daarover: "Er is direct na mijn rit bij het paard een bloeduitstorting geconstateerd op de plaats waar de singel het zadel onder het zweetblad verlaat. Voor het ingaan van de ring was er niets aan de hand en de dienstdoende ringsteward, die het paard pal voor we de ring ingingen nog controleerde, heeft ook niets waargenomen", aldus Gal.
In het eerste appuyement naar links ging het fout omdat Edward met zijn rechterbeen druk moest zetten en die druk exact op de pijnlijke plek legde. Toen even later Edward van zijn paard de overgang van stap naar passage vroeg en weer druk legde reageerde het paard heftig door in galop aan te springen. "Ik denk dat alle fouten die we hebben gemaakt eigenlijk te wijten zijn aan het feit dat ik, door voor mij toen nog onbekende redenen, op dat moment eigenlijk niets meer van Lingh durfde te vragen", aldus Gal.
In de stallen wordt de gevoelige plek met water en ijs gekoeld en hopelijk is de bloeduitstorting op vrijdag zover afgenomen dat Gal zijn paard gewoon kan trainen en op zaterdag in de Kür kan voorstellen. Maar ook is het mogelijk dat Gal de wedstrijd zal moeten beëindigen.
Bron: persbericht KNHS
Mocht ie van mij niet meer....