Inderdaad dees, dat is ook wat ik al zei, niet superdressuur gaan fokken met zo'n merrie.
Karandasj is ook een interresante hengst, maar die heeft een bloedmerrie nodig dus ook geen kans.
Waarom ga je van de nieuwe jaargang, de hengsten niet eens goed onder de loep nemen. Misschien zit daar iets tussen.Dees schreef:Mooi paard, zo te zien op de foto...
Ook erg mooi springbloed, je kan met zo'n merrie hele mooie veulentjes op de wereld zetten. ik zou zelf niet voor gribladi ofzo gaan...waarom niet? Welnu, van een Voltaire x apalitin (xx x SF) mag je gewone gangen verwachten met enorm talent voor springen (is dat ook zo?).
Gribaldi's en Farrington's kunnen leuk lopen, absoluut, maar je hebt kans dat je het springvermogen daarmee tekort gaat doen. Als dan dat veulen niet zo heel opvallend kan bewegen, dan heb je eigenlijk van beide disciplines net niets...
ik zou voor een springhengst gaan waarvan bekend is dat zijn nakomelingen ook goed lopen. Een lekker bewegend springpaard kan in de dressuur immers ook nog heel goed meedoen.
Ik denk aan een Indorado, een Indoctro, een Glennridge...(toeval, allemaal Wiepke-bloed).....