kosten veulen ongeveer

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

mismag

kosten veulen ongeveer

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-04-06 16:59

wat voor kosten heb je ong. met entingen, scannen ed. hoe vaak moet het veulen een prik hebben?

maud_sas

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-06 17:27

[size=18][/size]mijn merrie is drachtig, maar het ligt er heel erg aan. ik moest namelijk voor het dekken al een keer naar de dierenarts om te kijken wnnr ze hengstig zou zijn (merk je bij haa rniet) en dan 18 dagen NA de dekking kunne ze zien of het gelukt is. Bij mij was het eerst een 2ling en toen moest ik 2 weken later nog een keer komen, toen was er 1 weg, toen moest ik nog 3 keer op controle komen, en nu komt mijn veulentje bijna:) over 4 weekjes uitgerekend, dus kan al over 2 weekjes komen:):)[b]mijn merrie is drachtig, maar het ligt er heel erg aan. ik moest namelijk voor het dekken al een keer naar de dierenarts om te kijken wnnr ze hengstig zou zijn (merk je bij haa rniet) en dan 18 dagen NA de dekking kunne ze zien of het gelukt is. Bij mij was het eerst een 2ling en toen moest ik 2 weken later nog een keer komen, toen was er 1 weg, toen moest ik nog 3 keer op controle komen, en nu komt mijn veulentje bijna:) over 4 weekjes uitgerekend, dus kan al over 2 weekjes komen:):)mijn merrie is drachtig, maar het ligt er heel erg aan. ik moest namelijk voor het dekken al een keer naar de dierenarts om te kijken wnnr ze hengstig zou zijn (merk je bij haa rniet) en dan 18 dagen NA de dekking kunne ze zien of het gelukt is. Bij mij was het eerst een 2ling en toen moest ik 2 weken later nog een keer komen, toen was er 1 weg, toen moest ik nog 3 keer op controle komen, en nu komt mijn veulentje bijna:) over 4 weekjes uitgerekend, dus kan al over 2 weekjes komen:):)

olafj

Re: kosten veulen ongeveer

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-06 22:55

Veulens bij ons krijgen altijd de zelfde dag dat ze geboren worden een veulen prik. Ze doen het niet zo vaak meer, maar wij zijn daardoor twee jaar geleden een veulen verloren!
Verder moeten ze regelmatig ontwormt worden.
Kijk even voor een schema op www.vwf.nl daar heeft veearts meursing een schema gemaakt voor het ontwormen, misschien staat daar ook wat over enten.

En over het aantal veearts bezoeken, dat varieert enorm. Mijn merrie dr placenta kwam er niet af, de veearts komt nu elke dag langs om haar te spoelen en antibiotica te prikken. Reken maar uit....dat gaat erg hard.